YamahaDt Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hei. Har fått en dunkelyd i bilen som dunker gjevnt, og mer eg mer når jeg kjører fortere. men i 80-90km/t er det borte. Har blitt mer og mer de siste dagene. Dette kom etter at jeg byttet til sommerdekk. kan det være noe galt der? Kan det være farlig å kjøre med den? Takker for svar Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 jepp, hjulmutterene er nok løse. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Det kan også skyldes at et eller flere av dekkene dine er slitt skjevt. Det er i alle fall årsaken til dunkelyden i min bil Et symptom vil i så fall være at dunkelyden er tydeligere når du starter å kjøre (siden dekkene er kalde), og blir litt svakere etterhvert som dekkene blir varme. Endret 27. april 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Tror jeg ville sjekka alle hjulbolter/muttere i en farlig fart! Er ikke helt optimalt å ha en slik dinglende løst... Lenke til kommentar
O_K Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei.Har fått en dunkelyd i bilen som dunker gjevnt, og mer eg mer når jeg kjører fortere. men i 80-90km/t er det borte. Har blitt mer og mer de siste dagene. Dette kom etter at jeg byttet til sommerdekk. kan det være noe galt der? Kan det være farlig å kjøre med den? Takker for svar Som mange har sagt her, sjekk at hulet er skrudd skikkelig fast! Hvis det er det, og ikke ser direkte hærpa ut så er det nok ikke veldig fralig. Men du bør jo prøve å sjekke det. Kan være ubalanse i hjulet, har du lagret sommerdekkende stående i vinter??? All vibrasjon vil jo bidra til slitasje på hjuloppheng, men om du lager så mye ekstra slitasje at det betyr noe er jo en annen sak, kjøring på norske veier sliter også kraftig på biler... Lenke til kommentar
YamahaDt Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 var et par hjulbolter som ikke var tighta ordentlig til:/ Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) var et par hjulbolter som ikke var tighta ordentlig til:/ Dette var vel strengt tatt det alle første du burde ha sjekket siden du nylig har skiftet dekk da istedet for å spørre her. At folk kjører rundt med noe sånt som jo er potensielt livsfarlig for seg selv og andre gjør meg faktisk litt skremt. Endret 27. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Dette var vel strengt tatt det alle første du burde ha sjekket siden du nylig har skiftet dekk da istedet for å spørre her. At folk kjører rundt med noe sånt som jo er potensielt livsfarlig for seg selv og andre gjør meg faktisk litt skremt. Alle kan glemme seg, dette er vel strengt tatt ikke noe som gjøres over en lav sko. Vær heller bekymret for folk som tror at 80 og 100 km/t er det samme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå