_Brukernavn_ Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Emnetittelen sier egentlig alt. Er det best å kjøre 1GB på 400MHz eller 1,5GB på 333MHz. Jeg har 2x510MB i maskinen nå som kjører på 400MHz, men har også en brikke på 512MB, men som er på 333MHz. Vil jeg få noe ytelsesforbedring på å sette i den siste, eller vil det gå tregere? Alle brikkene er på CL 2.5. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hva bruker du denne maskinen til? 1gig RAM er veldig lite i en moderne masin da. jeg ville annbefalt at du setter i den siste brikken. Forskjellen i RAM frekvens er ikke ditt største problem uansett vil jeg tippe. PS: RAM er skambillig disse dager (ihvertfal DDR2, om du ikke bruker en supergammel maskin altså). -Stigma Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 spørs veldig på hva du bruker maskinen til, om de kjører i 2 kanaler osv. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Jeg har brukt den en god del til videoredigering, men det blir ikke så mye av det nå for tiden. Har ikke tid til å spille så mye heller, så det er ikke så mange tunge oppgaver jeg kjører. Men dersom det er noe, så er det videoredigering og konvertering jeg bruker den til. Jeg har nok et litt gammelt system; DDR(1) minne. Vurderte å oppgradere PC-en, men jeg tror jeg hopper over hele DDR2 generasjonen og venter til DDR3 synker i pris. Hovedkortet mitt støtter ikke Dual channel, så jeg kjører ikke i det. Takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 om den ikke kjører 2 kanaler hadde jeg hivd inn minnet. du kan også prøve å klokke det 333mhz minne opp til 400 også. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Slik spørsmålet er stilt så svarer jeg 1,5Gb på 333 Mhz ut fra egne erfaringer. Men som de andre sier så forsøk å klokke minnet til 400Mhz med slappere timinger. Det som egentlig skjer om du går for 1,5Gb på 333Mhz er at applikasjoner som trenger mye minne kjører mere effektivt med mye minne mens applikasjoner som ikke trenger så mye minne har det bedre med høyere hastighet på minnet. Men trenger applikasjonen over 1Gb så blir det plutselig veldig inneffektivt å måtte swappe minne med harddisken ettersom det ikke er nok tiljengelig ram. Endret 26. april 2008 av perpyro Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Fikk kjørt alle brikkene på 400MHZ. Trengte ikke å stille på timingene, bare skrudde opp spenningen litt. Kjørte memtest, og alt ser ut til å fungere utmerket =) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 funka det ikke uten mer spenning? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 funka det ikke uten mer spenning? Jeg prøvde å klokke den andre rammen før, og det gikk bedre med spenning enn uten. Men etter å ha stresset RAM'en litt med tre brikker i, så fikk jeg en blåskjerm. Så nå har jeg satt timings på 3. Er det kanskje unødvendig å skru opp spenningen? Jeg kjører dem på 2.6V nå (stod på 2.5V som default). Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 DAMN!! hater når jeg må skrive innlegg på ny for at noe gikk galt når den submitta!! uansett. hvilket chipsett har du? jeg hadde mye problemer med KT400 fra via, og måtte flytte rundt på en 512 brikke avåtill får å få slutt på blåskjermer. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Jeg har VIA K8T800 (hovedkortet er Abit KV8-MAX3). Rammen er Corsair, som egentlig skal være kopatibelt med det meste.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå