tkk Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Kan et nettverkskort / nettverk forårsake windows protection error under oppstart av en maskin? I så fall: hva skal jeg gjøre / se etter? Nettverket består av 5 pcer med win 98 og en maskin med win2K pro. Alle maskinene har samme nettverkskortet, men det er kun den ene som har problemer. Jeg koblet ut kortet i safe mode, og da startet maskinen fint. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Dette høres ut som et driver problem. Prøv å slette kortet i safe-modus og laste ned de nyeste driverne fra produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
tkk Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg tror jeg har de nyeste driverne til kortet. Dessuten er Unex hjemmesida noe av det minst brukervennlige jeg har sett på år og dag. Det enste som kan måle seg med den er cd-romene de sender ut sammen med kortene sine. Kan det være en maskinvarekonflikt ute og går her? Jeg får jo brukt maskinen, men jeg må huske på å deaktivere kortet før jeg skrur av, for så å aktivere igjen etter at jeg har skrudd på. Ikke noen praktisk løsning med andre ord... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg tror jeg har de nyeste driverne til kortet. Dessuten er Unex hjemmesida noe av det minst brukervennlige jeg har sett på år og dag. Jeg antar du har testet med ett av de andre, det kan jo være defekt. Lenke til kommentar
tkk Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Kortet er splinter nytt. Men jeg fikk samme problemet med et av de andre unex kortene ja... Skjønner ikke filla av dette. Det ser jo ut som om det er konflikt mellom hovedkortet og nettkortet. Jeg har også et matrox millennium G400 DH som ikke ville helt. Jeg måtte stille AGP aperture ned til 16m i BIOS for å få maskinen til å avslutte skikkelig. Kanskje hovedkortet er gått til h******? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 prøv med et annet merke om mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå