Gå til innhold

Forskjell på Win98 og Win98 SE???

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har bedre erfaringer med Win98SE fremfor den første Windows 98??

Hver gang jeg installerer W98SE, får jeg trøbbel med installasjon av drivere.. Den finner nesten aldri drivere på driver-cd'ene mine, men det gjør den vanlige (første) versjonen av 98 uten noen form for problemer..

Er det noen som har bedre erfaringer med Win98SE enn Win98, med tanke på spill.. Er klar over at Windows 98 er rimelig ustabilt, men XP og 2000 fungerer nesten ikke med spill, ifølge det jeg hører fra andre..

Jeg er egentlig bare interessert i å kjøre Win98, fordi jeg også bruker endel gamle spill som funker perfekt i Windows 98.. Så hvis noen kunne gitt meg noen gode svar eller link til en viktig oppdatering hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 98 Second Edition, or 98SE, was released in 1999 and improves tremendously on 98. Some of its unique features include:

DVD-ROM support: With a DVD drive, you can read data from a DVD and play movies on your PC. A DVD will hold much more data than a standard CD-ROM.

Internet Connection Sharing: This allows two computers, both running 98SE, to share a single connection to the Internet.

Improvements on Windows 98: These improvements include faster startup time for running applications, better USB support, and improved power management features.

Sjekk ut dette for hjelp:

Windows 98 hos Microsoft.

Ellers kan du bruke :

"improvements windows 98se" på Google?

Lenke til kommentar

Kast driver cd'ene dine og last ned de nyeste driverene.

Win98se har støtte for både wdm og vxd drivere, mens vanlig 98 bare har støtte for vxd drivere. Wdm drivere kjører alltid i 32-bit mode og er oftest både raskere og mer stabile enn vxd drivere.

En enda bedre ide er å kaste både Win98 og Win98se. Både Win2000 og WinXP er langt mer stabile og bedre enn noen Win9x versjon.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vil ikke akkurat si det.. Jeg var på et dataparty for ikke så lenge siden, og da var det like mye trøbbel med 2000 fordi ikke spilla støttet systemet..

Er egentlig møkka lei Microsoft, men hadde det bare eksistert andre forståelige systemer..

Jeg skal laste ned nye drivere, men Windows 98 fungerer bra nok for meg lenge enda så å forandre system er helt høl i hue så lenge det virker.. Problemet er mest sannsynlig bare et driverproblem..

Men men, feilkilden er som oftest mellom stol og tastatur.. Hehe..

:lol:

Lenke til kommentar

Du sier det selv, feilen sitter oftest mellom stolen og tastaturet :)

Win2000 støtter se aller fleste nyere spill. De spillene som ikke fungerer direkte, finnes det som oftest en patch til som løser problemet.

Man må selvsagt kjøre med andre drivere enn de som blir installert automatisk. En annen ting jeg har sett, er at mange av "no-cd" patchene som er tilgjengelig ikke fungerer like bra med 2000/XP. Det fixer du lett med å laste ned en annen "no-cd" patch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...