Dotten Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 http://www.bt.no/innenriks/article553285.ece Er dette veien å gå? Og de som karakteriseres som "nullutslippsbiler" (el-biler), er ikke det en liten floskel? Hva syntes du om forslaget og hvordan tror du fremtidens bilpark vil være? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg ser for meg et forbud mot Thorkildsen. Men seriøst, dette må da være fremtiden: http://en.wikipedia.org/wiki/Skycar Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Ah, jeg ser for meg fyllekjøring i en sånn der. Tror jeg skal armere huset mitt med stålplater. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg ser for meg et forbud mot Thorkildsen. -Kunne ikke vært mer enig, dette var det dummeste forslaget jeg har lest. Får bare håpe det ikke blir vedtatt. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Som vanlig klarer media å lage en overskrift som ikke reflekterer artikkelen. Det er ikke snakk om å forby bensinbiler men nye bensinbiler som kun kan nytte fossilt brennstoff. Utviklingen av flexi-fuel biler går nå sin gang men Thorkildsen vet vel som alle andre at fossilt brennstoff vil være i bruk lenge enda, selv på biler som kan bruke plantedrivstoff. Den siste tiden har vist veldig tydelig at det tar tid å innføre plantedrivstoff på en måte som ikke fører til katastrofe for mange mennesker. Fin kronikk i BT i dag. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg tror dette er veien å gå, men i 2015? Neppe, det kommer ikke til å skje. Man kan ikke stoppe bensinbiler før vi har utviklet biler som er gode nok eller miljøvennlige nok. Dagens "miljøvennlige" biler er ikke gode nok, så da ser jeg ikke poenget. Men en dag vil det skje, en dag må det skje og fortere jo bedre. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Taper 55 milliarder på el-bilsatsing Med tanke på artikkelen over vil vel et forbud, ala det Thorkilsen foreslår, være eneste måte å få skiftet ut bilparken til noe mer miljøvennlig. Virker riktignok ikke som hun har fått med seg de etiske problemene med biodrivstoff. Lenke til kommentar
barvini Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Forbud mot Thorkildsen og The 5 Percent Community(SV) hadde vært mye bedre Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 "SVs Inga Marte Thorkildsen vil ha forbud innen 2015 mot å selge biler som går på bare bensin eller diesel." Enda et eksempel på et ubrukelig parti. Sier ikke at hele SV mener dette, men som sagt; "Nok et eksempel ..". Link Hva skal Norge for eksempel tjene penger på etter 2015, hvis dette er noe som går igjennom? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Gjelder det også salg av bruktbiler? Latterlig forslag Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Ut fra avisartikkelen virket dette bare som om det gjaldt nye biler, men regner med at vi som har gamle bensinbiler skal avgiftslegges over til de nye fine bilene som er beregnet for biodrivstoff. Men ja hurra for et pati som fremmer matmangelen i verden. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Ut fra avisartikkelen virket dette bare som om det gjaldt nye biler, men regner med at vi som har gamle bensinbiler skal avgiftslegges over til de nye fine bilene som er beregnet for biodrivstoff.Men ja hurra for et pati som fremmer matmangelen i verden. hehe... leke litt 14tiss... Fy ****, det er drit teit med de som har sånn dobbelt moral... Morsomt det greine der, et parti som kjemper for å gi store summer med penger til negerbarn i afrika til mat, så tar vi maten til dem og bruker den til å bli transportert dit vi skal kjøpe mat med de pengene vi ikke har hvis ikke... det får egentlig "hvermanns" tenke seg til... pzzz out im going out! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Synes det er et bra utspill. For det kommer aldri aldri til å bli gjennomført innen 2015 og i mange år etter det, og kanskje aldri heller! Men det er med å setter fokus på klimautfordingene og åpner for markedsorientering mot nettopp en renere bilpark. Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Liker den delen av forslaget der ein viss prosentandel av selde bilar i Norge skal være miljøvennleg. Skal ein selge bilar over eit viss antall i året i Norge må ein del av desse være miljøvennlege (el-bil, hydrogenbil etc.). Er vel vegen å gå for å få ein større andel miljøvennlege bilar på vegane i Norge. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Taper 55 milliarder på el-bilsatsing Med tanke på artikkelen over vil vel et forbud, ala det Thorkilsen foreslår, være eneste måte å få skiftet ut bilparken til noe mer miljøvennlig. Virker riktignok ikke som hun har fått med seg de etiske problemene med biodrivstoff. Jeg vedder buksa mi på at de legger avgift og skatter på elbiler også. Skitstat. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvorfor forby? Hva med å heller finne et miljøvennlig alternativ som er bedre enn bensin, og på den måten vil det skje en automatisk overgang? Lenke til kommentar
KS Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hva er galt med miljøvennlige biler? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvorfor forby? Hva med å heller finne et miljøvennlig alternativ som er bedre enn bensin, og på den måten vil det skje en automatisk overgang? Og hvorfor kan ikke bare julenissen bare gi alle nordmenn en miljøvennlig bil. Problem solved. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Det jeg ikke fatter er hvorfor man er så fokusert på råvarene som brukes til biodisel..HALLO det går faktisk ann å bruke oljen som resturanter/og fastfood shapper kaster... Sett på dirty jobs på discovery..en fyr dro til lokale fastfooden fikk brukte olja...dro hjem og rensa og helte på bilen eks.2 Chop shop på discovery lagde en bil som de fyrte opp med olje fra kina eller thai resturanten...filtrerte bort alle mat rester fylte på og vips en bil som det luktet curry av når den freste bortover gata RESIRKULERING er en fin ting..hvorfor bruke mais og alle andre ting? Se nå for h**** å bruk råtten olje fra resturanter/fastfood steder :D det er fremtiden! Ingen som mister maten sin I dag fylte jeg bilen med olje søppel fra mc donalds neste gang kanskje burger king...o.s.v Jeg mener når normale mennesker klarer og resirkulere olje full av matrester fra lokal shappa bør da sannlig de store bil selskaper og miljøkjemperne klare det også!!!! I chop shop så filtrerte jo fyren olja med "klut" lignende saker i et par dager å vips var olja brukanes til drivstoff. Men andre ord man trenger jo ikke innvistere mer enn en 5 kroning for "filteret" ha en god avtale med lokal shappa så har man sitt eget drivstoff til slikk og ingen ting Endret 27. april 2008 av Goodall Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Tro det eller ei, men oljen fastfood restauranter bruker er også dyreket raps eller andre oljeplanter der regnskog andre dyrket mark jorder må av veien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå