Gå til innhold

SLI + PCI skjermkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det kan du. Bare vær klar over at det kortet du linker til ikke vil gi noen støtte ved avspilling av HD-filmer, så du bør ha minimum E6600 for å kunne spille av slike filmer :) ( Sjekk dessuten max oppløsning skjermkortet støtter )

Lenke til kommentar
Ja det kan du. Bare vær klar over at det kortet du linker til ikke vil gi noen støtte ved avspilling av HD-filmer, så du bør ha minimum E6600 for å kunne spille av slike filmer :) ( Sjekk dessuten max oppløsning skjermkortet støtter )

Er ikke E6600 en prosessor?:/ Hvorfor støtter den ikke HD? På mpx.no står det at maks oppl. er 2000x1600 eller noe slik:)

Lenke til kommentar
tror muligens BIOS velger enten PCIe-slotene ELLER PCI.. men skal ikke si det sikkert.. kan prøve i løpet av morgendagen? har noen PCI-kort liggende..

Fått sjekka det eller?(^_^)

jepp! eller dvs. testet på et system der jeg ikke har SLI, men det skulle forsåvidt ikke ha noe å si her, i og med at når du kjører SLI, så kan du kun koble til skjermer til det ene skjermkortet av de uansett. MEN, altså jeg koblet opp følgende:

- Asus M2N-E hovedkort.

- Geforce 7600GT i PCI-express-slot.

- 3dfx Voodoo Banshee i PCI-slot.

Startet pc-en, og det kom ikke skjermbilde på noen av skjermene før jeg kom inn i windows. Men da kom de. Og da innstallerte den PCI-skjermkortet, men fortsatt ville den ikke vise noe på den andre skjermen. Restartet pc-en, og gikk inn på skjerminnstillingene (der du endrer oppløsning), og da kunne jeg sette pci-skjermkortet og den sekundære skjermen til å vise "utvidet skrivebord". På dette skrivebordet kan du jo da flytte over ting du skal bruke dette til! ;)

Lenke til kommentar
tror muligens BIOS velger enten PCIe-slotene ELLER PCI.. men skal ikke si det sikkert.. kan prøve i løpet av morgendagen? har noen PCI-kort liggende..

Fått sjekka det eller?(^_^)

jepp! eller dvs. testet på et system der jeg ikke har SLI, men det skulle forsåvidt ikke ha noe å si her, i og med at når du kjører SLI, så kan du kun koble til skjermer til det ene skjermkortet av de uansett. MEN, altså jeg koblet opp følgende:

- Asus M2N-E hovedkort.

- Geforce 7600GT i PCI-express-slot.

- 3dfx Voodoo Banshee i PCI-slot.

Startet pc-en, og det kom ikke skjermbilde på noen av skjermene før jeg kom inn i windows. Men da kom de. Og da innstallerte den PCI-skjermkortet, men fortsatt ville den ikke vise noe på den andre skjermen. Restartet pc-en, og gikk inn på skjerminnstillingene (der du endrer oppløsning), og da kunne jeg sette pci-skjermkortet og den sekundære skjermen til å vise "utvidet skrivebord". På dette skrivebordet kan du jo da flytte over ting du skal bruke dette til! ;)

Takk!:D Jeg har brukt utvida skrivebort før(måtte bruke det for å få bilde på S-Video), så veit litt om det. Men går det å f.eks ha det PCI-skjermkortet jeg linka til, ha VGA-kontakta bakpå der kobla til en 1280x1024(eller noe slik) skjerm og koble DVI til en VGA(altså ikke HD) TV?

Sånn at jeg har tre skjermer; to på PCI og en på SLI? Og hvordan vil det gå ut over ytelsen?:S

Lenke til kommentar

Er ikke E6600 en prosessor?:/ Hvorfor støtter den ikke HD? På mpx.no står det at maks oppl. er 2000x1600 eller noe slik:)

De nyeste grafikk-kortene tilbyr støtte ved avspilling av HD ( og gjør en utrolig dårlig jobb på det ) Hvis ikke et slikt kort benyttes blir all last lagt på CPU'en. Hvis CPU'en da ikke klarer å "henge med" vil lyd og bilde spille i forskjellige hastigheter og du hører lyder flere sekunder etter at bildet ble vist.

PS: Jeg prater her om 720p-1080p, DVD-er og lignende går fint

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

De nyeste grafikk-kortene tilbyr støtte ved avspilling av HD ( og gjør en utrolig dårlig jobb på det ) Hvis ikke et slikt kort benyttes blir all last lagt på CPU'en. Hvis CPU'en da ikke klarer å "henge med" vil lyd og bilde spille i forskjellige hastigheter og du hører lyder flere sekunder etter at bildet ble vist.

PS: Jeg prater her om 720p-1080p, DVD-er og lignende går fint

Hmmm. Har E6850 native clock. Funker den til HD? Kan jeg f.eks ha et OS på en disk og kjøre det på SLI skjermkortene og ha et annet(ubuntu) på en annen disk og la det bruke PCI skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...