kimla Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Som tidligere sagt skal det overføres digitale signaler i en HDMI-kabel, altså 0-ere og 1-ere. Men hvordan disse 0-erne og 1-erne blir representert er jo gjennom spenningsendringer som blir sendt gjennom kabelen (lav spenning er gjerne 0, litt høyere spenning er gjerne 1). Av det så kan jeg skjønne hvorfor man kan putte "sertifisert for.." på digitale kabler, da det kan være tap ved at noen kabler er dårligere isolert osv. Men om det betyr noe i en normal nordmanns liv i praksis vet jeg ikke. Just my two cents. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Ut kommer det enten 1 eller 0 ikke sant? Det er slik at 0 defineres utifra 0 opp til en viss prosentandel spenning, og 1 defineres fra full spenning ned til et viss prosentandel. Får du problemer med en slik kabel er det fordi den ikke oppfyller kravene til standarden, men du får ikke blassere farger eller dårligere oppløsning med slike feil... Endret 4. juli 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg maa bare faa lov til aa anbefale alle sammen til aa ta en tur innom AVforum, da det er noen ganske heftige diskusjoner om dette der inne. Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Skal til byen i mårra. Skal kjøpe meg HDMI kabel da. Tar bare en fra clasolshon jeg.. Virker fett det eller? EDit: er ikke 100% sikker på om TV min er hd, men den har sånn HDMI inngang. Så da er den HD ready? Er en Hitachi 32LD6600.. Søkte på det på google nå. Den er HD ready. Så da hjelper det med HD kabel? Endret 30. juli 2008 av Henry9 Lenke til kommentar
Shepards Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg tok en ifra Clasern og den funker fjell Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Den er HD ready. Så da hjelper det med HD kabel? Vel og merke hvis du har en HD-kilde å mate den med. Feks. PS3. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 ang lange kabler, har en 10m hdmikabel kjøpt på clas ganske rimelig og kjører 1920x1080 uten noe synlig problem. Det virker ikke som om signalet er så kresen på kabelen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Da har du nok en kilde som sender ut et godt og kraftig signal. Da er det bare å kose seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå