Gå til innhold

Server 2003 treg opplastning til shares

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem med Windows 2003 sin fil server jeg ikke klarer å løse selv. Jeg har en del shares i forbindelse med roaming profiles, folder redirection og annen lagring av data. Serveren kjører DHCP, DNS, Fil server og AD.

Problemet er at skrive hastigheten til en share går til 6-700Kb\s, men lese hastigheten når maks hastighet på 11-12Mb/s (100Mbps switch).

Jeg har søkt rundt på nettet uten å finne en metode som løser saken. Har for eksempel prøvd tips fra MS sin support side om å lage en verdi I registeret ved navn ”TcpAckFrequency” i HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\”Interface GUID” og sette denne til både 0 og 1.

Jeg kan forresten laste opp til andre maskiner i nettet med full hastighet, men ingen kan laste opp til server med normal hastighet.

Noen som har noen forslag til hva jeg kan se på?

Maskin: Core2duo 1,6Ghz, 2GB RAM, 2xSATA 250GB i raid 1, Intel Pro/1000GT NIC.

Endret av Freddyfire666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være at noen av parene i nettverkskabelen til serveren er skadet, slik at det blir mye pakketap en vei. Det vil kunne resultere i det du opplever. Prøv å bytt med en kabel du er 100% sikker på. Test mellom klienter med å sende og motta store filer. Bør kunne gå ca like raskt begge veier..

-Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...