pleiadene Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Dette er noe jeg virkelig er forundret over,hvorfor er det ikke lys i alle knapper på digital speilrefleks kamera?man bruker jo kameraet veldig ofte i mørke omgivelser,det samme gjelder tastatur, synth/keyboard,fjærnkontroller osv,det kan vel ikke være så vanskelig å sette inn led pærer som lyser opp knapper Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 De fleste bilder blir tatt når det er sol så behovet er nok ikke enormt. Men jeg har tenkt samme tanke når jeg prøver å ta bilder i mørket og har problemer med å finne rette knappen. Jeg har et Olympus Mju kamera som har lys i knappene og det er ganske praktisk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Det burde jo ikke være et stort problem å legge inn et slikt lys. De kameraene som har vanlig LCD, har jo lys i det, så det hadde jo bare vært å koble seg til samme kretsløp ... Tom Lenke til kommentar
atlef Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Nå er jeg ikke ekspert på området, men tror dette lyset ville påvirket bildene dine. Og drevne fotografer kjenner kameraet godt. Ser og på mitt D40 at du ikke kan ha på skjermen når du tar bilde, regner med det er rimelig standard. I tillegg så er det anbefalt å sette på et deksel over okularet? når du tar bilder på stativ med fjernkontroll, fjernutløser da lyset som slipper igjennom "kan" ødelegge bildet. Men som sagt, er helt fersk med digitalt slr. atlef. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Det kommer garantert etterhvert. Det er jo bare å skru av bakgrunnslyset mens selve eksponeringen pågår, så det er ingen ulemper ved bakgrunnslys på knapper. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Tja.. Når du kjenner kameraet ditt er det ikke noe behov for lys på knappene. Har brukt mitt i stummende mørke, men jeg vet hvor knappene ligger og hva som er hva... Man knotter jo så og si alltid med kameraet i blinde alikevel, siden øyet er i søkeren og da ser man ikke knappene uansett. Så etter en liten stund blir det helt automatisk, man vet hva som er hva og det er ikke behov for belyste knapper. Det jeg fant ut i mørket var at jeg måtte slå av "bildevisningen" etter at bildet var tatt, for det skarpe lyset fra skjermen når bildet ble vist blendet meg faktisk slik at det tok en liten stund før jeg kunne se skikkelig gjennom søkeren igjen. Det er da hvertfall hva jeg har opplevd og tenker om saken. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg føler ikke jeg ser på knappene på kameraet, men tar ofte feil for jeg har enda litt D50 i fingra. men nå bruker jeg ikke kameraet så mye i bekmørke, at dette har blitt et problem, men merker ved makro at jeg kunne blitt flinkere til å se i søkeren hvilke innstillinger jeg har, for jeg tar meg selv i å sjekke toppdisplayet mange ganger, bare for å sjekke lukker og blender, og det trenger jeg jo ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå