Goodall Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Joa...men da kan man jo si det blir brukt 2 ganger først til mat og så til drivstoff, i steden for å gjøre det om til drivstoff med engang. Ingen klager på at det blir brukt til fastfood...så hvis vi kan bruke restene derfra igjen så er det jo ingen tvil om at det hjelper en god del. Er jo bedre å bruke en og samme ting 2 ganger enn bare en gang før det blir borte edit: Legger til at uansett hva man gjør så vil jo det ene gå på bekostning av noe annet... Man har jo sett biler på solcellepanel også..der snakker vi jo virkelig om et bra alternativ Men hybrid biler som går på elektrisitet kombinert med olje rester fra fastfood shappa må jo være bedre enn hybrid bensin eller hybrid vanlig diesel? Blir bra når vi får biler som går på sol og vann det må jo bli det beste Endret 27. april 2008 av Goodall Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Quoter meg selv fra enn annen tråd som var opprettet om temaet. Synes det er et bra utspill.For det kommer aldri aldri til å bli gjennomført innen 2015 og i mange år etter det, og kanskje aldri heller! Men det er med å setter fokus på klimautfordingene og åpner for markedsorientering mot nettopp en renere bilpark. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Goodall, nå må du ikke ta alt du ser på Discovery for god fisk, og spesielt ikke på Dirty Job og Chop Shop. Hvis jeg ikke husker feil måtte en person hente olje fra fem restauranter bare for å få en full tank, og med tanke på at en restaurant skifter olje hver andre uke (eller noe slik), blir det det ikke store kvanta. Jeg vil anta at det vil være nok drivstoff av denne typen i en by som Oslo til å dekk 100 personers behov. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Goodall, nå må du ikke ta alt du ser på Discovery for god fisk, og spesielt ikke på Dirty Job og Chop Shop. Hvis jeg ikke husker feil måtte en person hente olje fra fem restauranter bare for å få en full tank, og med tanke på at en restaurant skifter olje hver andre uke (eller noe slik), blir det det ikke store kvanta. Jeg vil anta at det vil være nok drivstoff av denne typen i en by som Oslo til å dekk 100 personers behov. Nå skal vi ikke snakke om slike detaljer da hehe Er jo prinsippet jeg ville frem til. La oss få biler på sol, vann og vind Vind må jo være det ultimate. Bilen kan gå på strøm til tja...når er det det slår over på hybrid bilene? Og når bilen får fart på seg så tar vinden over. GRATIS og miljøvennlig....men er det egentlig mulig? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 .... Hva skal Norge for eksempel tjene penger på etter 2015, hvis dette er noe som går igjennom? Fortsatt trenger man olja til fly, skipstrafikk, trailere, oppvarming osv. Lille Norge har nok ikke så mye vi skulle sagt i verdensforbruket heller, men det er nok ingen tvil om at alternative energikilder vil bli mer og mer aktuelt ettersom prisen på olja stiger mot nye høyder. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvorfor ikke heller belønne de som kjører miljøvennlig i stedet for å straffe de som ikke har råd? Sansynligvis kommer vel alle til å bli straffet uansett. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg ser for meg et forbud mot Thorkildsen. Men seriøst, dette må da være fremtiden: http://en.wikipedia.org/wiki/Skycar Av de to forslagene virket dette mest fornuftig. Og det sier en hel del. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kommer ikke mesteparten av Co2 forurensingen fra produksjonen av bilene enn det som gj.snittlig slippes fra en bil gjennom sin levetid? Mener å ha lest det en plass. La oss si det stemmer. Hvilken effekt vil det da ha om bilene ikke slipper noe ut, selv om det skjer over hele verden, dersom fabrikker fortsatt produserer tilnærmet like mye mye Co2 og forbudet bare gjelder nyere biler som benytter fossilt brennstoff? Ville dette resultert i nore mere enn en brøkdels reduksjon av årlige utslipp av Co2? Er uansett ikke særlig begeistret for de fleste forslag av denne sorten. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kommer ikke mesteparten av Co2 forurensingen fra produksjonen av bilene enn det som gj.snittlig slippes fra en bil gjennom sin levetid? Mener å ha lest det en plass. Det kan godt være at du har lest dette, men det er ikke sant. Med tanke på at nyere biler slipper ut mindre CO2 enn gamle, og økt resirkulering av metaller, vil det for norge sin del være store CO2-besparelser på fornye bilparken. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Hvorfor settes ikke den totale avgiften på miljøvennlig biler ned i første omgang? http://www.dinside.no/php/art.php?id=495470 Endret 27. april 2008 av jale Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvorfor settes ikke den totale avgiften på miljøvennlig biler ned i første omgang? Det sier da seg selv at staten aldri vil gjøre som resulterer i at dere inntekter blir kuttet. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Så vidt jeg vet er det jo dette forslaget går ut på... Det er så vidt meg bekjent ikke avgifter på een el-bil, og når det da i tillegg blir forbudt å kjøpe ny bensinbil, da kommer det da vesentlig mindre penger i kassa! Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Så vidt jeg vet er det jo dette forslaget går ut på... Det er så vidt meg bekjent ikke avgifter på een el-bil, og når det da i tillegg blir forbudt å kjøpe ny bensinbil, da kommer det da vesentlig mindre penger i kassa! Det er ikke snakk om forbud mot kjøp av bensinbiler i dette tilfellet men forbud mot salg av nybil som ikke kan bruke annet enn fossilt brennstoff. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 3% av all CO2 er menneskeskapt og CO2 er en lilleputt drivhusgass mot vanndamp. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Nå trenger ikke miljøbiler være så kjedelige heller da Skrev om denne på sinna.no for en tid tilbake.. Men utover dette så synes jeg forslaget er av kategorien "merkelig" men ikke overaskende med tanke på hvor det kommer fra. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Synes det er et bra utspill.For det kommer aldri aldri til å bli gjennomført innen 2015 og i mange år etter det, og kanskje aldri heller! Men det er med å setter fokus på klimautfordingene og åpner for markedsorientering mot nettopp en renere bilpark. Stikkordet er vel her kredibilitet. Et amerikansk forbud mot bensinbiler ville tvunget frem milliardinvesteringer fordi det ville vært troverdig. Et norsk forbud ville ikke gitt annet enn latterbrøl. De internasjonale bilprodusentene vil ikke føye seg for et miniputtmarked som Norge, og jeg tror heller ikke vi ville banet vei for lignende forbud ellers i Europa. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Lite realistisk i hvertfall. (Møkkaparti) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det er så fint at denne dama stikker hodet frem i media - jeg får en god latter hver gang. Det er så lurt å gå over på biobrensel, siden vi må stikke av med maten til de som allerede mangler mat. Jeg tror nå heller at vi kommer til å få biler som går på andre fornybare kilder fremfor dette tullet med biobrensel. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg anbefaler dere alle å lese Victor Normanns kronikk i lørdagens DN om matvarepriser og biodrivstoff istedet for å lese dritt i Dagbladet eller VG. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Det er bilindustrien og den petrokjemiske industrien som bestemmer dette. Skal den norske stat trylle fram ein masse miljøvennlige bilar? - Vi kan gjøre det mye dyrere å kjøpe biler som bare kan gå på bensin og diesel, og mye billigere å kjøpe de klimavennlige løsningene. Kvifor skal dei alltid straffe dei som kjøper eit alternativ som er dårleg for miljøet? Billigare, miljøvennlige bilar er eg for. Eg er for miljøvennlige bilar, men el-bilane som vart vist fram er ikkje noko å køyre med utanfor storbyane. Må bli hybridbilar då, skal dei selge gassbilar må me ha fleire enn ein fyllestasjon. Endret 28. april 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå