Seian Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Vis du har TV som støtter Full HD (1080p) så burde du kjøpe HDMI i gull, det er det beste, STOR forskjell på gull å ikke. anbefaler gull på det sterkeste!!!!! Du skal pent få lov til å referere til kilder som støtter påstanden din. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 hei Det er ikke unnødvendig å bruke mye peng på HDMI. Vis du har TV som støtter Full HD (1080p) så burde du kjøpe HDMI i gull, det er det beste, STOR forskjell på gull å ikke. anbefaler gull på det sterkeste!!!!! men ikke alt får lang, da kan signalet bli forsinket Hvis du tror en kabel i gull leder bra bør du sette stumpen din ned på skolebenken og lese over elektrokjemien littegranne Gull har veldig dårlig ledningsevne, dermed helt ubrukelig som signal-leder. Derimot brukes gullpolerte kontakter. Gull leder riktignok veldig dårlig, men det er mykt og skaper veldig bra kontakt. Derfor har "high-end" kabler fått en tynt lag gull på kontaktene sine. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 crisnaa1: Eg har blitt forklart at årsaken er at gull er meir bestandig og ikkje irrer, noko kopar kan gjere, som er den beste leiarmaterialet. Om ein har kontakt gull eller "sølv" (ikkje sikker på kva det metallet er, sikkert ein legering) betyr ingenting. Forsinka signal? Har du noke kjelder til dette, eventuelt kjelder til heile posten din? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 hei Det er ikke unnødvendig å bruke mye peng på HDMI. Vis du har TV som støtter Full HD (1080p) så burde du kjøpe HDMI i gull, det er det beste, STOR forskjell på gull å ikke. anbefaler gull på det sterkeste!!!!! men ikke alt får lang, da kan signalet bli forsinket Utrolig hvor mange som tror at det er forskjell på kvalitet når det gjelder digitale kabler som HDMI. Analoge kabler blir jo noe helt annet siden analoge signaler hele tiden er avhengig av god signalkvalitet. Men når det er digitalt så er det jo enten signal eller ikke. Har man signal så har man signal. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Har kjøpt en billig 10m HDMI på Biltema. Funker fint med 1080p også. Er forsåvidt bare å kjøpe en sånn billig kabel og forsøke. Står det på pakke at den fint skal funke med 1080p og den ikke gjør det, er det bare å klage. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det er moro å se hvor mye peiling folk har på hdmi kabler. Men ikke en eneste nevner at kontakten på billigkabler blir fort slitt om man kobler inn og fra ofte nok. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Kan ikkje du bidra litt då? Eg har hatt ein billigkabel i over 1 år, den har blitt plugga ut og inn svært sjeldan (er det nokon som har for vane å dra inn og ut pluggar kvar veke?) og den er like god den dag i dag. Det er snakk om kontakt eller ikkje kontakt, behandler du pluggen og kabelen fint vil den ikkje bli slitt eller skada. Dyrare kablar kan faktisk i enkelte tilfeller være verre enn billige sidan den ekstra vekten drar heile kabelen, pluggen og sokkelen nedover. Ein billig kabel har ikkje like stor eigavekt og problemet er mindre. Endret 28. april 2008 av Zeph Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Vekten spørs vel helt på hvor lang kabelen er, skjerming, legering og ikke hvorvidt den er billig ikke. Om man har hjemmekino, ps3, HD get og PC koblet til, og kanskje noe annet i tillegg og man bare har 3 eller 2 hdmi utganger på tven. Da blir det mye inn og ut med kabler, og dette takler dessverre ikke de billigste kabler så godt..Sånn btw hvor har sett slike "tunge" hdmi kabler :!: ? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Da blir det mye inn og ut med kabler, og dette takler dessverre ikke de billigste kabler så godt.. Gjør de ikke? Hvordan vet du det? Mer konkret informasjon hadde vært fint. Endret 28. april 2008 av Juke Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har en Madcatz jeg kjøpte på EB games til 199. Signalet er helt fint, men jeg har et lite problem noen ganger hvis jeg flytter på PS3en. Da kan det hende at bildet faller ut og så må jeg bruke 5-10 minutter på å dytte kabelen på plass for å få bildet tilbake. Kanskje dårlig forklart dette, men det virker som om HDMIkabelen nå stå i en akkurat i en viss posisjon bak på PS3en. Så hvis bildet faller ut, må jeg holde på å dytte forsiktig borti kontakten til bildet kommer tilbake. Men ikke noe stort problem, har vel hendt tre ganger på et halvt år. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 har selv en 1meter fra clas ohlson til 99,- og en 2meter fra logic3 som jeg kjøpte på freerecordshop til 159,- Begge funker utmerket. La senere merke til At Spaceworld vil ha 399 for logic3 kabelen, så styr unna spaceworld. Har hatt lyst å stikke innom elkjøp ol og spørre om de kan anbefale en HDMI kabel, for så å høre hvilken løgner de prøver seg på for å selge en kabel til 499,- og oppover. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Vekten spørs vel helt på hvor lang kabelen er, skjerming, legering og ikke hvorvidt den er billig ikke. Om man har hjemmekino, ps3, HD get og PC koblet til, og kanskje noe annet i tillegg og man bare har 3 eller 2 hdmi utganger på tven. Da blir det mye inn og ut med kabler, og dette takler dessverre ikke de billigste kabler så godt..Sånn btw hvor har sett slike "tunge" hdmi kabler :!: ? Akkurat, er jo det som er forskjellen på ein dyr og billig kabel, skjerming og materialer. Eit TV står ofte 1 meter over bakken, ein tung kabel som går rett ned tilgulvet vil dra meir nedover enn ein lett kabel. Finnes sjølvsagt mykje forskjellig på markedet, men som oftast kan ein sjå kor dyr ein kabel er på isolasjonen. Metallskjerm under og ei tjukk ytterkappe veg ein god del det. Eg har ein sånn kabel, ellers ser eg dei i alle butikkar som sel dyrare HDMI-kablar. Pluggar du mykje inn og ut bør du heller kjøpe ein switch, det er ikkje bra for verken kabel eller sokkel. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 hvem bryr seg når kabelen er så billig da sniken, kan jo slite ut 4-10 billigkabler før en kommer opp i prisen på en ny 3 hdmi innganger holder vel for de fleste uansett, så skifting blir et minimum hvem bryr seg når kabelen er så billig da sniken, kan jo slite ut 4-10 billigkabler før en kommer opp i prisen på en ny 3 hdmi innganger holder vel for de fleste uansett, så skifting blir et minimum Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg kjøpte en monster cable som en kompis kjøpte for 800(1.5m) til 300,- jeg føler jeg har grei nok kabel:P, men den på clas olson er sikkert minst like bra!! Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Men etter hva jeg forstår så er det noen kabler som ikke klarer 1080p. Om en kabel ikke greier å levere bra nok datastrøm, så kan den muligens slite med å vise et 1080p bilde. Kan muligens forekomme dropouts eller audio/video sync-problemer osv, men bilde/lyd-kvaliteten vil alltid være den samme. Et drøyere eksempel på slik galskap er jo ethernet kabelen de selger på hifi-klubben. http://hifiklubben.no/produkter/kabler/dig...l_1,5_meter.htm Du behøver i prinsippet bare en vanlig nettverkskabel for data for å bruke DenonLink, men i likhet med andre kabeltyper er det alltid ekstra lydkvalitet å hente ved å velge et kvalitetsprodukt som er optimalisert for formålet.[..] AK-DL1 er retningsbestemt, og den riktige signalveien er selvsagt angitt på kabelen, slik at du ikke risikerer å begrense ytelsen gjennom feil montering. :!: Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Det er moro å se hvor mye peiling folk har på hdmi kabler. Men ikke en eneste nevner at kontakten på billigkabler blir fort slitt om man kobler inn og fra ofte nok. Har hørt at kabler som Monster etc. ofte har såpass tunge kontakthoder at de faktisk lett kan ødelegge selve porten. Om det er vas, det veit eg ikkje. Har ingen kilder på dette. Men det er nok like sannt det du sier også. EDIT: Hi-fi link kabelen...eg datt nesten i taket her eg ligger Endret 28. april 2008 av Mala Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
andreg Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Har hørt at kabler som Monster etc. ofte har såpass tunge kontakthoder at de faktisk lett kan ødelegge selve porten. Om det er vas, det veit eg ikkje. Har ingen kilder på dette. Dette tror jeg ikke stemmer i forhold til mine Monster Ultra 1000 HDMI kabler ihvertfall... Faktisk så synes jeg ikke det virker som om de har så veldig mye større kontakthoder enn de "vanlige" HDMI kablene jeg brukte tidligere. Monster Video3 scart kabelen jeg bruker har derimot ganske store kontakthoder og selve kabelen er temmelig tung, så der kan muligens belastningen på portene være større enn med en annen kabel. Forøvrig kan jeg bare bekrefte det som mange her sier, jeg merker ikke noen som helst forskjell på bilde eller lyd etter å ha byttet ut et par "vanlige" kabler til noen hundrelapper med dyrere kabler fra Monster. Jeg ventet heller ikke at det skulle bli noen som helst forbedring, men kjøpte dem for å ha noen kabler som ser stilige ut, heh. André EDIT: Rettet skrivefeil Endret 1. mai 2008 av andreg Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Noen som den der Monster HD-TV calibration disk? Der står det en kar og sier hvor viktig det er med gode digitale kabler osv. Da er det snakk om HDMI-kabler. Det blir jo ren løgn vel? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hadde blitt sjokkert om ein kar som reklamerer for Monster hadde sagt at billige kabler hadde gjort samme jobben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå