Gå til innhold

Gratis AVG 8.0 klar

Anbefalte innlegg

Spam- og virusaktivitet er kanskje ikke så høyt her i norden, men i det siste har jeg virkelig vurdert å kjøpe meg Kaspersky Anti-Virus 7.0. Tester gjort av KAV 7.0 imponerer flere testpaneler, og skal visst ha en uhyre effektiv søkemotor, f.eks. med oppdagelse på 99-99,92% av all spyware der ute.

Men for mange som ikke er villig til å betale en sum for beskyttelse, er nok AVG 8.0 et sikkert valg. Er man villig til å betale for beskyttelse, er KAV 7.0 kanskje det beste valget. Det opplyses om 10-15mb minneforbruk for KAV 7.0, og noe høyere under scan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg opplever at masinen restarter seg når jeg tar full scan, men når jeg tar en og en harddsik fungerer det.

Noen som har opplevd det samme?

Nope. :)

Har du installert AVG med Toolbar?

Vet ikke om det kan være det, for jeg har i alle fall ikke det, eller om det kan være andre problemer som forekommer på din datamaskin.

Lenke til kommentar
AVG ikonet dukker ikke opp på start linjen, whyes?

Jeg fikk også det, pluss en error som kom da jeg prøvde å åpne programmet via start menyen. (vista)

Men etter en reinstall ser det ut til å funke som det skal.

Flott program btw. Men på laptopen spanderer jeg på meg nod32, foretrekker fremdeles det.

Lenke til kommentar
Kan henne du har trykket på "Restart after scan" Så at det var en option for det.

Den restarter seg midt i scannen, så det er nok ikke det.

Det skal sies at jeg har hatt noen problemer med bluescreen i det siste.

Kan dette ha noen sammenheng med det du opplever?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med dette pogrammet, men jeg har lagt merke til at det tar litt lengre tid å åpne nettsidene når jeg surfer på nettet.

Under den første scanningen fant programmet ting som Spybot og Windows Defender har oversett, så den lille forsinkelsen må jeg vel kunne leve med i bytte for den øklte beskyttelsen.....

Men nå er jeg litt mere opptatt av sikkerthet enn de fleste da.

Lenke til kommentar

Ser ut til at AVG Free nå omsider inkluderer beskyttelse i nærheten av den kommersielle versjonen.

Det gjør den omsider til et reelt alternativ til gratisversjonen av Avast, som inntil nå har vært helt overlegen i deteksjon i forhold til AVG Free.

På tide å ta en ny titt på AVG tenker jeg. Hittil har jeg konsekvent anbefalt Avast såfremt det ikke er tekniske årsaker til å ikke bruke den. Får se om jeg ombestemmer meg eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Ser ut til at AVG Free nå omsider inkluderer beskyttelse i nærheten av den kommersielle versjonen.

Det gjør den omsider til et reelt alternativ til gratisversjonen av Avast, som inntil nå har vært helt overlegen i deteksjon i forhold til AVG Free.

På tide å ta en ny titt på AVG tenker jeg. Hittil har jeg konsekvent anbefalt Avast såfremt det ikke er tekniske årsaker til å ikke bruke den. Får se om jeg ombestemmer meg eller ikke. :)

Kan godt tenke meg å droppe Avast på noen maskiner, har ikke sansen for reklame popups.

Lenke til kommentar
Kan godt tenke meg å droppe Avast på noen maskiner, har ikke sansen for reklame popups.

Uhm, Avast har ikke slikt. Jeg har den på et utall maskiner og har hvertall aldri sett snurten av det.

Tenker du på Antivir, kanskje? Mener å huske jeg droppet den pga. en irriterende svær sak som kom opp når den følte for det.

Apropos, lese litt rundt om AVG og har funnet en stor ulempe. Den oppdateres én gang om dagen. Hvis du f.eks. oppdaterer 12:00 og det kommer en haug med oppdateringer 13:00 og utover dagen og kvelden ser ikke du snurten av de før 12:00 dagen derpå med mindre du passer på å manuelt oppdatere hele tiden. Avast sin automatiske oppdatering kan du sette til en gang i timen om du ønsker.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...