pierce007 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Kan en bruke dobbelsidig DVD plater på alle videokameraer? Finnes ingen begrensninger eller noe? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Eg er heller skeptisk til om du vil få det til å fungere i eit DV-kamera, men om du skulle klare den bragden vil eg gjerne høyre frå deg! Nei nok tullprat. Er det for eit kamera du eig, eller eit du har tenkt å kjøpe? Dersom du allereie har det ville eg sjekka i manualen, og dersom du har tenkt å kjøpe det, sjekke internett. Eg syns og at du med fordel kunne funne på ein betre emnetittel, for eg visste ikkje at det var snakk om eit DVD kamera før eg leste heile innlegget. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Glem DVD-kamera uansett... det er bare å be om trøbbel Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Glem DVD-kamera uansett... det er bare å be om trøbbel jaha, fordi? ikke hatt noe problem jeg da... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Vel, dei brukar eit format som er noko "ustabilt". Det seiar seg nesten sjølve at det kan bli nokon problem når kameraet skal ta opp - komprimere - og skrive til ei DVD plate. Er ikkje heilt sikker på om han brenn dei medan du tek opp, men uansett så må du komprimere videoen imens. Det kan gje noko dårlege opptak - men for all del, nokon av high-end kameraene greier sikkert jobben utmerka. Men kva om ein ristar litt på kameraet? Skal ikkje mykje til for å lage eit hakk i plate eller liknande. Nei huff, takka meg til DV kassettar. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Samt problemer med å overføre til PC for redigering (vet ikke hvor mange tråder jeg har sett her på forumet om folk som har store problemer med å redigere video fra et DVD kamera), nok et tap når det på nytt skal komprimeres for å brenne ferdigredigert resultat på DVD osv.. Står mye om dette i Videokameraguiden som ligger helt øverst i Videokamera-forumet. DVD kamera kommer også snart til å forsvinne fra markedet. Det var bare at blaff mens man ventet på at Flash-minne skulle bli stort nok og billigere. Nå får man 16GB SD kort, og prisen raser nedover, mens DVD platene fortsatt ligger på 1,3 gigabyte (DV kassetter tilsvarer en datamengde på 13 gigabyte), og prisene på disse vil øke. Hvorfor prisene på DVD plater vil øke? Ettersom DVD kameraene forsvinner, kommer det til å selges enda mindre slike 8cm DVD plater til kamera enn før, og det vil fort bli uinteressant å føre disse. Da kan det bli nær umulig å få tak i disse platene, og man må regne med at prisen fort går drastisk opp. Allerede nå selges det svært få 8cm DVD plater i forhold til f.eks DV kassetter og minnekort, så det tar ikke lang tid før de forsvinner fra de fleste butikkenes sortiment. Og som steffenz sier... det skal ikke mye risting til på kameraet før laseren mister sporet. Og en feilskriving på en DVD plate? Tja... da blir alt på DVD platen uleselig i verste fall. Endret 1. mai 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå