Gå til innhold

MTU - Fast pris


Anbefalte innlegg

Dette firmaet kom på banen 28.mars 2008.

Anbefaler potensielle kunder til å sjekke opp litt før de evt hiver seg på lokketilbudet deres om fri telefoni......Ett enkelt søk på "MTU" på nettet kan være oppklarende nok. Selv synest jeg tilbudet var for godt til å være sant....og hev meg på bølga uten å sjekke noe videre. Og som oftest er det slik: at det som virker som det er for godt til å være sant - som oftest er det. Dette er også tilfellet med MTU.

 

Det er idag 26.april. Dvs nærmere en mnd etter at de friga tjenestene sine på markedet. Tjenestene er fremdeles ikke oppe og går.

Kunder mangler telefonsvar.

Kunder mottar ikke sms fra enkelte avsendere.

Kunder klarer ikke sende sms til enkelte mottakere.

Samtaler blir routet i hytt og dyne vær. Man kommer frem til vilt fremmede personer, eller man får opp at nummeret ikke er i bruk - eller siste og skjeldneste scenario: de kommer faktisk frem en gang i bland. Det samme gjelder samtaler fra personer som prøver å ringe deg som MTU abonnement.

 

Å la brukerne være en gjeng med Beta-testere for en tjeneste som aldri burde vært sluppet på markedet er under etthvert seriøst selskaps verdighet.

 

Noe svar får man heller ikke på kundeservice - hverken på mail eller telefon.

 

På meg virker det mer som om MTU er en simpel og høyst uprofesjonell gutteromsbedrift som forsøker å tjene raske penger. Selv spår jeg de en rask konkurs slik som Nutel gjorde ganske nylig.

 

For en ting er sikkert. De vil prøve å fakturere sine kunder for de tjenestene de hevder å tilby (men faktisk ikke gjør) - Da bør alle sende i retur (uten retur porto). Ikke bare vil MTU stå som betaler av krav fra Posten. I tillegg vil de måtte behandle en hel del av returfakturaer som de ikke får inn penger på før de selv må betale sine leverandører. Det går ikke i lengden.....Og det beste: Så lenge du er uenig med MTU og du ikke får det du har krav på, fortsett å sende i retur med loven i hånd. De kan ikke sende i inkasso, og vil selv sitte som svarteper og imøtegå en snarlig konkurs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare hive meg på bølgen over folk som har erfaringer med MTU.

 

Jeg porterte et tlf nr til mtu nå nylig, å bortsett fra en del ventetid på porteringsdato(som kan være tidligere leverandørs feil) å en 4 dagers ytterligere utsettelse av porteringen "pga oppgraderinger av system" så må jeg si at jeg ikke har opplevd noen problemer og er fornøyd med det.

 

Kan trygt annbefale mtu fastpris til andre!

 

Alle har barnesykdommer:)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt MTU på 2 telefoner i en måned nå og nå er det slutt :D

 

En telefon skal virke 100% og mine har ikke vært i nærheten av dette. Hele tiden dukker det opp nye ting som feiler. Jeg anbefaler ingen, i alle fall ikke på lang tid, å bytte til MTU.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt MTU på 2 telefoner i en måned nå og nå er det slutt :D

 

En telefon skal virke 100% og mine har ikke vært i nærheten av dette. Hele tiden dukker det opp nye ting som feiler. Jeg anbefaler ingen, i alle fall ikke på lang tid, å bytte til MTU.

 

Hva med å utdype hvile problemer det dreier seg om?

Da ting som er vitale for noen kan oppfattes som bagateller for andre hadde det vært greit å vite hvilke feil og mangler som er grunden til at du bytter?

Lenke til kommentar
Er det begrensninger på hvor mange abonnement man kan ha per person her som hos Onecall? Eller kan en person ha flere abonnement?

 

Ett abonnement per kunde (dvs per personnummer), ved ønske om flere må du få til en avtale med deres kundeservice.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar
Det var ikke noe problem for meg.. jeg har 4 abonenter registrert på mitt personnummer...

 

Da er du unntaket;

"Det tillates maksimalt 1 stk. registrerte abonnement per myndige person. Flere abonnement kan etableres etter særskilt avtale med One Calls kundeservice."

 

Det står på bestillingssiden. Men nok off-topic.

Lenke til kommentar

Hvor mye tid skal man gi til dem? Når man ringer kundeservice tar det 45 min for å komme fremm. Går ikke å sjekke hvor mange ringeminutter man har igjen. På minside står det at det skal være klart i løpet av april. Dette har ikke skjed. Jeg må nok nesten bytte operatør.

Lenke til kommentar

Er vel egentlig fornøyd etter en uke med MTU fastpris. Venter bare i spenning på når jeg får gprs (mms driter jeg i)..

 

Legger ved en mail jeg fikk etter å ha etterlyst en guide til gprs på HTC TyTn II hvor de prøver å komme med en forklaring på hvorfor det blir utsatt mer og mer)

 

Hei!

 

Vi har nå aktivert MMS og GPRS i eget nett, og vil levere på roaming samtidig med at vi lanserer konfigurasjonesveiviseren på www.mtu.no.

 

Vi mangler fortsatt noen elementer i veiviseren, vi ønsker ikke å åpne denne før vi er sikre på god funksjonalitet.

 

Vi har bygget ut og slått på eget nett i Stor-Oslo til Drammen.

Vi har også nett i Bergen og Stavanger.

 

I områder hvor vi ikke har bygd ut nettet enda, benytter vi Telenor sin dekning, utbygging vil skje fortløpende ettersom etterspørselen øker. Dette innebærer en god og helhetlig dekning på mobil, og du kan ha abonnement hos oss uavhengig av hvor i Norge du befinner deg.

 

For epostbruk over GPRS har vi ingen egen utgående server, men du skal selv kunne benytte din epostleverandør sine detaljer til bruk over GPRS.

 

Om du kjenner til hvordan man setter opp innstillinger manuelt og har dekning i MTU sitt nett, legger jeg ved våre manuelle instillinger.

 

MMS innstillinger:

APN: mms.mtu

Proxy: 172.16.172.14 Port 9401

URL: http://mms.t3mobil.no/mms

 

GPRS innstillinger:

APN: internet.mtu

 

 

Med vennlig hilsen

MTU kundeservice

v/Øystein V

 

Tlf 02688

www.mtu.no

 

 

Saks detaljer

===================

Saksnummer: EHI-164340

Avdeling:MTU Mobil

Prioritet:Høy

Status: Ferdigbehandlet - Lukket

 

No virus found in this incoming message.

Checked by AVG.

Version: 7.5.524 / Virus Database: 269.23.9/1418 - Release Date: 06.05.2008 17:17

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Kan aldri tenke meg at det er så utrolig vanskelig å sette opp gprs at jeg ikke har gjort det riktig.

Enhver idiot klarer vel det.

Det funker ikke i MTU nettet, helt sikker på at det er grunnen til at de ikke frigir automatisk oppsett.

Nå skylder de på at folk ikke klarer å sette det opp, eller at de ikke har MTU dekning.

Hadde det funka så hadde det vel vært flere enn 1 person som hadde klart å fått det til å funke.

Rimelig sikker på at den dagen de frigir automatisk oppsett, og det også skal funke i Telenor nettet så vil min telefon funke helt 100 uten at jeg gjør en dritt mer enn slik den er satt opp nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det var ikke noe problem for meg.. jeg har 4 abonenter registrert på mitt personnummer...

 

Da er du unntaket;

"Det tillates maksimalt 1 stk. registrerte abonnement per myndige person. Flere abonnement kan etableres etter særskilt avtale med One Calls kundeservice."

 

Det står på bestillingssiden. Men nok off-topic.

 

 

Gjorde igrunn ikke noe spesielt, ringte bare kunde service og sa at jeg hadde 3 stk tlf registrert i et selskap og 1 stk i et annet og at jeg er juridisk eier av alle og at alle numrene er i bruk...og at jeg ønsker å flytte til dere... resten fikset mtu for meg.

 

Jeg må si jeg er kjempefornøyd med mtu og alt har fungert tilfredstillende for meg fra dag en!!

Endret av JaneATaber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...