Gå til innhold

Uthenting av data fra harddisk etter kræsj - PROBLEM LØST!

Anbefalte innlegg

For det første er jeg ikke sikker på om dette ble det korrekte stedet og poste denne tråden, og om det er feil er det bare og flytte den til riktig plassering. :)

Så til hovedsaken:

Over i går kræsjet min bærbare datamaskin etter noen dager med trøbbel. Jeg hadde planlagt og ta backup av det viktigste og reinstallere datamaskinen ettersom jeg ikke klarte og finne ut hva som forårsaket problemene, men dessverre kræsjet den totalt før jeg rakk dette. I dag var jeg og ordnet meg ett eksternt harddisk kabinett som jeg puttet harddisken i for og kunne hente ut informasjonen fra harddisken, men nå da jeg forsøkte og gå inn på den kom riktignok alt innholdet på dataen frem, MEN jeg har ikke tilgang til noen av mappene. Får bare opp meldingen, f.eks når jeg skal inn i mappen med filene jeg ønsker og hente ut: \Users\Christian is not accessible. Access is denied.

Og nå husker jeg ikke hvordan man endret på rettighetene til en mappe i sådan tilfelle?

Hvordan kan jeg få hentet ut filene jeg ønsker før jeg tar og reinstallerer maskinen? Det hjelper lite når jeg ikke kommer inn i mappene jeg skal hente informasjon fra og det er mye informasjon jeg ikke kan miste som ligger inne her som jeg er nødt til å få hentet ut først.

All hjelp mottas med takk! :)

Mvh

Christian

Endret av christiang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om du har noen rettighetsproblemer, prøv å ta eierskap under innstillingene til de aktuelle mappene.

Edit: Og nei, mer enn det får jeg ikke til å hjelpe til - får det til selv med litt roting når jeg først sitter framfor en maskin med problemet, men husker ikke nøyaktig fremgangsmåte.

Endret av jzono1
Lenke til kommentar

Forsøkte det nå, men får samme problemet der når jeg skal iverksette instillingene - får ikke tilgang.

EDIT:

Jeg har tilgang til alle andre filer, mapper og diverse på dataen, det ser kun ut til og være mappen jeg trenger tilgang tilsom er stengt for tilgang.

Jeg hadde ikke noe passord på maskinen, tilfellle noen skulle undres i det.

PROBLEM LØST!!

Problemet er løst. :)

Og her er løsningen dersom noen andre noen gang skulle trenge det:

1. Gå til filplasseringen mappen du skal ha tilgang til ligger i.

2. Velg "Tools/Verktøy" og valger "Folder options/Mappealternativer".

3. Velg fanen "View/vis".

4. Bla til du finner "Use simple filesharing(recommended)/Bruk enkel fildeling(Anbefalt)".

5. Velg vekk dette alternativet og lagre de nye instillingene.

6. Høyreklikk på mappen du ønsker tilgang til og velg "Properties/Rettigheter".

7. Her skal du da ha 4 faner og velge mellom, velg "Security/Sikkerhet".

8. Sørg for att alle alternativene for full tilgang er aktivert her, lagre de instillingene, og du skal da ha tilgang til mappen. :)

Endret av christiang
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...