blackcurrant Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Er dette eit forbud mot bensinbilar eller eit forbud mot bensinbilar som ikkje kan gå på anna enn bensin? Det kan bli ganske vanskeleg å selle ein bruktbil som kun går på bensin i 2025. Foruten at konseptet har blitt sterkt kritisert for sin forretningsmodell, er konseptet livsfarlig. Eksplosjoner en ser på amerikanske filmer og serier blir en virkelighet med dette konseptet. Formel 1 med dette konseptet kunne jo bli riktig underhaldande. Sjåførane kunne vi kanskje erstatte med fjernstyring? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) da må alle kjøre på diesel. de fleste vil da bruke biodrivstof ( biodiesel) neste trin blir nok å forby bensin og så kommer dieselen. da må tungtransporten over på hydrogen og så blir det mas om hvordan hydrogenet skal fremstilles. hvis en bensinbil kan kjøre 500 km på en tank ( fra discovery) så bør også disse miljøbilen kunne kjøre like langt per ladning eller påfylling det klarer de ikke på mange tiår enda hvis det er så viktig så kunne det har vært noe for OL I Tromsø ( at ingen kjøretøyene går på bensin eller diesel) Endret 3. mai 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Forbud mot bensinbiler om 7 år er jo komplett tåpelig og latterlig. Det er vel bare forbud mot salg? Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Forbud mot bensinbiler om 7 år er jo komplett tåpelig og latterlig. Det er vel bare forbud mot salg? Det er et forslag til forbud av salg av nye biler som nytter kun fossilt brennstoff. Ingen plikt til å nytte biodrivstoff altså men Thorkildsen vil at alle nye biler med forbrenningsmotor skal ha muligheten til å nytte biodrivstoff fra 2015. Selv Thorkildsen vet at fossilt brennstoff vil være aktuelt langt forbi 2015 slik det ser ut nå. Godt mulig at Thorkildsen bare hiver seg på noe som allerede er på gang for å score poenger, men det trenger ikke være en dårlig ting at alle nye biler med forbrenningsmotor har flexi-fuel motorer. Det er flere aspekter ved dette en CO2-spøkelset. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg ser for meg et forbud mot Thorkildsen. Hehe... første jeg tenkte når jeg så overskriften... Faktisk så har jeg tenkt det før også... Enn å utgi seg for å være politiker på den måten? Dama trenger noen år i arbeid blandt oppegående folk. Men biodrivstoff har vel også vist seg å ikke være så veldig heldig, eller hur? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 de fleste forslagen som kommer derfra ( alle politikerne) er så lite gjennomtenkt at man lurer på om det er en ren panikkhandling. ført det ene , så det andre , og så var bensinbilen mer miljøvennlig en diesel, så diesel bedre en bensin og når har de snudd 180° hva blir det neste som blir endevendt. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg ønsker et forbud velkommen. Forbrenningsmotoren eksisterer i stor grad idag brukt til formål der den ikke hører hjemme grunnet oljeindustri. Elektriske motorer og teknologi vedrørende disse har mye større potensiale, noe som ville ha blitt realisert hadde det ikke vært for kreftene bak nevnte oljeindustri. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Overskriften på Topic'en er absolutt VG verdig, og trådstarter bør nok vurdere en karriere der. Snakker om populistisk forenkling av sakens kjerne. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg ønsker et forbud velkommen. Forbrenningsmotoren eksisterer i stor grad idag brukt til formål der den ikke hører hjemme grunnet oljeindustri. Elektriske motorer og teknologi vedrørende disse har mye større potensiale, noe som ville ha blitt realisert hadde det ikke vært for kreftene bak nevnte oljeindustri. Påstår du at el-motor teknologien (som er en eldre tekonologi enn forbrenningsmotoren, btw) ikke har utviklet seg? Foruten å stikke kjepper i hjulene til batterindustrien, vet ikke jeg om hvilke krefter du konkret sikter til. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 sakens kjerne : i stede for å påtvinge industrien å lage noe nytt og såkalt miljøvennlig så vil politikerne ( med Thorkildsen i front) heller forby ting som eksisterer og vi er avhengige av i dag jeg kunne ha tatt med andre ting også men da blir dette innlegget unødvendig langt. kort og godt så vil de heller bruke pisken fremfor gulroten. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg ser for meg et forbud mot Thorkildsen. Hehe... første jeg tenkte når jeg så overskriften... Faktisk så har jeg tenkt det før også... Enn å utgi seg for å være politiker på den måten? Dama trenger noen år i arbeid blandt oppegående folk. Men biodrivstoff har vel også vist seg å ikke være så veldig heldig, eller hur? Så en debatt på NRK om det tidligere det. Ifølge henne så er det oljeindustrien som konspirerer for å sverte biodrivstoff med lobbyvirksomhet. De bruker visstnok millioner av dollar på det. Det eneste som kunne vise at det var sant var at oljeindustrien er de som tjener på negativ omtale av biodrivstoff. Når motparten da sa at oljeindustrien faktisk brukte biokomponenter hadde hun ikke særlig til svar... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 problemet med biodrivstoff er at det går ut over matproduksjonen. man kan jo lure på hvorfor det ikke kan gjøres uten at matvarene blir rammet Lenke til kommentar
gorber Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Ja, for eksempel må man jo kunne utnytte alt matavfallet på en mer fornuftig måte. Det er jo ikke små mengder vi kaster hver dag. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg ønsker et forbud velkommen. Forbrenningsmotoren eksisterer i stor grad idag brukt til formål der den ikke hører hjemme grunnet oljeindustri. Elektriske motorer og teknologi vedrørende disse har mye større potensiale, noe som ville ha blitt realisert hadde det ikke vært for kreftene bak nevnte oljeindustri. Påstår du at el-motor teknologien (som er en eldre tekonologi enn forbrenningsmotoren, btw) ikke har utviklet seg? Foruten å stikke kjepper i hjulene til batterindustrien, vet ikke jeg om hvilke krefter du konkret sikter til. På ingen måte, men oljeindustrien har for vane å spre ondsinnede rykter og usannheter. De store bilprodusentene viser påfallende lite vilje til å realisere noe annet enn biler med forbrenningsmotor. Markedskreftene har feilet gang på gang, så det er på sin plass med regulering og forbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå