Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kvinner er ofte dårlig på sex...

Anbefalte innlegg

...fordi de har en grunnleggende feil oppfatning om at de tar i mot sex og ikke gir sex. Det er imidlertid sjelden at kvinner ikke tenner på menn. De skjønner bare ikke at de må TA PÅ mannen i større grad for å gjøre opplevelsen bedre for ham. I lengden blir det ikke nok for mannen å vite at hun liker det, mens han tar til takke med utløsningen.

Eksempel 1:

To ungdommer møtes på skolen, flørter, blir interessert og alt går veldig bra. Begge synes den andre er morsom, smart, omtenksom og kjærlig.

De kliner, koser etc og vil etter en stund ha sex. Det som ofte skjer er at hun forventer at mannen skal ta mer på henne enn hun tar på ham, og det blir ikke likebehandling. Selv om både hun og han er gode i sengen generelt sett, så kan denne ubalansen over tid føre til irritasjon for mannen. Han vet han bør være sikker og førende overfor kvinnen, men dette slår tilbake på ham og blir etterhvert en selvfølge for kvinnen.

Er dere enig i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt små enig.

Med eksen min føltes det mer ut som det var jeg som gjorde jobben.

Men vi varierte jo også da, men jeg synes også jeg fikk mer ut av det hvis jeg hadde kontrollen.

Og nå må vi jo tenke på at som gutter så er det jo også vår oppgave å gjøre de tilfredse :D

hehe.

Lenke til kommentar

Nydelig måte å tenke på... :whistle:

Kort fortalt:

Kvinner vil at menn skal være menn, og menn vil at kvinner skal være kvinner...

Hun vil at du skal hente fram noe i henne hun ikke visste hun hadde en gang.. Det at du ikke skjønner det sier meg en del om deg som mann...

Lenke til kommentar
Det som ofte skjer er at hun forventer at mannen skal ta mer på henne enn hun tar på ham, og det blir ikke likebehandling.

Skjønner ikke helt denne, jeg. Å "forvente" at mannen skal ta mer på en? For min del er det en selvfølge å ta på fyren. Er det noen i det hele tatt som bare ligger der med hendene ned langs sidene? Skjønner heller ikke hvor du har det fra at vi tror vi "tar i mot sex" og ikke gir, det har da alltid vært og kommer alltid til å være noe man har sammen...

Lenke til kommentar

Kort fortalt:

Hun vil at du skal hente fram noe i henne hun ikke visste hun hadde en gang.. Det at du ikke skjønner det sier meg en del om deg som mann...

Ikke sant. Snakk om å dra alle over samme kam da.

Hvorfor tror du ikke at jeg skjønner dette? Klart jeg skjønner hva du prater om, men det er ikke opp til bare mannen hvis dama er i stand til å gjøre noe selv. At du henter frem noe i henne hun ikke visste hun hadde kan du fint gjøre på andre måter enn at dama skal være underdanig deg i senga. Det handler om å prate sammen og samarbeide, ikke leke femtitall.

Endret av LOOM
Lenke til kommentar
Problemet er kommunikasjon ja. Men ikke verbal kommunikasjon som de fleste tror...

Som jeg har sagt hundre ganger tidligere:

Det nytter ikke å logisk overtale noen til å føle noe

Hvis du leser innlegget mitt handler det ikke om akkurat dette, fordi sexen er super og stemningen er helt topp. Både kvinnen og mannen tar på hverandre.

Over tid kan det oppstår imidlertid en ubalanse som kvinnen ikke ser så lett, men mannen vil merke. Da kan han selvfølgelig snakke om det og kanskje det vil lette på stemningen, men ting er ikke like morsomt dersom en har sagt alt.

Mannen skal selvfølgelig ha en viss kontroll med sexen, og kvinnen blir kåtere dersom en bruker tid, stryker bak i nakken og opp i håret, fokuserer på hele kroppen, tar tid, ikke lener for mye og legger alle "kortene" på bordet med en gang etc.

Både mannen og kvinnen kan signalisere sex direkte eller subtilt, det avhenger av situasjon. Det er bare det at kvinner er dårligere på dette og det forventes mindre - og derfor ER de faktisk GENERELT dårligere i senga enn menn.

Tror du noen av de damene du "nedlegger" som det heter i ditt vokabular har brydd seg med å lese og analysere slik som du har gjort? Du virker jo mer opptatt av temaene det strå om i blader som "MAG" enn den gjennomsnittlige 14-åring. Muhahaha :-) Det siste var kødd forresten

Lenke til kommentar

Kort fortalt:

På tide å jekke seg ned et par hakk? Du er ingen gud selvom du har lest The Mystery Method. Hvem som helst kan gjøre det. Hvem som helst kan også praktisere metodene hans og bli flink på det, men det gir hverken deg eller andre rett til å oppføre seg som om dere er hellige mennesker som har svaret på alt som har med sosialdynamikk og sex å gjøre. Du minner meg veldig om hovedpersonen i satiren "Erasmus Montanus".

Når det er sagt er jeg enig i mye av det PUAs snakker om, på samme måte som jeg er enig med alle mennesker som har mer erfaring med ting enn meg. Men hva er poenget med det her? Det blir som om jeg skulle gjort narr av broren min på 12 år fordi han ikke kan spansk like godt som meg. At du trenger å komme og latterliggjøre manndommen til folk kanskje nedi 15-16 år (som kanskje atpåtil har debutert et par tusen ganger mindre enn deg) på et forum sier meg en del om din manndom.

Hvor "ville" jenter er, varierer av hvor seksuelt konservativt de har blitt oppdratt. Mens man holder det i bakhodet er det fullt mulig å bringe fram dyret i de fleste. Vi ER dyr. Lyst er programmert inn i oss for å gjøre det lettest mulig å reprodusere, åpenbart nok. Jenters lyst er antakeligvis større enn man skulle tro, så lenge de ikke føler de blir tvunget, noe som PUA også nevner. Derfor; skap lyst for jenta. Ta på henne, kyss henne, whatever she likes. La HUN bli kåt på DEG, ikke omvendt. Det fungerer.

Når det kommer til ubalanse; bryr det noen? Å be om å bli tatt mer på er uansett ganske.. rart. Spør du meg. I allefall når det er mannen som spør om det. Dere kan godt mene jeg er fra 1950, men jeg er født i 1990. Og jeg vedder på at både PUA og de fleste jenter deler min mening akkurat der. Og for å konkludere denne alt for lange posten kan jeg si at nei, jenter er ikke dårligere i senga enn gutter.

Endret av sileps
Lenke til kommentar
På tide å jekke seg ned et par hakk? Du er ingen gud selvom du har lest The Mystery Method. Hvem som helst kan gjøre det.

Da må du gjøre litt bedre research før du "tror noe" om meg. Jeg har kommet "litt" lengre fra mm. Da hadde du funnet ut at jeg er sterkt i mot hele m3 modellen og mer eller mindre alt mystery står for. Jeg kjører, og lærer bort, min helt egen stil som er så langt fra m3 og structured canned game du kommer...

Hvem som helst kan også praktisere metodene hans og bli flink på det, men det gir hverken deg eller andre rett til å oppføre seg som om dere er hellige mennesker som har svaret på alt som har med sosialdynamikk og sex å gjøre. Du minner meg veldig om hovedpersonen i satiren "Erasmus Montanus".

Kult. Jeg bruker ikke mm. Ei har jeg heller aldri påstått å være "hellig" eller ha svaret på alt med sosialdynamikk.

Variabler vil alltid være med. Jeg vil dog påstå å ha langt mer erfaring og kunnskap innenfor sex og sosialdynamikk enn de fleste her inne. Tviler du på det kan du spørre i PU tråden om hvordan Sex-kurset jeg og PUM satte opp var... :)

Der vi bla tok opp dette latterlige temaet vi "diskuterer" her nå

Men hva er poenget med det her? Det blir som om jeg skulle gjort narr av broren min på 12 år fordi han ikke kan spansk like godt som meg. At du trenger å komme og latterliggjøre manndommen til folk kanskje nedi 15-16 år (som kanskje atpåtil har debutert et par tusen ganger mindre enn deg) på et forum sier meg en del om din manndom.

Du skriver pent, men leverer lite tyngde i dine ord. Det å sammenligne språkkunnskaper og kunnskap om sosialdynamikk og sex blir en litt for tåpelig sammenligning. Nei, dette var ikke et forsøk på å "Latterliggjøre manndommen din eller dine debattkunnskaper".. For ja, jeg vet hvor hårsåre folk er her inne...

Dette var en måte å få igjennom et poeng på...

Hvor "ville" jenter er, varierer av hvor seksuelt konservativt de har blitt oppdratt.

Det er vel å sette det litt på spissen er det ikke? ;) Det vil jeg si er en faktor, ja, men kun en av mange faktorer.

Jeg har motbevist den påstanden nok av ganger til å si dette som et fakta...

Mens man holder det i bakhodet er det fullt mulig å bringe fram dyret i de fleste. Vi ER dyr. Lyst er programmert inn i oss for å gjøre det lettest mulig å reprodusere, åpenbart nok. Jenters lyst er antakeligvis større enn man skulle tro, så lenge de ikke føler de blir tvunget, noe som PUA også nevner. Derfor; skap lyst for jenta. Ta på henne, kyss henne, whatever she likes. La HUN bli kåt på DEG, ikke omvendt. Det fungerer.

Sant + mye annet som jeg ikke orker å skrive om her kl 6 om morran

Når det kommer til ubalanse; bryr det noen? Å be om å bli tatt mer på er uansett ganske.. rart. Spør du meg. I allefall når det er mannen som spør om det. Dere kan godt mene jeg er fra 1950, men jeg er født i 1990. Og jeg vedder på at både PUA og de fleste jenter deler min mening akkurat der. Og for å konkludere denne alt for lange posten kan jeg si at nei, jenter er ikke dårligere i senga enn gutter.

Ja, altså imo er det feil fremgangsmåte. Hvis man vil noe i senga, så har jeg erfart at beste måten er å bruke non-logisk snakk... Eksempelvis med punish/reward prinsippet via kroppsspråk og bevisst avslapning og stramming i muskler...

Uans. For min del legger jeg diskusjonen død her nå. Ikke fordi jeg er "redd for å bli bustet" av en 18-åring, men fordi jeg og PUM bruker ca 6 timer på å gå igjennom kun basic sexteori, og jeg orker virkelig ikke å sitte i timesvis å skrive om det her..

Men kos dere videre... Det ordner seg sikkert for dere etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Heh. Nå vil jeg påstå at sex er noe man har sammen, jeg da.

Og om sexen er dårlig, kan det like lett være begges feil.

Om vedkommende du puler på ikke er verdens beste, så er vel sjansen mindre for at en gidder å pushe seg sjøl til "udyr"-status.

Og mtp at dette går begge veier, er det ikke noe rart sexen blir dårlig. Ond sirkel? O.o

Lenke til kommentar

Påstanden er ikke sann.. I alle fall ikek for en normalt pen jente. Jenter har somregel mer sex enn hva en gutt har, ergo er hun bedre i sengen en en gutt. Derfor leter somregel jenter også etter eldre gutter (i alle fall når de er mellom 17 -30) fordi en eldre gutt gjerne er mer erfaren enn en yngere.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Påstanden er ikke sann.. I alle fall ikek for en normalt pen jente. Jenter har somregel mer sex enn hva en gutt har, ergo er hun bedre i sengen en en gutt. Derfor leter somregel jenter også etter eldre gutter (i alle fall når de er mellom 17 -30) fordi en eldre gutt gjerne er mer erfaren enn en yngere.

Å si at jenter har MER sex enn mannfolk blir bare... helt feil. De fleste jeg har vært med av mannfolk har hatt langt flere partnere enn meg.

Men det jeg egentlig skulle si.. Altså, jeg er jente, right? Jeg har ikke hatt så fryktelig mange partnere. Jeg ga klar beskjed til min kjæreste (da type, nå eks) at jeg trengte en smule opplæring, fordi jeg tidligere bare hadde vært med mannfolk et par ganger, eller hatt en random i ny og ne. Jeg var mao ikke spesielt erfaren. Han sa at jada, jeg skal være åpen og fortelle deg hva som er bra og sånt, og jeg fant fort ut at jo mer jeg prøvde å gi, jo mer irritert blei han. Han blei irritert av den minste bevegelse, eller hvis jeg ikke hadde bena mine der HAN hadde lyst til at jeg skulle ha dem, hvorpå jeg også dumpa fyren, for jeg er ikke noe jævla puledokke ;) Men i det forholdet blei det til at han gjorde jobben (ignorer det faktum at jeg ikke fikk lov). Jeg tror kanskje det er lettere for mannfolk fordi det for oss virker som om dere har valgmuligheter :p (dvs pupper og mus, kotra at dere "bare" har ett område) samtidig, "alt" er liksom erogen sone på oss jenter, men vi jenter glemmer at dere er jo like mottagelige for kos på bryst og nakke og lår og alt man vil egentlig. Men mange mange jenter føler at mannfolk fokuserer så mye på kuken sin selv at det er liksom bare det området de kommer på i farten, som kan jobbes med. Og noen mannfolk oppfører seg som om kuken er det eneste som teller innen sex. Og når man allerede har kommet til selve sexen i en seanse... ja så blir jo den tatt vare på ;)

Sex der man føler at man bare får og ikke gir, blir platt. Det er utrolig lite engasjerende! Husk å minn oss på ting vi kan gjøre, husk å snakk om ting, husk å lær oss hva dere syns er digg ^^

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Glemte å si en ting; Hva med å bare flytte hendene hennes til der du vil ha dem? Hun tar nok hintet ;)

Blei sittende å lese anyway jeg, og kom på enda en ting :p Skulle kjøpt middag.. gitt.. men pøh.

PUA sa noe om at kvinner vil at menn skal være menn osv. Veldig sant. Jeg er jo jente, og jeg og min venninnegjeng snakker strengt tatt alt for mye om sex og sexerfaringer. Vi liker egentlig VELDIG godt at mannfolket tar styringa, at vi kan lene oss litt tilbake og nyte det. At mannfolket er mannfolk, egentlig. Men det er ikke det samme som å ligge og leke død, akkurat, dessuten kan man "betale tilbake" senere. Man kan forøvrig gi veldig lett i en slik situasjon selv om mannfolket tar styringa. Å gi og ta like mye går egentlig ganske lite på hvem som tar styringa, in my opinion.

Dessuten er jo sex hakket litt bedre for deg selv hvis du kan slappe av etterpå og virkelig føle at nå var du flink :p

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at mange kvinnfolk er sånn, men jeg har vært borti få som er slik selv. Jeg liker kvinnfolk som selv har en stor genuin interesse av sex. Så ja det skal nok helst være likt. Kvinnfolk som ikke matcher med meg seksuelt er heller uintresange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...