Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU viften starter ikke

Anbefalte innlegg

Heisann

Har et litt merkelig problem som jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal fikse. Jeg brukte maskina mi i går. Idag når jeg starter den opp så snurrer ikke CPU vifta mi igang. Den prøver, men det sier bare klikk og så slår systemet seg av. Så prøver den på nytt, klikker, slår seg av. Slik foregår det helt til jeg slår av med powerbryteren bak.

Jeg har et Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket med et Gigabyte GA-965P-DS3, P965, Socket-775 hovedkort.

Noen som har tips som jeg kan teste ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem, og da var det en harddisk som var ødelagt. Prøv å starte opp uten harddisker, lydkort, skjermkort, dvd brenner og annet ekstrautstyr. Også kan du prøve å bare bruke 1 minnebrikke hvis du har flere. Reset cmos og se om det hjelper

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt ut alt, sjekket cpu'n og alle kablinger. CPU vifta starta ikke men når jeg byttet kabelen til en annen strøm utgang på hovedkortet så fungerte den. Fremdeles har jeg samme problemet.

Datamaskinen starter, spinner i gang alle vifter, stopper og prøver igjen. Fatter ikke hva det er hehe. Hmm får stikke ned på jobben.

Kjøpte alt via komplett. Får ringe dem mandag grrrr

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Har hatt samme problem med mitt Abit AW9D-MAX før, flere ganger. Sist gang var det festene til vannblokka som var skrudd for hardt fast :S Så det kan være MASSE egentlig. Sjekk at 4/8-pins kontakten står i, da det gjør at den starter og stopper, og prøver på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...