Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er koblet til trådløsruteren, men kommer ikke på nett

Anbefalte innlegg

Jeg har en D-link DIR-655 og en DWA-140. DWA-140 har skapt problemer for mange, så også for meg. Hadde Vista først, men det var helt umulig med DWA-140. La så inn XP pro igjen og den har funket fint før, men nå er den helt umulig der også. Har fått logget meg på noen ganger og da er den helt stabil. Men så må jeg jo reboote en og annen gang da. Og da er helvetet igang igjen.

Jeg klarer fint å logge meg på ruteren og i windows står det "Pålogget. Signal:Utmerket", men jeg har ingen kontakt med ruteren som sådan. KLarer ikke å logge meg inn på gui til ruter og har ingen internettilgang. Når jeg logger meg inn på ruteren fra en annen maskin, så står også problem-PC-en oppført under klienter. Så ser ut til å være riktig pålogget der også. Så hvorfor i alle dager har jeg ikke kontakt med noe likevel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en D-link DIR-655 og en DWA-140. DWA-140 har skapt problemer for mange, så også for meg. Hadde Vista først, men det var helt umulig med DWA-140. La så inn XP pro igjen og den har funket fint før, men nå er den helt umulig der også. Har fått logget meg på noen ganger og da er den helt stabil. Men så må jeg jo reboote en og annen gang da. Og da er helvetet igang igjen.

Jeg klarer fint å logge meg på ruteren og i windows står det "Pålogget. Signal:Utmerket", men jeg har ingen kontakt med ruteren som sådan. KLarer ikke å logge meg inn på gui til ruter og har ingen internettilgang. Når jeg logger meg inn på ruteren fra en annen maskin, så står også problem-PC-en oppført under klienter. Så ser ut til å være riktig pålogget der også. Så hvorfor i alle dager har jeg ikke kontakt med noe likevel?

Hvilken internett leverandør har du? Har du vanlig oppkoblingsmetode til internett?

Det du kan gjøre hvis du ikke vet det. Er å resette routern bak. Skal være en knapp som du må ha en spiss ting til å resette. Eller kommer egentlig ann på fra router til router...

Lenke til kommentar

Som sagt kommer jeg fint på nett med den andre PC-en min som også er tilkoblet trådløst. Men da med et annet trådløstkort. Så det er ikke der problemet ligger. Kommer meg som sagt ikke inn på konfig på ruter heller ved å prøve å logge på med dens ip-adresse. Det er heller ikke noe problem med pc nummer 2.

Lenke til kommentar
Som sagt kommer jeg fint på nett med den andre PC-en min som også er tilkoblet trådløst. Men da med et annet trådløstkort. Så det er ikke der problemet ligger. Kommer meg som sagt ikke inn på konfig på ruter heller ved å prøve å logge på med dens ip-adresse. Det er heller ikke noe problem med pc nummer 2.

aah..jeg som misforsto litt. Kanskje skulle lest litt nøyere :)

Jeg vet ikke hvor mye peiling du har med nettverk osv. Men er greit å spørre før vi går videre :) Har du prøvd å koble bare med TP til routern å konfigere den derfra? :)

Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg har en annen pc som jeg fint kommer inn på ruteren med. Så jeg kan konfigurere i vildens sky. Problemet er den omtalte PC-en. Ruteren står dessverre inne hos husverten, der den MÅ stå. Hadde jeg hatt den her, hadde jeg kastet alt trådløst ut vinduet og brukt kabel. Er ikke noen problemer med å koble sammen de to pc'ne med kabel heller.

Lenke til kommentar
Som jeg sa, jeg har en annen pc som jeg fint kommer inn på ruteren med. Så jeg kan konfigurere i vildens sky. Problemet er den omtalte PC-en. Ruteren står dessverre inne hos husverten, der den MÅ stå. Hadde jeg hatt den her, hadde jeg kastet alt trådløst ut vinduet og brukt kabel. Er ikke noen problemer med å koble sammen de to pc'ne med kabel heller.

Hehe..jeg beklager så meget med min misforståelse og tolking(ikke nøye lest i mellom)

Det første du kan prøve på er å koble ut firewallen til routern. Hvis du har gjort det..la den stå sånn i mens. Man vet ikke helt om det er feil men kan være.(men tvile på at det er den)

Prøv også å kanskje avinstaller driver(hvis det noe til den)For hvis den installerer av seg selv, slett den fra Enhetsbehandlingen.

Men jeg anbefaler deg å kjøpe en ny. Hvis du leser på HW.no

http://lanseringsguide.hardware.no/product...productId=74662

http://lanseringsguide.hardware.no/product...7257#userReview

Den er ustabil.

Men prøv på den måten først, hvis du ikke har gjort det da :)

Endret av gaekki
Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar over den brikken ikke er av de mest stabile. Men har kun hatt problemer med den under Vista tidligere. Har hatt den gående på xp-PC-en min nå i månedsvis og den har vært bunnsolid der. Oppgraderte nå den maskina og etter reinstall av xp så begynte problemene der også.

Den har nå, uten noen spesiell grunn, fått kontakt med nettet igjen etter at den har stått noen timer. Så får vi se hvor lenge det varer. Vedvarer disse problemene så er nok sjansen stor for at jeg skaffer meg et nytt kort ja. Alt annet enn D-link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...