pierce007 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Har en Canon kamera, og funnet ut at uoriginale batterier er mye billigere, som feks http://www.mailorderbatteries.com/camera_b...a_batteries.htm Er slike batterier å anbefale, eller hva sier dere som har peiling på dette? Ser at diverse norske butikker og har slike batterier til salgs - meget fristende å kjøpe fremfor de dyrere originale..... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg har to uoriginale batterier til D200et mitt, merker ingen forskjell fra det originale, bortsett fra at de uoriginale varer litt lenger Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Jeg har to uoriginale batterier til D200et mitt, merker ingen forskjell fra det originale, bortsett fra at de uoriginale varer litt lenger varer de lengerm altså? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 De jeg bestilte har høyere kapasitet enn originalbatteriet, så de varer lengre. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Har en Canon kamera, og funnet ut at uoriginale batterier er mye billigere, som feks http://www.mailorderbatteries.com/camera_b...a_batteries.htm Er slike batterier å anbefale, eller hva sier dere som har peiling på dette? Ser at diverse norske butikker og har slike batterier til salgs - meget fristende å kjøpe fremfor de dyrere originale..... Uoriginale batterier er stort sett et bedre kjøp enn originale. Men ikke kjøp fra utenlandske nettbutikker som ikke virker seriøse og som ikke har en klar garanti på at batteriene inneholder en sikring som sikrer at batteriet ikke overopphetes/tar fyr og ødelegger kameraet. Om de da allikevel skulle skje, så står forhandleren ansvarlig. Så lenge forhandleren gir deg de nødvendige garantier, brytes heller ikke garantien på kameraet om dette må på inn på service av andre grunner enn at batteriet har lekket/tatt fyr eller lignende. De jeg bestilte har høyere kapasitet enn originalbatteriet, så de varer lengre.Kapasiteten (stort sett målt i milliampere) jukses det mye med. Så med mindre du tydelig merker at de varer lenger, så skal man ikke stole for mye på disse tallene. Og hvis de uoriginale batteriene er nyere enn de originale, så er det klart de varer lengre (ettersom de er friskere og ikke brukt så mange ganger). Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Tja. Batterier har fått en sinnsyk energitetthet med åra, så det gjelder å kjøpe bra saker. Vi har alle hørt om laptoper og mobiler som brenner opp pga brann i batteriet (enten pga billigbatteri av laber kvalitet eller pga produksjonsfeil). Det burde vel være potensiale for at noe lignende kan skje med et batteri i et kamera.. Lenke til kommentar
Nune Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 på canon sin webside advarer de mot uorginale batterier, og har skrevet mye rundt uorginale batterier.. er i alle fall verd og kjike på... jeg kjøpte heller stort orginalt batteri etter og ha lest det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 på canon sin webside advarer de mot uorginale batterier, og har skrevet mye rundt uorginale batterier.. er i alle fall verd og kjike på... jeg kjøpte heller stort orginalt batteri etter og ha lest det. Det er mange myter og feilinformasjon rundt akkurat dette, og det er klart at Canon og andre produsenter gjør hva som helst for at du skal bruke penger deres (dyre) originale batterier, selv om det betyr å måtte vri litt på sannheten. De tjener grovt med penger på originalt ekstrautstyr. Kjøper man uoriginale batterier fra kjente produsenter (ikke de aller billigste jalla, umerkede batteriene), så inneholder de samme sikringer mot overoppheting og kortslutning som de originale. Faktisk er det ikke mange produsenter av battericeller i verden, så det er nok mange av de (bedre) uoriginale som faktisk har de samme battericellene som i de originale batteriene. Vi selger bøtter og spann med Hähnel uoriginale batterier til de fleste kameramodeller der jeg jobber, og ALDRI har vi fått inn et batteri som har overopphetet eller ødelagt et kamera på noen som helst måte. Og selv om Canon påstår at garanti og reklamasjon forsvinner ut døra om du bruker uoriginale batterier, så er det bare tull. Ihvertfall hvis du kjøper trygge batterier. I såfall er det batteriprodusenten som er ansvarlig, om de hevder at deres batterier er like trygge som de originale... og det gjør de fleste seriøse produsentene. Det har heller aldri noen sinne skjedd at et verksted/importør har nektet reparasjon på garanti/reklamasjon på grunn av at det er brukt et uoriginalt batteri. Uansett, er man redd for dette, så er det da bare å ta ut batteriet før man sender inn kameraet, så ser de jo ikke det uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå