Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gammel venn har tatt kontakt igjen. Hva bør jeg gjøre?

Gjest Gutt16

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt16

Hei.

I går tok ei jente kontakt med meg igjen etter ei god stund uten å snakke sammen. I hele 8. og 9. klasse var vi sammen hele tiden, det var nesten så det ble noe mer enn bare venner, følte værtfall jeg. Hun ga meg falske forhåpninger av og til, men jeg var egentlig besatt av henne. I 10. klasse begynnte hun å henge med de "tøffe" folka som alltid skulle rakke ned på andre og slåss, røyke osv får å være "tøff," og vi mistet kontakten ganske brått.

Som sagt tok hun kontakt igår, og sa at hun savna meg så mye og om vi ikke kunne finne på noe sammen.

Hva bør jeg gjøre i en slik situsajon? Jeg liker henne ikke slik som jeg gjøre før, og hun henger fortsatt med de folka. Hadde vært fint å være litt med henne igjen, og kanskje få noen jentevenner igjen, lenge siden sist jeg hadde det. Men jeg liker ikke de andre hun er med i det hele tatt.

Er kanskje litt rart å spørre om råd fra dere, men gjør det uansett. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gutt16

For det første er jeg litt redd for å like henne på samme måte som tidligere, og hun har type nå. Og for det andre så vil jeg komme i kontakt med de andre vennene hennes som jeg ikke liker.

Lenke til kommentar

For det første, så kan ikke du kontrollere hvem du liker. Uansett. Og hvis hun er en god venn med deg, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skal ta kontakt. Og bare fordi du begynner å gå med henne igjen, betyr ikke at du MÅ gå med de andre vennene hennes som du ikke liker. Det er ditt valg.

Lenke til kommentar

Si at du ikke liker miljøet hun henger i. La det være klart før dere begynner å henge sammen. Skjedde mye sånt med meg å, mistet mye kontakt med flere gode venner når de skulle begynne å røyke og drikke på ungdomsskolen, noe som var helt uaktuelt for meg på den tiden.

Lenke til kommentar
For det første, så kan ikke du kontrollere hvem du liker. Uansett. Og hvis hun er en god venn med deg, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skal ta kontakt. Og bare fordi du begynner å gå med henne igjen, betyr ikke at du MÅ gå med de andre vennene hennes som du ikke liker. Det er ditt valg.

Du kan ikke kontrollere følelsesmessige reaksjoner, men du kan til en viss grad kontrollere det som forårsaker dem. Man kan velge å utsette seg for vedkommende og risikere at følelser blir kraftigere, eller velge å holde seg unna, så vil følelsene etter hvert forsvinne. Det å like noen er ikke noe hellig, ei heller mangelvare.

Til trådstarter: Det er forskjell på hvem hun er og hvem du ønsker at hun er (eller kan være, eller enda farligere: kan bli). Spør deg selv hvem av dem det er du liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...