Gjest medlem-105082 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Betalversjonen oppdateres flere ganger i døgnet. Det er bare gratisversjonen som oppdateres én gang i døgnet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Og det er noen år siden en gang i døgnet var bra nok. Men det er bedre enn ingenting. Endret 28. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Apropos, lese litt rundt om AVG og har funnet en stor ulempe. Den oppdateres én gang om dagen.Mulig det er det som er en av begrensingene i gratisversonen. Hele denne tråden er om gratisversjonen. Jeg tok det for gitt at det ikke var nødvendig å spesifisere. For å oppsummere. Et par mangler i forhold til Avast sin gratisversjon (oppdateringsfrekvens og mangel på rootkit detektering), men alt i alt et stort sprang fremover. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Etter jeg installerte dette, tar det lenger tid fra jeg har skrevet inn passordet på PC-en, til jeg kommer inn. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Etter jeg installerte dette, tar det lenger tid fra jeg har skrevet inn passordet på PC-en, til jeg kommer inn. Da er det noe annet som ligger og skurrer i bakgrunnen, for her hos meg med windows vista sp1 på en acer 5613 med nvidia skjermkort 7600 go som ble solgt ifjor høst der jeg har gjenopprettet til factory default og slettet alt av bloattware med fresh install av AVG 8 Free Edition UTEN Toolbar + Comodo Firewall Pro, så funker ALT bare lekkert!! Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Etter jeg installerte dette, tar det lenger tid fra jeg har skrevet inn passordet på PC-en, til jeg kommer inn. Da er det noe annet som ligger og skurrer i bakgrunnen, for her hos meg [snip] så funker ALT bare lekkert!! Du har altså identisk maskin med fLeReK, med identisk installasjon av alt han måtte ha? Hvis nei er det totalt uinteressant om du ikke opplever samme forsinkelse som han gjør. Heldigvis finnes det alternativ. Hvis AVG har en negativ effekt på en gitt installasjon er det enkleste å bare prøve et annet tilsvarende produkt. Redigert: Oops, refererte til feil navn. Endret 29. april 2008 av Mascot68 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Da er det noe annet som ligger og skurrer i bakgrunnen, for her hos meg med windows vista sp1 på en acer 5613 med nvidia skjermkort 7600 go som ble solgt ifjor høst der jeg har gjenopprettet til factory default og slettet alt av bloattware med fresh install av AVG 8 Free Edition UTEN Toolbar + Comodo Firewall Pro, så funker ALT bare lekkert!! Så hvorfor i all verden blir min oppstart og PC-en generelt tregere når jeg installerte AVG på en helt nyformatert maskin? Og når jeg avinstallerte AVG igjen, og installerte et annet antivirusprogram, så var alt kjapt som bare det. Bare fordi det fungerer fint hos deg, så betyr ikke det at det fungerer på alle andre maskiner, og at det ikke er AVG sin skyld. Ikke forsvar AVG som om det er helt perfekt. Hvis du vil vite hvilke maskin jeg har, så kan jeg trygt si at den er kjapp nok. Intel Core2Duo, 8800GTS og 2 GB Ram. Det er nok noe med AVG, ikke noe annet. Endret 29. april 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Hvem vet, i alle fall ikke min skyld.. Dette er i alle fall det jeg har erfart med AVG 8 Free Edition. Og da forteller jeg det slikt som jeg har erfart det. Endret 29. april 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvem vet, i alle fall ikke min skyld..Dette er i alle fall det jeg har erfart med AVG 8 Free Edition. Og da forteller jeg det jeg har erfart slikt som det er. Nei, og du har forklart tydelig at du har valgt bort AVG 8.0 "toolbar" Alle "toolbars" er inntil det mostatte er bevist "malware", også dette. De som synes oppstarten går tregt har helt sikkert en rekke "bloatware systrays claimers" (og andre oppstartprogs) som sjekker/aksesser WAN. Noe all software dessvere har for vane å gjøre i disse dager (inkludert Windows kjernen selvsagt). Og her har trolig AVG "toolbar" (som er en IE/"WANaksess-hook") sørget for en tidkrevende sjekk. Tipper jeg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvem vet, i alle fall ikke min skyld..Dette er i alle fall det jeg har erfart med AVG 8 Free Edition. Og da forteller jeg det slikt som jeg har erfart det. Greit nok det, men du sier jo til han at "da er det noe annet som skurrer i bakgrunnen." Så bare fordi du har erfart at AVG ikke gjør det tregt, så kan jo andre ha problemer med AVG. Og det blir for dumt å påstå at det ikke er AVG som gjør dette. Men for all del, det er flott at AVG kjører helt fint på din maskin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Hvis du vil vite hvilke maskin jeg har, så kan jeg trygt si at den er kjapp nok. Intel Core2Duo, 8800GTS og 2 GB Ram. Det er nok noe med AVG, ikke noe annet. Det er jo det samme som jeg har! Jeg merker også at AVG ikke er på sitt beste. 7.5-versjonen var det ingenting galt med. Endret 29. april 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvis du vil vite hvilke maskin jeg har, så kan jeg trygt si at den er kjapp nok. Intel Core2Duo, 8800GTS og 2 GB Ram. Det er nok noe med AVG, ikke noe annet. Det er jo det samme som jeg har! Jeg merker også at AVG ikke er på sitt beste. 7.5-versjonen var det ingenting galt med. Kan dere da fortelle meg om dere har installert AVG 8 Free Edition MED eller UTEN toolbar da? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg har installert uten selvfølgelig. Verktøylinjer (toolbars), er en pest og en plage, og de vil aldri komme på min maskin. Men hva har det med dette å gjøre? Det er jo mange som klager på at AVG gjør maskinen treg, med eller uten toolbar. Så det er ikke der problemet ligger. Eller det er i alle fall flere årsaker. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Jeg har med toolbar og det funker like bra her. Har hverken blitt no tregere eller blitt no mer ustabil. MERK jeg har dårlig pc. 1gb ram, AMD 2200. Går like greit som min pc nr1. intel quad, 4gbram Endret 29. april 2008 av laffe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hvis du vil vite hvilke maskin jeg har, så kan jeg trygt si at den er kjapp nok. Intel Core2Duo, 8800GTS og 2 GB Ram. Det er nok noe med AVG, ikke noe annet. Det er jo det samme som jeg har! Jeg merker også at AVG ikke er på sitt beste. 7.5-versjonen var det ingenting galt med. Kan dere da fortelle meg om dere har installert AVG 8 Free Edition MED eller UTEN toolbar da? Uten toolbar selfølgelig! Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg har ikke vært borti Comodo firewall før, men antar at dere som bruker den da samtidig deaktiverer Vistas innebygde firewall, sant? Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Comodo kan brukes sammen med Windows sin brannmur. I alle fall hos meg, uten problemer. Endret 11. mai 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Men så er det jo slik at man ikke skal kjøre to brannmurer samtidig. Det skaper bare konflikter. Du merker kanskje ikke noe enda, men nå kjemper de jo om hvem som skal blokke hva. Men det er selvfølgelig opp til deg hva du velger å gjøre. Endret 11. mai 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Nå fungerer AVG 8 hos meg uten problemer og Comodo kjører istedet for Windows-brannmuren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg