V2003 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hei, Skulle kjøpe en Oly C4000Z. men har hørt at smart media er på vei ut!!! Er litt "urolig" .... hva mener dere ? Ha en fin dag! Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Tror ikke SmartMedia er på vei ut! Det arbeides med muligheter for nye og større kort opp mot 2 GB. I alle fall vil du nok få kjøpt dem i mange år ennå. Du kan følge med på SSFDC Forum: http://www.ssfdc.or.jp/english/index.htm Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 I og med at de aller nyeste kameraene fra f.eks. Olympus nå bare kan bruke xD (slik kan de konstruere kameraene mindre), antar jeg at SmartMedia er på vei ut... Fuji har vel også begynt med kamera som kun bruker xD, og ikke SmartMedia? (litt usikker på det siste) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 SM vil bli borte ila noen år, men vi er da noen hundre tusen som bruker dette fortsatt. Skulle jeg kjøpt nytt kam i dag, ville jeg nok valgt noe annet. På det annen side: Hvem vet om xD overlever SM? Litt for tidlig å si om dette blir en flopp eller ikke. Lenke til kommentar
V2003 Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Takk for alle svarene! Jeg sitter nå igjen med same følelser ... 50/50! Skal jeg ta "sjansen"? Jeg ville kjøpe den C4000Z med en gang hvis den hadde brukt CF (compact flash). Det er sant nok at jeg også er skeptisk til XD/SD .. hvem vet at de overlever, men CF ser ut til å bli en bedre valg! Canon G3 kanskje? litt dyrt men sikkert. Har lest at den har litt problem med fokusering + at objektivet dekker deler av søkerbildet i den optiske søkeren! Ha en fin dag! Lenke til kommentar
008800 Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg tror nok at også CF går mot slutten? Cf er ganske tykke og tar nok dermed for mye plass i fremtidens kamera. Jeg tror at både Smart Media og CF vil bli å finne i butikkene ennå i mange år og dermed bør ikke minnekortet være grunn til å velge bort c-4000. :smile: Lenke til kommentar
V2003 Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Takk for et motiverende svar :-) men når det gjelder minne, er jeg veldig skeptisk. Olympus kommer med nye kam. uten (direkte/indirekte) støtter av SM! Jeg tror jeg jeg venter til sommeren før jeg bestemmer! Takk igjen! Lenke til kommentar
simbogn Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hei! Ja, det er dessverre slik at SD ikke kommer til å bli produsert lengre! Det blir erstattet av MiniSD. Kortet blir mindre, og får mer minne... Selvfølgelig kommer det adapter slik at MiniSD kan benyttes i SD-kameraer. Derfor er mitt råd: Ikke kjøp SD-kamera nå! Kjøp heller et Xd-kamera eller vent til MiniSD kommer... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Det kommer trolig ikke flere produkter på markedet som støtter Smartmedia. Men Smartmedia-minnebrikker vil man helt sikkert kunne kjøpe i mange år fremover. Men det er ganske sannsynlig at prisene gradvis vil stige. Jeg tror ikke noe på at Smartmedia vil komme i versjoner over 128 MB. Og selv om det gjør det, vil dagens produkter mest sannsynlig ikke støtte større minnekort enn dette. CF går ganske sikkert IKKE mot slutten. Dette er den standarden med høyest hastighet og størst minnekort. Ingenting tyder på at Canon og Nikon vil gå bort fra denne standarden. Selv Fujifilm, Kodak og Olympus bruker CF i sine mer profesjonelle produkter. SD-kort kommer heller ikke til å forsvinne selv om det nå har kommet en mini-SD. Mini-SD er rettet mot mobiltelefoner ol., det vil være vanlig SD man finner i de fleste digitale kameraer. MLW Lenke til kommentar
simbogn Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Sitat: "CF går ganske sikkert IKKE mot slutten. Dette er den standarden med høyest hastighet og størst minnekort." Dette stemmer ikke. Når det gjelder overføring til data er SD raskere enn CF... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå