NikkaYoichi Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har ikke DN for hånden her, kan du ikke heller forklare hva som står i artikkelen fremfor å bare lire ut av deg en tom kommentar? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Den er dessverre altfor omfattende til at jeg har tid nå til å skrive et godt referat av den. Må nok heller jobbe med prosjektoppgaven min... Men den var god lesing, mye bedre enn å lese om hva blonde politikere lirer av seg i se og hør. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Er ikke biodrivstoff laget av matAVFALL. Altså mat som allerede er brukt og som nå kommer til nytte ? Eller har jeg helt feil her ? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det er i all hovedsak laget av brasilliansk sukker. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Om man skal tro tabloidpressen er mye av biodrivstoffet laget av ris? Eller har jeg gått glipp av noe? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Er biodrivstoff så veldig mykje meir miljøvennleg då? Oljeproduktene er jo organisk materiale som blir forbrent det og, har berre vore preservert nokre millionar år ekstra. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 En kunne iallefall ha begynt med å ta utganspunkt i det å bytte ut alle offentlige biler, må starte en gang. Men å sette en gang i framtiden et forbud mot biler som benytter seg av skadelige utslippsmetoder? Ja. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Dumt forslag, helt klart. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 HAHA I dag så jeg et klistremerke bak på en Golf GTI; "Nei til Bio-Diesel -ikke ta maten fra de fattige" eller noe... Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Virker ikke som om det er så mye mer bak utsagnet enn at hun uttaler seg om noe hun ønsker skal skje. Veldig lite realistisk å få dette til før 2015. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 To tråder med så og si identisk emne er flettet sammen Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 når kommer elbiler som kan - kjøre 200 km før ny ladning ? - koster under 100 tusen ? - og kan frakte 5-6 personer + bagasje ? når det skjer kan man ta vekk bensinbilen men det skjer neppe før 2050 eller enda senere når vel ikke elbilen helt miljø venlid den heller : tenk på batteriet Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Litt off topic er slettet. Hold dere til tema. (Reaksjoner på moderering tas på PM) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 når kommer elbiler som kan - kjøre 200 km før ny ladning ? - koster under 100 tusen ? - og kan frakte 5-6 personer + bagasje ? når det skjer kan man ta vekk bensinbilen men det skjer neppe før 2050 eller enda senere når vel ikke elbilen helt miljø venlid den heller : tenk på batteriet Kansje dette er bedre da: Det finnes prototyper av nye biler som kjører på luft, dvs under trykk. I 2005 kunne prototypene kjøre 200-300 KM per tank, og kjøre opp til 110km/t. Hvis de kommer seg i gir og masseproduserer, tenker jeg de fint vi klare å utkonkurrere EL-biler. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 når kommer elbiler som kan - kjøre 200 km før ny ladning ? - koster under 100 tusen ? - og kan frakte 5-6 personer + bagasje ? når det skjer kan man ta vekk bensinbilen men det skjer neppe før 2050 eller enda senere når vel ikke elbilen helt miljø venlid den heller : tenk på batteriet Kansje dette er bedre da: Det finnes prototyper av nye biler som kjører på luft, dvs under trykk. I 2005 kunne prototypene kjøre 200-300 KM per tank, og kjøre opp til 110km/t. Hvis de kommer seg i gir og masseproduserer, tenker jeg de fint vi klare å utkonkurrere EL-biler. Se filmen hos Youtube Foruten at konseptet har blitt sterkt kritisert for sin forretningsmodell, er konseptet livsfarlig. Eksplosjoner en ser på amerikanske filmer og serier blir en virkelighet med dette konseptet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 når kommer elbiler som kan - kjøre 200 km før ny ladning ? - koster under 100 tusen ? - og kan frakte 5-6 personer + bagasje ? når det skjer kan man ta vekk bensinbilen men det skjer neppe før 2050 eller enda senere når vel ikke elbilen helt miljø venlid den heller : tenk på batteriet Kansje dette er bedre da: Det finnes prototyper av nye biler som kjører på luft, dvs under trykk. I 2005 kunne prototypene kjøre 200-300 KM per tank, og kjøre opp til 110km/t. Hvis de kommer seg i gir og masseproduserer, tenker jeg de fint vi klare å utkonkurrere EL-biler. Se filmen hos Youtube Foruten at konseptet har blitt sterkt kritisert for sin forretningsmodell, er konseptet livsfarlig. Eksplosjoner en ser på amerikanske filmer og serier blir en virkelighet med dette konseptet. da jeg så dette inslaget på discovery var det snak om svært små kjøretøy. hvis det skal være noe særlig så må det også kunne brukes på større biler som f.eks. bilen som transporterer varer til butikene eller busser. hvor kommer energien som brukes av kompressoren fra ? den børe være helt ren. hvis man får til denne fusjonsgeratoren ( husker ikke helt hvor ) så kunne det ha vært noe Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 http://www.bt.no/blogg/index.php?act=art&a...=1183&id=13 Her er det snakk om 2012! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) som indianerhøvdingen sa , de snakker med kløvd tynge. når forurensingen ikke kan fjernes helt enda hvorfor skal den forbys i stedet for å forsøke å redusere den. de hjelper ikke med avgifter , det er fornuftige og enkle tiltak som hjelper. som feks kjøre i en bil i stedet for 2 kjørere alle varene i en bil i stedet for 2 når stedene er nære hverandre det jeg ikke færstår er hvor ikke de bilene som ER miljø venlig blir kaftig redusert i pris slik at de koster omtrent like mye som " vanlige biler" slik at "alle" har råd til det. nedida, da maser noen andre om at produsksjonen foryrenser for mye og da får ikke vanlige folk lov til å kjøpe bilege miljøvenlige biler . selv om jeg har mange meninger om det så velger jeg å ta bussen de fleste er gamle og utslitte så hvor er miljøtiltakene selskapet venter fortsat på å få forsette konsesjonen ( som vistnok skal være utsat enda en stund ) slik at de kan kjøpe inn ny busser Endret 2. mai 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Forbud mot bensinbiler om 7 år er jo komplett tåpelig og latterlig. Noen ganger så lurer jeg virkelig på hva disse politikerene tenker med!? Om bensinbiler blir utryddet vil jo tiden vise seg med. Nå er jo hydrogenbilene under utvikling, det er vel håpet vårt? Ja, det kan aldri være enkelt å spå om fremtiden. Vi får vente og se. Men forbud mot bensinbiler? Latterligt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Får kjøpe en gammel, sliten mercedes diesel fra 80-tallet for en billig penge og kjøre rundt i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå