DJ-Stigma Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hei, Når jeg skriver noe i gjesteboka mi, så får jeg dette ?error=false !! er det noen som vet hva grunnen til at det kommer sånn ? merk at gjesteboka trenger ikke noe database Mvh Stig Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg vet! eller ikke. Hvordan skal jeg klare å finne ut det? Kanskje vise oss litt kode? Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) <?php $allowed_html_tags = ""; $addtotop = "1"; // This determines the order to display it. Leave for newest comments on top or change to 0 for oldest to newest. // Checks if the user wants to view the form or add a entry if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) { // Make sure the script works if register_globals is off $name = $HTTP_POST_VARS['name']; $post = $HTTP_POST_VARS['post']; // Process the Information Entered and Remove Stuff $post = strip_tags($post, $allowed_html_tags); // Strip HTML $post = stripslashes($post); // Strip Slashes $time = date("F jS Y, h:iA"); if ($addtotop == "0" ) { // Writes the user's entry to a file $fp = fopen("data.php", "a"); fputs($fp, "<p><b>Posted by:</b> " . $name . "</p><p>" . $post . "</p><p><b>Time: </b>" . $time . "</p>"); fclose($fp); } if ($addtotop == "1" ) { // Get all the current entries and put it in a string $att1 = "data.php"; $att2 = fopen ($att1, "rb"); $currententries = fread ($att2, filesize ($att1)); fclose ($att2); // Writes the user's post to a file $fp = fopen("data.php", "w+"); fputs($fp, "<p><b>Posted by:</b> " . $name . "</p><p>" . $post . "</p><p><b>Time: </b>" . $time . "</p>" . $currententries); fclose($fp); } header("Location: Gjestebok.php?error=false"); } else { header("Location: Gjestebok.php?error=true"); } Her er koden Endret 26. april 2008 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
Hallonen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hvis du ser på slutten, så har du en else uten en foregående if (). sett inn en passende if før header("Location: Gjestebok.php?error=false"); ett eller annet sted, og scriptet skal fungere Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Hvis du ser på slutten, så har du en else uten en foregående if (). sett inn en passende if før header("Location: Gjestebok.php?error=false"); ett eller annet sted, og scriptet skal fungere Det er ikke noe med det å gjøre. Det er bare at jeg ikke får sett de postene når jeg kommenterer på gjesteboka, det er det som er problemet!! Endret 26. april 2008 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
Hallonen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 men det endrer da ikke det faktum at du har en feil i koden, med en manglende if? Tenker nok at grunnen til at du ikke får sett de postene ligger i denne feilen. Det kan da umulig skade å teste det? Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Hvor skriver jeg "if" ? er litt noob på sånt jeg Lenke til kommentar
Flin Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hvis du ser på slutten, så har du en else uten en foregående if (). sett inn en passende if før header("Location: Gjestebok.php?error=false"); ett eller annet sted, og scriptet skal fungere Har han nå egentlig det? Tror nok ikke feilen ligger i at du ikke har riktig if-esle. Er nok noe annet. Kan du prøve å beskrivet problemet litt bedre? Sliter du med at du får error=false? Eller sliter du med at du ikke får postet? Lenke til kommentar
Hallonen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 ehrm... ved nærmere kodegjennomgang, så fant jeg den forsvunnede if ... - er den som står helt på toppen av scriptet... Kan ikke si jeg ser noe som er feil i det scriptet du har her. Spørsmålet da er hvordan koden som kaller på dette scriptet ser ut. Og hvor kjører dette scriptet fra - som en egen fil (ser sånn ut)? Når får du den feilen? kun når du poster i gjesteboka, eller blir det meldinga du poster? Gi oss så mye informasjon du klarer om dette (og andre ting som kan være relevant), så blir det så mye enklere å hjelpe deg Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Okey, jeg får ikke postet, det er det jeg sliter med Gjesteboka inneholder dette: data.php (må være tomt!) create index.php and this code <html> <head> <style> @import "stylesheet.css"; </style> <title> My Guest Book </title> </head> <body> <div class="thread"> <?php include "data.php"; ?> </div> <div class="add"> <b>Add entry</b> <br/> <br/> <form action="insert.php" method="post"> <input type="hidden" name="posted" value="yes"> Nickname: <input type="text" name="name"> <br/> <br/> Post:<br/> <textarea cols="50" rows="5" name="post">Enter Any Comment Here...</textarea> <br/> <input type="submit" value="Submit"> </form> </div> </body> </html> insert.php <?php $allowed_html_tags = ""; $addtotop = "1"; // This determines the order to display it. Leave for newest comments on top or change to 0 for oldest to newest. // Checks if the user wants to view the form or add a entry if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) { // Make sure the script works if register_globals is off $name = $HTTP_POST_VARS['name']; $post = $HTTP_POST_VARS['post']; // Process the Information Entered and Remove Stuff $post = strip_tags($post, $allowed_html_tags); // Strip HTML $post = stripslashes($post); // Strip Slashes $time = date("F jS Y, h:iA"); if ($addtotop == "0" ) { // Writes the user's entry to a file $fp = fopen("data.php", "a"); fputs($fp, "<p><b>Posted by:</b> " . $name . "</p><p>" . $post . "</p><p><b>Time: </b>" . $time . "</p>"); fclose($fp); } if ($addtotop == "1" ) { // Get all the current entries and put it in a string $att1 = "data.php"; $att2 = fopen ($att1, "rb"); $currententries = fread ($att2, filesize ($att1)); fclose ($att2); // Writes the user's post to a file $fp = fopen("data.php", "w+"); fputs($fp, "<p><b>Posted by:</b> " . $name . "</p><p>" . $post . "</p><p><b>Time: </b>" . $time . "</p>" . $currententries); fclose($fp); } header("Location: index.php?error=false"); } else { header("Location: index.php?error=true"); } ?> Bare 3 filer !! Endret 26. april 2008 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
Hallonen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 // Checks if the user wants to view the form or add a entry if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) { // Make sure the script works if register_globals is off $name = $HTTP_POST_VARS['name']; $post = $HTTP_POST_VARS['post']; // Process the Information Entered and Remove Stuff $post = strip_tags($post, $allowed_html_tags); // Strip HTML $post = stripslashes($post); // Strip Slashes er ikke sikker på om det har noe med feilen å gjøre, men $HTTP_POST_VARS[] er en gammel måte å gjøre det på, og er erstattet med $_POST[]. Dersom du er usikker på om dataen kommer med $_GET eller $_POST, kan du bruke $_REQUEST. Så med oppdatert (og litt modifisert if) blir den øverste delen seende slik ut: // Checks if the user wants to view the form or add a entry if ($_REQUEST['name'] && $_REQUEST['post']) { // Make sure the script works if register_globals is off $name = $_REQUEST['name']; $post = $_REQUEST['post']; // Process the Information Entered and Remove Stuff $post = strip_tags($post, $allowed_html_tags); // Strip HTML $post = stripslashes($post); // Strip Slashes Ellers så kan jeg ikke se at du har noe sted hvor du faktisk bruker error sjekking i index.php fila - den du sender her: header("Location: index.php?error=false"); Bare 3 filer !! <style> @import "stylesheet.css"; </style> Blir ikke det fire filer? Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Fortsatt det samme Kunne noen legge meg til på Msn, så kan jeg dele noen scripts, så blir vi ferdig med det [email protected] Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Men glem det der, gikk over til et annet gjestebok Jeg har nylig lastet opp gjestebok, funker altså men har et stort problem! får ikke plasere den på siden der jeg selv laget en side som Gjestebok.php, der vil jeg plasere scriptet. Men må jeg skrive <div> <?php include ('http://www.scipts.omg/gjestebok.php'); ?> </div> ? Finnes det noen andre plasserings koder ? Lenke til kommentar
Hallonen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 uhm..... høh????? forklar litt mer detaljert hva du egentlig lurer på nå............. Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Har joo forklart det.. se ovenfor.. Jeg har gått over til et annet gjestebok script.. med mysql.. som nå trenger jeg plasserings koder..!!! Endret 26. april 2008 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) selector { top: auto/%/length; bottom: auto/%/length; right: auto/%/length; left: auto/%/length; position: static/relative/absolute/fixed; } http://www.w3schools.com/css/pr_pos_top.asp http://www.w3schools.com/CSS/pr_pos_bottom.asp http://www.w3schools.com/css/pr_pos_left.asp http://www.w3schools.com/css/pr_pos_right.asp http://www.w3schools.com/Css/pr_class_position.asp Endret 26. april 2008 av Jonas Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 ?? Kunne du gi mer detaljer ? skjønte ingentiing Lenke til kommentar
Hallonen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er problemet det at du må ha scriptet på en annen server, eller er det å få plassert det inni html fila? Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Er problemet det at du må ha scriptet på en annen server, eller er det å få plassert det inni html fila? Plassert det inni html fila ja ! Endret 27. april 2008 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
Hallonen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Skulle da holde med følgende: <div> <?php include ('gjestebok.php'); ?> </div> Så kan du jo vurdere om du vil ha med litt style og sånt på div tagen eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå