Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor brukes ikke hele kapasiteten til gigabittilkoblingen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har to maskiner, begge Core 2 duo, koblet sammen over gigabit kabel. Når jeg overfører filer brukes maks 30-35% kapasitet. Hvorfor? Skulle tro maskinkraften ikke er flaskehalsen her.

Hvis ikke jeg tar feil nå :p så vil jeg si det er fordi opplastningshastigheten på nettverkskortene ikke er det samme som nedlastingskapasiteten(1 gb). Har egentlig litt lite erfaring med dette:P

Lenke til kommentar
Jeg har to maskiner, begge Core 2 duo, koblet sammen over gigabit kabel. Når jeg overfører filer brukes maks 30-35% kapasitet. Hvorfor? Skulle tro maskinkraften ikke er flaskehalsen her.

Hvis ikke jeg tar feil nå :p så vil jeg si det er fordi opplastningshastigheten på nettverkskortene ikke er det samme som nedlastingskapasiteten(1 gb). Har egentlig litt lite erfaring med dette:P

Du tar helt feil.

35% høres ikke så ille ut. Å skrive/lese 40 mb/s (1000/8/3~40) til disk er ikke så ille. Maks på nyere disker ved sekvensiell skriving ligger vel rundt 60 mb/s om jeg husker rett.

Simen

Lenke til kommentar

Du tar helt feil.

35% høres ikke så ille ut. Å skrive/lese 40 mb/s (1000/8/3~40) til disk er ikke så ille. Maks på nyere disker ved sekvensiell skriving ligger vel rundt 60 mb/s om jeg husker rett.

Simen

Good :) Da lærte jeg noe nytt i dag å ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...