Noiz Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Kossen kan eg dele hardisken slik at eg kan ha Ubunut og vista på samme PC Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Vista har et innebygget verktøy for å redusere størrelsen på partisjonen Vista bruker. Les mer her. Merk at dette programmet klarer ikke å gjøre det hvor data er spredt på partisjonen, kjør derfor defragmentering en rekke ganger først. Den ledige plassen kan så brukes til å opprette nye partisjoner for Ubuntu. Ubuntu kommer med et partisjoneringsprogram(gparted), som du kan bruke enten før(når livecden kjører) eller under installasjon. Jeg ville opprettet tre partisjoner, en for linux, en for swap og en for home. For å få råd om hvor store disse børe være må du si hvor stor plass du har ledig og hvor mye ram du har. Merk også at Ubuntu 8.04 kommer med wubi som gir mulighet til å installere Ubuntu i Windows som et helt vanlig program. Les mer her. Med Wubi slipper du å partisjoner noe som helst, og kan senere fjerne det som et vanlig program i Vista hvis du skulle ønske det. . Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 takk , men eg tror eg skal prøve meg på virtualbox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå