rstrr Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Kan ikke lasta ned med den PC, men har brendt nå Combofix på CD med en annan maskin. Prøver forstå engelsk intro men vet ikke hvordan får jeg programmet nå på skrivebord. Det blir bare snarvei. So hvor skall jeg lagre programmet fra CD? Jeg trenger CD-stasjonen for Operativsystem-CD? Er det bedre å installere windows på nyt fordi maskinen er tom ellers? Installerte windows igår. Endret 27. mai 2008 av rstrr Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Hmm du kopierer combofix og limer inn på skrivebordet. Ikke dra med musen da blir det snarvei. Skjønte ikke helt hva du mener her? Endret 25. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Hmm du kopierer combofix og limer inn på skrivebordet.Ikke dra med musen da blir det snarvei. Skjønte ikke helt hva du mener her? Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Hmm du kopierer combofix og limer inn på skrivebordet.Ikke dra med musen da blir det snarvei. Skjønte ikke helt hva du mener her? Takk. Fikk det til. XP er OK Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har du kjørt combofix bør du poste loggen. Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Har du kjørt combofix bør du poste loggen. Brukte backuppen får reinstallasjon og tykte alt var bra men..IKKE. Jeg skanned med Hijacken og sender loggen her. Har ikke forståelse så avanserte ting men man kan prøve og hoper hjelp her. Jeg har den loggen på skrivebordet får ikke lasta opp 'den filtypen'. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Du merker alt tekst i loggen så kopierer du loggen og så bare limer du den inn i posten din. Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Du merker alt tekst i loggen så kopierer du loggen og så bare limer du den inn i posten din. TakkLogfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 00:53:23, on 06.05.2008 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16640) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\csrss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\system32\DllHost.exe C:\Programfiler\HPQ\IAM\bin\asghost.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe C:\WINDOWS\system32\msdtc.exe C:\Programfiler\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe C:\Programfiler\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared\Platform\nmctxth.exe C:\Programfiler\Pure Networks\Network Magic\nmapp.exe C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsTray.exe C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\BTTray.exe C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\bin\btwdins.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsSvc.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared\Platform\nmsrvc.exe C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe C:\WINDOWS\System32\alg.exe C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe C:\PROGRA~1\HPQ\Shared\HPQTOA~1.EXE C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startsiden.no/nyheter/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programfiler\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programfiler\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file) O2 - BHO: Påloggingshjelp for Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programfiler\google\googletoolbar2.dll O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll O2 - BHO: HP Credential Manager for ProtectTools - {DF21F1DB-80C6-11D3-9483-B03D0EC10000} - C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\ItIeAddIN.dll O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programfiler\google\googletoolbar2.dll O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programfiler\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [PTHOSTTR] C:\Programfiler\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE /Start O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe O4 - HKLM\..\Run: [CognizanceTS] rundll32.exe C:\PROGRA~1\HPQ\IAM\Bin\AsTsVcc.dll,RegisterModule O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\Sminst\Recguard.exe O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe O4 - HKLM\..\Run: [scheduler] C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe O4 - HKLM\..\Run: [WatchDog] C:\Programfiler\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [nmctxth] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared\Platform\nmctxth.exe" O4 - HKLM\..\Run: [nmapp] "C:\Programfiler\Pure Networks\Network Magic\nmapp.exe" -autorun -nosplash O4 - HKLM\..\Run: [iSTray] "C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsTray.exe" O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe" O4 - HKLM\..\Run: [OPSE reminder] "C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" -r "C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\ereg.ini" O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ? O4 - Global Startup: DVD Check.lnk = C:\Programfiler\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe O4 - Global Startup: Hurtigstart for Adobe Reader.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\btsendto_ie_ctx.htm O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Blogg dette - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programfiler\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blogg dette i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programfiler\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Programfiler\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupd...b?1209234571984 O20 - Winlogon Notify: OneCard - C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlegging - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\bin\btwdins.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programfiler\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE O23 - Service: Pure Networks Net2Go Service (nmraapache) - Pure Networks, Inc. - C:\Programfiler\Pure Networks\Network Magic\WebServer\bin\nmraapache.exe O23 - Service: Pure Networks Platform Service (nmservice) - Pure Networks, Inc. - C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared\Platform\nmsrvc.exe O23 - Service: PC Angel (PCA) - SoftThinks - C:\WINDOWS\SMINST\PCAngel.exe O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsSvc.exe -- End of file - 11592 bytes Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Loggen ser grei ut. Du må forklare mere om feilen. Får du denne shutdown in 60 sek meldiningen? Start->kjør->eventvwr.msc Se etter feil her du kan dobbelklikke får og få mere info. Start->kjør->cmd(enter) shutdown.exe –a Den over stopper nedtelling helt. Sette opp en brannvegg kan hjelpe på dette. Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Loggen ser grei ut.Du må forklare mere om feilen. Får du denne shutdown in 60 sek meldiningen? Start->kjør->eventvwr.msc Se etter feil her du kan dobbelklikke får og få mere info. Start->kjør->cmd(enter) shutdown.exe –a Den over stopper nedtelling helt. Sette opp en brannvegg kan hjelpe på dette. Websidene henger. Bland dem Messenger. Sidene faller ned med hengende rester som ikke går vegg. Kan ikke søke på nettet altså. Det går ikke slå av fra Start. Det var faktisk sikkerhetsvarsel der på 'slå av' som vanligvis går an å bruke ved oppdatering uansett. Sånt att OS selv slår av etter oppdateringene. Jeg fikk melding 'du kan ikke slå av maskinen' Kan jeg sende på non måte feilimfo hit? Der stod ngt der ja. Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Loggen ser grei ut.Du må forklare mere om feilen. Får du denne shutdown in 60 sek meldiningen? Start->kjør->eventvwr.msc Se etter feil her du kan dobbelklikke får og få mere info. Start->kjør->cmd(enter) shutdown.exe –a Den over stopper nedtelling helt. Sette opp en brannvegg kan hjelpe på dette. Websidene henger. Bland dem Messenger. Sidene faller ned med hengende rester som ikke går vegg. Kan ikke søke på nettet altså. Det går ikke slå av fra Start. Vet ikke Shutdown 60'.Kan du fortelle mer. Branmuren avinstallerte jeg under prosessen her. Den var Norton 2006 som kom ved kjøpet. Det var faktisk sikkerhetsvarsel der på 'slå av' som vanligvis går an å bruke ved oppdatering uansett. Sånt att OS selv slår av etter oppdateringene. Jeg fikk melding 'du kan ikke slå av maskinen' Kan jeg sende på non måte feilimfo hit? Der stod ngt der ja. Hva er shudown 60'. Kan du fotelle mer. Jeg avinstallerte Norton 2006 ved denne prosessen. Skaffer meg noe annet. Endret 6. mai 2008 av rstrr Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Kan jeg sende på non måte feilimfo hit? Der stod ngt der ja. Ja, det er to metoder du kan bruke for å sende feilmeldingen hit: 1. Du kan trykke på knappen "prt sc" på tastaturet ditt når du ser feilmeldingen, deretter åpne bilderedigeringsprogrammet "paint" og trykke "ctrl+v". Et bilde av skjermen (med feilmeldingen) vil komme opp, Dette bildet lagrer du (file->save as), velger filtype *.jpg, og lagrer det på skrivebordet. Deretter laster du opp dette bildet til forumet 2. Når feilmeldingen kommer opp, skal det være mulig å trykke på denne meldingen med venstre mustast. deretter trykker du "ctrl+c" (feilmeldingen er nå kopiert). Deretter kan du gå inn på forumet, skrive en ny beskjed, og i tekstboksen hvor du skriver meldinger, trykker du "ctrl+v". Error-beskjeden skal da komme inn. Hva er shudown 60'. Kan du fotelle mer Det lurte jeg også litt på. Det jeg forstår ut ifra dette, er at snippsat mener at du får opp en melding idét du starter opp maskinen som gjør at maskinen din automatisk skrur seg av etter 60 sekund (dette er et "script" som mange småunger pleier å lage for å tulle litt), men jeg skjønte ikke helt hvorfor snippsat mener at dette er problemet (hvis jeg forstod han rett). Det får nesten han svare på. Jeg avinstallerte Norton 2006 ved denne prosessen. Skaffer meg noe annet. 1. hvorfor avinstallerte du norton? var det fordi prøveperioden var utløpt? 2. anbefaler deg avira som et godt (og gratis) antivirusprogram Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Kan jeg sende på non måte feilimfo hit? Der stod ngt der ja. Ja, det er to metoder du kan bruke for å sende feilmeldingen hit: 1. Du kan trykke på knappen "prt sc" på tastaturet ditt når du ser feilmeldingen, deretter åpne bilderedigeringsprogrammet "paint" og trykke "ctrl+v". Et bilde av skjermen (med feilmeldingen) vil komme opp, Dette bildet lagrer du (file->save as), velger filtype *.jpg, og lagrer det på skrivebordet. Deretter laster du opp dette bildet til forumet 2. Når feilmeldingen kommer opp, skal det være mulig å trykke på denne meldingen med venstre mustast. deretter trykker du "ctrl+c" (feilmeldingen er nå kopiert). Deretter kan du gå inn på forumet, skrive en ny beskjed, og i tekstboksen hvor du skriver meldinger, trykker du "ctrl+v". Error-beskjeden skal da komme inn. Hva er shudown 60'. Kan du fotelle mer Det lurte jeg også litt på. Det jeg forstår ut ifra dette, er at snippsat mener at du får opp en melding idét du starter opp maskinen som gjør at maskinen din automatisk skrur seg av etter 60 sekund (dette er et "script" som mange småunger pleier å lage for å tulle litt), men jeg skjønte ikke helt hvorfor snippsat mener at dette er problemet (hvis jeg forstod han rett). Det får nesten han svare på. Jeg avinstallerte Norton 2006 ved denne prosessen. Skaffer meg noe annet. 1. hvorfor avinstallerte du norton? var det fordi prøveperioden var utløpt? 2. anbefaler deg avira som et godt (og gratis) antivirusprogram Brukte avast før og. -XP har ingen mavebesvær nå. Så tenker ikke fortsette med små feilene nåVenter og ser hva som skjer next. Bare et par spm: var det riktig mote å bli av med Shell i å reinstallere XP.eller motsatt? Altt ser bra ut her! hvilken antispy som kjører hele tiden? Ser proplemet løst og takker for det. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 1. hva betyr "riktig mote å bli av med..."? 2. Hva mener du med "hvilken antispy som kjører hele tiden?" Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Det fins programmer som kjører 'on-demand'.Tenkte på kratis programmer som stopper spy o.d. da de er på vei og før de sitter i min PC. Formatering tar vel med seg alt. Dvs virus inkl. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 du kan prøve en siste ting før du vurderer om du vil reformatere: Last ned Combofix , og legg det på skrivebordet. Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du bør ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Det kan føre til at PC-en fryser. Det lages en logg som du kopierer og limer inn i posten senere. post loggen som blir laget på c:/combofix Denne kan si mer om pc-en enn hijackthis-loggen gjør. Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 du kan prøve en siste ting før du vurderer om du vil reformatere: Last ned Combofix , og legg det på skrivebordet. Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du bør ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Det kan føre til at PC-en fryser. Det lages en logg som du kopierer og limer inn i posten senere. post loggen som blir laget på c:/combofix Denne kan si mer om pc-en enn hijackthis-loggen gjør. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx Scannet på nytt no med Combofix og hijackthis. Etter oppdatering med Sp3 fikk noe ntt rart på mskinen:Windows-Ingen disk. Exception Processing Message. c0000013 Parameters 75b4bf9c 4 75b4bf9c 75b4bf9c AVBRYT/PRØV PÅ NYTT/FORTSETTComboFix 08-05-09.1 - Administrator 2008-05-10 19:44:51.2 - NTFSx86 Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600.2.1252.1.1044.18.445 [GMT 2:00] Running from: C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\ComboFix.exe xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx ComboFix 08-05-09.1 - Administrator 2008-05-10 19:44:51.2 - NTFSx86 Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600.2.1252.1.1044.18.445 [GMT 2:00] Running from: C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\ComboFix.exe WARNING -THIS MACHINE DOES NOT HAVE THE RECOVERY CONSOLE INSTALLED !! . /wow section - STAGE 41 Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. ((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Other Deletions ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . . ---- Previous Run ------- . C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Windows Media\10.0\WMSDKNSD.XML . ((((((((((((((((((((((((( Files Created from 2008-04-10 to 2008-05-10 ))))))))))))))))))))))))))))))) . 2008-05-10 18:48 . 2008-05-10 19:38 <DIR> dr-h----- C:\Documents and Settings\Administrator\Siste 2008-05-10 16:22 . 2008-05-10 16:22 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe 2008-05-10 16:17 . 2008-05-10 16:20 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\AdobeUM 2008-05-10 14:52 . 2004-08-04 01:03 91,136 --a------ C:\WINDOWS\system32\kswdmcap.ax 2008-05-09 10:41 . 2008-05-09 10:45 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\CatRoot_bak 2008-05-07 14:35 . 2008-05-07 14:35 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Microsoft CAPICOM 2.1.0.2 2008-05-07 12:46 . 2008-05-08 10:56 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\no 2008-05-07 12:46 . 2008-05-08 10:55 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\bits 2008-05-07 12:46 . 2008-05-08 10:49 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\l2schemas 2008-05-07 12:35 . 2007-02-28 18:09 2,183,936 --a------ C:\WINDOWS\system32\dllcache\ntoskrnl.exe 2008-05-07 12:34 . 2007-10-25 18:44 8,466,432 --a------ C:\WINDOWS\system32\dllcache\shell32.dll 2008-05-07 12:33 . 2007-02-28 18:09 2,139,648 --a------ C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe 2008-05-06 17:42 . 2008-05-06 17:44 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Winamp Remote 2008-05-06 17:42 . 2008-05-10 16:25 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\OrbNetworks 2008-05-06 17:41 . 2008-05-06 17:42 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Winamp 2008-05-06 17:41 . 2008-05-09 10:49 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\Winamp 2008-05-06 17:41 . 2007-03-08 01:51 129,784 --------- C:\WINDOWS\system32\pxafs.dll 2008-05-06 17:41 . 2007-03-08 01:51 9,464 --------- C:\WINDOWS\system32\drivers\cdralw2k.sys 2008-05-06 17:41 . 2007-03-08 01:51 9,336 --------- C:\WINDOWS\system32\drivers\cdr4_xp.sys 2008-05-06 16:41 . 2008-05-06 16:41 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Thecus 2008-05-06 16:18 . 2008-05-06 16:28 <DIR> d-------- C:\Programfiler\SqueezeCenter 2008-05-06 16:18 . 2008-05-06 16:28 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SqueezeCenter 2008-05-06 14:50 . 2008-05-10 17:04 <DIR> d-------- C:\Programfiler\COMODO 2008-05-06 14:50 . 2008-05-10 17:04 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\Comodo 2008-05-06 14:37 . 2008-05-06 14:37 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Avira 2008-05-06 14:37 . 2008-05-06 14:37 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Avira 2008-05-06 14:32 . 2008-05-08 12:17 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\VersionTracker Pro 2008-05-06 13:43 . 2008-05-10 19:43 <DIR> d-------- C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware 2008-05-06 13:43 . 2008-05-06 13:43 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SUPERAntiSpyware.com 2008-05-06 13:43 . 2008-05-10 19:44 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\SUPERAntiSpyware.com 2008-05-06 00:18 . 2008-05-06 00:18 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Trend Micro 2008-05-05 11:43 . 2008-05-05 11:43 <DIR> d--h----- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\CanonBJ 2008-05-05 11:43 . 2005-08-25 22:00 8,704 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNMVS7L.DLL 2008-05-05 11:41 . 2005-08-25 22:00 140,288 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNMLM7L.DLL 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SSScanWizard 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SSScanAppDataDir 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\ScanSoft 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 528 --a------ C:\WINDOWS\MAXLINK.INI 2008-05-05 11:22 . 2008-05-05 11:22 <DIR> d-------- C:\Programfiler\ScanSoft 2008-05-05 11:22 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Fellesfiler\ScanSoft Shared 2008-05-05 11:19 . 2008-05-05 11:19 <DIR> d-------- C:\Programfiler\ArcSoft 2008-05-05 11:19 . 1995-08-01 04:44 212,480 --a------ C:\WINDOWS\PCDLIB32.DLL 2008-05-05 11:01 . 1998-10-29 16:45 306,688 --a------ C:\WINDOWS\IsUninst.exe 2008-05-05 10:59 . 2008-05-05 10:59 <DIR> d--h----- C:\WINDOWS\system32\CanonMP Uninstaller Information 2008-05-05 10:59 . 2008-05-05 10:59 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\StartHtmico 2008-05-05 10:59 . 2007-07-30 19:19 271,224 --a------ C:\WINDOWS\system32\mucltui.dll 2008-05-05 10:59 . 2007-07-30 19:19 207,736 --a------ C:\WINDOWS\system32\muweb.dll 2008-05-05 10:59 . 2007-07-30 19:18 30,072 --a------ C:\WINDOWS\system32\mucltui.dll.mui 2008-05-05 10:58 . 2008-05-05 10:58 <DIR> d--h----- C:\CanonMP 2008-05-05 10:58 . 2005-08-30 06:22 221,184 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNCC500.DLL 2008-05-05 10:58 . 2005-05-30 12:47 139,264 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNCL500.DLL 2008-05-05 10:58 . 2005-08-30 06:22 69,632 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNCI500.DLL 2008-05-05 10:58 . 2005-08-30 06:23 49,152 --a------ C:\WINDOWS\system32\cncisco.dll 2008-05-05 10:57 . 2008-05-05 11:07 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Canon 2008-05-04 17:18 . 2008-05-09 10:57 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Spyware Doctor 2008-05-04 17:18 . 2008-05-10 19:32 <DIR> d-a------ C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\TEMP 2008-05-04 17:18 . 2008-05-04 17:18 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\PC Tools 2008-05-04 17:18 . 2007-12-10 13:53 81,288 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\iksyssec.sys 2008-05-04 17:18 . 2007-12-10 13:53 66,952 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\iksysflt.sys 2008-05-04 17:18 . 2008-02-01 11:55 42,376 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\ikfilesec.sys 2008-05-04 17:18 . 2007-12-10 13:53 29,576 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\kcom.sys 2008-05-04 17:13 . 2008-05-04 17:13 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Yahoo! 2008-05-04 17:13 . 2008-05-04 17:13 <DIR> d-------- C:\Programfiler\CCleaner 2008-05-04 17:01 . 2008-05-04 17:10 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Contacts 2008-05-04 17:01 . 2006-11-29 13:06 3,426,072 --a------ C:\WINDOWS\system32\d3dx9_32.dll 2008-05-04 17:00 . 2008-05-04 17:00 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Microsoft SQL Server Compact Edition 2008-05-04 16:06 . 2008-05-07 14:35 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Windows Live 2008-05-04 16:06 . 2008-05-04 16:58 <DIR> d--hsc--- C:\Programfiler\Fellesfiler\WindowsLiveInstaller 2008-05-04 16:06 . 2008-05-04 16:57 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\WLInstaller 2008-05-04 16:00 . 2008-05-04 16:00 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\LogFiles 2008-04-28 15:41 . 2008-04-28 15:41 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Pure Networks 2008-04-28 15:40 . 2008-05-04 17:00 <DIR> d----c--- C:\WINDOWS\system32\DRVSTORE 2008-04-28 15:40 . 2008-04-28 15:40 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared 2008-04-28 15:40 . 2008-04-28 15:40 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Pure Networks 2008-04-28 15:40 . 2008-01-08 17:16 25,272 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\purendis.sys 2008-04-28 15:40 . 2008-01-08 17:16 23,992 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\pnarp.sys 2008-04-27 02:17 . 2008-04-27 02:17 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\i386 2008-04-27 02:17 . 2008-04-27 02:17 60 --a------ C:\WINDOWS\system32\SYSDRV.DAT 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:19 43,352 --a------ C:\WINDOWS\system32\wups2.dll 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:18 34,136 --a------ C:\WINDOWS\system32\wucltui.dll.mui 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:19 25,944 --a------ C:\WINDOWS\system32\wuaucpl.cpl.mui 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:19 25,944 --a------ C:\WINDOWS\system32\wuapi.dll.mui 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:18 20,824 --a------ C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll.mui 2008-04-26 20:29 . 2008-04-26 20:29 <DIR> d--hs---- C:\Documents and Settings\Administrator\UserData 2008-04-26 20:27 . 2008-02-22 02:33 69,632 --a------ C:\WINDOWS\system32\javacpl.cpl 2008-04-26 18:50 . 2008-04-26 18:50 <DIR> d-------- C:\Programfiler\WIDCOMM 2008-04-26 18:50 . 2008-04-27 14:42 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Google 2008-04-26 18:49 . 2008-04-26 18:49 <DIR> d-------- C:\Programfiler\InterVideo 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 204,800 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeW7.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 200,704 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeA6.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 192,512 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeP6.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 192,512 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeM6.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 188,416 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizePX.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 20,480 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresize.dll 2008-04-26 18:48 . 2008-04-26 18:48 1,829 -rahs---- C:\WINDOWS\system32\drivers\103C_HP_NTBK_HP Compaq nx7400 (RH405EA#ABN)_YN_0U_QCNU72517M6_E410313093_46_I30A2_SHP_VKBC Version 40.17_B68YGU Ver. F.0B_T070418_WXP2_L414_M1016_J80_7Intel_8Core2 T5600_91.83_#080426_N14E4170C_(RH405EA#ABN).MRK 2008-04-26 18:47 . 2008-04-27 02:02 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Programdata\Symantec 2008-04-26 18:47 . 2006-08-22 08:54 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Programdata\SampleView 2008-04-26 18:47 . 2008-04-26 18:47 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Snarveier til programmer 2008-04-26 18:47 . 2008-04-26 18:47 1,024 --ah----- C:\Documents and Settings\All Users\NTUSER.DAT.LOG 2008-04-26 18:45 . 2004-08-04 01:03 21,504 --a------ C:\WINDOWS\system32\hidserv.dll 2008-04-26 18:45 . 2001-10-06 13:36 12,160 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\mouhid.sys 2008-04-26 18:45 . 2008-04-26 18:45 8,192 --a------ C:\WINDOWS\REGLOCS.OLD 2008-04-14 18:23 . 2008-04-14 18:23 7,680 --a------ C:\WINDOWS\system32\spdwnwxp.exe . (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Find3M Report )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . 2008-05-05 21:44 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared 2008-05-05 21:44 --------- d-----w C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Symantec 2008-05-05 21:39 --------- d-----w C:\Programfiler\Symantec 2008-05-05 09:19 --------- d--h--w C:\Programfiler\InstallShield Installation Information 2008-04-27 00:06 --------- d-----w C:\Programfiler\Windows Media Connect 2008-04-27 00:05 --------- d-----w C:\Programfiler\Synaptics 2008-04-27 00:05 --------- d-----w C:\Programfiler\Sonic 2008-04-27 00:05 --------- d-----w C:\Programfiler\microsoft frontpage 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Hp 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Hewlett-Packard 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fingerprint Sensor 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Tjenester 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\TiVo Shared 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\SureThing Shared 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Sonic Shared 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Java 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Elektroniske tjenester 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Analog Devices 2008-04-27 00:02 --------- d-----w C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\InstallShield 2008-04-27 00:02 --------- d-----w C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\hpqLog 2008-04-26 18:27 --------- d-----w C:\Programfiler\Java 2008-04-26 16:44 --------- d-----w C:\Programfiler\HPQ 2008-03-20 08:11 1,845,248 ----a-w C:\WINDOWS\system32\win32k.sys 2008-03-20 08:11 1,845,248 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\win32k.sys 2008-03-01 16:35 3,591,680 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\mshtml.dll 2008-02-29 08:58 70,656 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\ie4uinit.exe 2008-02-29 08:58 625,664 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\iexplore.exe 2008-02-22 10:00 13,824 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\ieudinit.exe 2008-02-20 06:52 282,624 ----a-w C:\WINDOWS\system32\gdi32.dll 2008-02-20 06:52 282,624 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\gdi32.dll 2008-02-20 05:39 45,568 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dnsrslvr.dll 2008-02-20 05:39 45,568 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\dnsrslvr.dll 2008-02-20 05:39 148,992 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\dnsapi.dll 2008-02-15 05:44 161,792 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\ieakui.dll . ((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Reg Loading Points )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . . *Note* empty entries & legit default entries are not shown REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "CTFMON.EXE"="C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe" [2004-08-04 10:00 15360] "swg"="C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" [2008-05-04 16:00 68856] "MsnMsgr"="C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.exe" [2007-10-18 11:34 5724184] "Orb"="C:\Programfiler\Winamp Remote\bin\OrbTray.exe" [2008-04-01 03:54 507904] [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "MsmqIntCert"="regsvr32 /s mqrt.dll" [] "SoundMAXPnP"="C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe" [2005-05-20 10:11 925696] "SunJavaUpdateSched"="C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe" [2008-02-22 04:25 144784] "PTHOSTTR"="C:\Programfiler\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.exe" [2006-02-14 11:56 122880] "HP Software Update"="C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe" [2005-02-16 23:11 49152] "DLA"="C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE" [2005-08-31 05:20 122940] "SynTPEnh"="C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe" [2005-11-10 20:04 761945] "igfxtray"="C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe" [2006-03-23 14:17 94208] "igfxhkcmd"="C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe" [2006-03-23 14:13 77824] "igfxpers"="C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe" [2006-03-23 14:17 118784] "hpWirelessAssistant"="C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe" [2006-02-14 10:49 454656] "CognizanceTS"="C:\PROGRA~1\HPQ\IAM\Bin\AsTsVcc.dll" [2003-12-22 20:12 17920] "QlbCtrl"="C:\Programfiler\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe" [2006-03-02 15:39 131072] "Cpqset"="C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe" [2006-02-22 08:03 40960] "Recguard"="C:\WINDOWS\Sminst\Recguard.exe" [2005-12-20 15:51 1187840] "Reminder"="C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe" [2006-01-23 16:11 802816] "Scheduler"="C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe" [2006-02-15 15:43 892928] "WatchDog"="C:\Programfiler\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe" [2005-11-08 11:59 184320] "nmctxth"="C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared\Platform\nmctxth.exe" [2008-01-08 17:20 451896] "nmapp"="C:\Programfiler\Pure Networks\Network Magic\nmapp.exe" [2008-01-18 10:32 451896] "ISTray"="C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsTray.exe" [2008-04-10 15:14 1107848] "OpwareSE2"="C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe" [2003-05-08 11:00 49152] "OPSE reminder"="C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" [2003-07-07 09:29 729088] "avgnt"="C:\Programfiler\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" [2008-05-06 14:44 262401] "WinampAgent"="C:\Programfiler\Winamp\winampa.exe" [2008-04-01 20:49 36352] [HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "CTFMON.EXE"="C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE" [2004-08-04 10:00 15360] C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\ BTTray.lnk - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\BTTray.exe [2006-02-15 16:16:02 581693] DVD Check.lnk - C:\Programfiler\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe [2008-04-26 18:49:05 184320] Hurtigstart for Adobe Reader.lnk - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe [2008-04-23 03:38:16 29696] SqueezeCenter Tray Tool.lnk - C:\Programfiler\SqueezeCenter\SqueezeTray.exe [2008-05-06 16:18:34 1740887] [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\OneCard] C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll 2005-07-25 20:41 40960 C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center] "AntiVirusDisableNotify"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center\Monitoring\SymantecFirewall] "DisableMonitoring"=dword:00000001 [HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile] "EnableFirewall"= 0 (0x0) [HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\AuthorizedApplications\List] "%windir%\\system32\\sessmgr.exe"= "C:\\WINDOWS\\system32\\mqsvc.exe"= "C:\\WINDOWS\\SMINST\\Scheduler.exe"= "%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"= "C:\\Programfiler\\Messenger\\msmsgs.exe"= "C:\\Programfiler\\Winamp Remote\\bin\\Orb.exe"= "C:\\Programfiler\\Winamp Remote\\bin\\OrbTray.exe"= "C:\\Programfiler\\Winamp Remote\\bin\\OrbStreamerClient.exe"= "C:\\Programfiler\\Windows Live\\Messenger\\msnmsgr.exe"= "C:\\Programfiler\\Windows Live\\Messenger\\livecall.exe"= [HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\GloballyOpenPorts\List] "67:UDP"= 67:UDP:DHCP Discovery Service "9000:TCP"= 9000:TCP:SqueezeCenter 9000 tcp "3483:UDP"= 3483:UDP:SqueezeCenter 3483 udp "3483:TCP"= 3483:TCP:SqueezeCenter 3483 tcp R2 ASChannel;Local Communication Channel;C:\WINDOWS\System32\svchost.exe [2004-08-04 10:00] R2 Automatisk LiveUpdate-planlegging;Automatisk LiveUpdate-planlegging;"C:\Programfiler\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe" [2006-08-03 18:08] R2 SqueezeMySQL;SqueezeMySQL;C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\Bin\MSWIN3~1\mysqld.exe [2008-03-03 10:49] [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\svchost] Cognizance REG_MULTI_SZ ASChannel . ************************************************************************** catchme 0.3.1361 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net Rootkit scan 2008-05-10 19:48:02 Windows 5.1.2600 Service Pack 2 NTFS scanning hidden processes ... scanning hidden autostart entries ... HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Cpqset = C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe??????? ???@???????????????@??????X??????(?@???????@ scanning hidden files ... scan completed successfully hidden files: 0 ************************************************************************** . --------------------- DLLs Loaded Under Running Processes --------------------- PROCESS: C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe -> C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll . Completion time: 2008-05-10 19:49:02 ComboFix-quarantined-files.txt 2008-05-10 17:48:58 Pre-Run: 56,384,131,072 byte ledig Post-Run: 56,376,483,840 byte ledig 257 ComboFix 08-05-09.1 - Administrator 2008-05-10 19:44:51.2 - NTFSx86 Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600.2.1252.1.1044.18.445 [GMT 2:00] Running from: C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\ComboFix.exe WARNING -THIS MACHINE DOES NOT HAVE THE RECOVERY CONSOLE INSTALLED !! . /wow section - STAGE 41 Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. ((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Other Deletions ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . . ---- Previous Run ------- . C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Windows Media\10.0\WMSDKNSD.XML . ((((((((((((((((((((((((( Files Created from 2008-04-10 to 2008-05-10 ))))))))))))))))))))))))))))))) . 2008-05-10 18:48 . 2008-05-10 19:38 <DIR> dr-h----- C:\Documents and Settings\Administrator\Siste 2008-05-10 16:22 . 2008-05-10 16:22 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe 2008-05-10 16:17 . 2008-05-10 16:20 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\AdobeUM 2008-05-10 14:52 . 2004-08-04 01:03 91,136 --a------ C:\WINDOWS\system32\kswdmcap.ax 2008-05-09 10:41 . 2008-05-09 10:45 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\CatRoot_bak 2008-05-07 14:35 . 2008-05-07 14:35 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Microsoft CAPICOM 2.1.0.2 2008-05-07 12:46 . 2008-05-08 10:56 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\no 2008-05-07 12:46 . 2008-05-08 10:55 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\bits 2008-05-07 12:46 . 2008-05-08 10:49 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\l2schemas 2008-05-07 12:35 . 2007-02-28 18:09 2,183,936 --a------ C:\WINDOWS\system32\dllcache\ntoskrnl.exe 2008-05-07 12:34 . 2007-10-25 18:44 8,466,432 --a------ C:\WINDOWS\system32\dllcache\shell32.dll 2008-05-07 12:33 . 2007-02-28 18:09 2,139,648 --a------ C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe 2008-05-06 17:42 . 2008-05-06 17:44 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Winamp Remote 2008-05-06 17:42 . 2008-05-10 16:25 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\OrbNetworks 2008-05-06 17:41 . 2008-05-06 17:42 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Winamp 2008-05-06 17:41 . 2008-05-09 10:49 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\Winamp 2008-05-06 17:41 . 2007-03-08 01:51 129,784 --------- C:\WINDOWS\system32\pxafs.dll 2008-05-06 17:41 . 2007-03-08 01:51 9,464 --------- C:\WINDOWS\system32\drivers\cdralw2k.sys 2008-05-06 17:41 . 2007-03-08 01:51 9,336 --------- C:\WINDOWS\system32\drivers\cdr4_xp.sys 2008-05-06 16:41 . 2008-05-06 16:41 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Thecus 2008-05-06 16:18 . 2008-05-06 16:28 <DIR> d-------- C:\Programfiler\SqueezeCenter 2008-05-06 16:18 . 2008-05-06 16:28 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SqueezeCenter 2008-05-06 14:50 . 2008-05-10 17:04 <DIR> d-------- C:\Programfiler\COMODO 2008-05-06 14:50 . 2008-05-10 17:04 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\Comodo 2008-05-06 14:37 . 2008-05-06 14:37 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Avira 2008-05-06 14:37 . 2008-05-06 14:37 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Avira 2008-05-06 14:32 . 2008-05-08 12:17 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\VersionTracker Pro 2008-05-06 13:43 . 2008-05-10 19:43 <DIR> d-------- C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware 2008-05-06 13:43 . 2008-05-06 13:43 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SUPERAntiSpyware.com 2008-05-06 13:43 . 2008-05-10 19:44 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\SUPERAntiSpyware.com 2008-05-06 00:18 . 2008-05-06 00:18 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Trend Micro 2008-05-05 11:43 . 2008-05-05 11:43 <DIR> d--h----- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\CanonBJ 2008-05-05 11:43 . 2005-08-25 22:00 8,704 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNMVS7L.DLL 2008-05-05 11:41 . 2005-08-25 22:00 140,288 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNMLM7L.DLL 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SSScanWizard 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SSScanAppDataDir 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\ScanSoft 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 528 --a------ C:\WINDOWS\MAXLINK.INI 2008-05-05 11:22 . 2008-05-05 11:22 <DIR> d-------- C:\Programfiler\ScanSoft 2008-05-05 11:22 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Fellesfiler\ScanSoft Shared 2008-05-05 11:19 . 2008-05-05 11:19 <DIR> d-------- C:\Programfiler\ArcSoft 2008-05-05 11:19 . 1995-08-01 04:44 212,480 --a------ C:\WINDOWS\PCDLIB32.DLL 2008-05-05 11:01 . 1998-10-29 16:45 306,688 --a------ C:\WINDOWS\IsUninst.exe 2008-05-05 10:59 . 2008-05-05 10:59 <DIR> d--h----- C:\WINDOWS\system32\CanonMP Uninstaller Information 2008-05-05 10:59 . 2008-05-05 10:59 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\StartHtmico 2008-05-05 10:59 . 2007-07-30 19:19 271,224 --a------ C:\WINDOWS\system32\mucltui.dll 2008-05-05 10:59 . 2007-07-30 19:19 207,736 --a------ C:\WINDOWS\system32\muweb.dll 2008-05-05 10:59 . 2007-07-30 19:18 30,072 --a------ C:\WINDOWS\system32\mucltui.dll.mui 2008-05-05 10:58 . 2008-05-05 10:58 <DIR> d--h----- C:\CanonMP 2008-05-05 10:58 . 2005-08-30 06:22 221,184 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNCC500.DLL 2008-05-05 10:58 . 2005-05-30 12:47 139,264 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNCL500.DLL 2008-05-05 10:58 . 2005-08-30 06:22 69,632 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNCI500.DLL 2008-05-05 10:58 . 2005-08-30 06:23 49,152 --a------ C:\WINDOWS\system32\cncisco.dll 2008-05-05 10:57 . 2008-05-05 11:07 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Canon 2008-05-04 17:18 . 2008-05-09 10:57 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Spyware Doctor 2008-05-04 17:18 . 2008-05-10 19:32 <DIR> d-a------ C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\TEMP 2008-05-04 17:18 . 2008-05-04 17:18 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\PC Tools 2008-05-04 17:18 . 2007-12-10 13:53 81,288 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\iksyssec.sys 2008-05-04 17:18 . 2007-12-10 13:53 66,952 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\iksysflt.sys 2008-05-04 17:18 . 2008-02-01 11:55 42,376 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\ikfilesec.sys 2008-05-04 17:18 . 2007-12-10 13:53 29,576 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\kcom.sys 2008-05-04 17:13 . 2008-05-04 17:13 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Yahoo! 2008-05-04 17:13 . 2008-05-04 17:13 <DIR> d-------- C:\Programfiler\CCleaner 2008-05-04 17:01 . 2008-05-04 17:10 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Contacts 2008-05-04 17:01 . 2006-11-29 13:06 3,426,072 --a------ C:\WINDOWS\system32\d3dx9_32.dll 2008-05-04 17:00 . 2008-05-04 17:00 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Microsoft SQL Server Compact Edition 2008-05-04 16:06 . 2008-05-07 14:35 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Windows Live 2008-05-04 16:06 . 2008-05-04 16:58 <DIR> d--hsc--- C:\Programfiler\Fellesfiler\WindowsLiveInstaller 2008-05-04 16:06 . 2008-05-04 16:57 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\WLInstaller 2008-05-04 16:00 . 2008-05-04 16:00 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\LogFiles 2008-04-28 15:41 . 2008-04-28 15:41 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Pure Networks 2008-04-28 15:40 . 2008-05-04 17:00 <DIR> d----c--- C:\WINDOWS\system32\DRVSTORE 2008-04-28 15:40 . 2008-04-28 15:40 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared 2008-04-28 15:40 . 2008-04-28 15:40 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Pure Networks 2008-04-28 15:40 . 2008-01-08 17:16 25,272 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\purendis.sys 2008-04-28 15:40 . 2008-01-08 17:16 23,992 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\pnarp.sys 2008-04-27 02:17 . 2008-04-27 02:17 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\i386 2008-04-27 02:17 . 2008-04-27 02:17 60 --a------ C:\WINDOWS\system32\SYSDRV.DAT 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:19 43,352 --a------ C:\WINDOWS\system32\wups2.dll 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:18 34,136 --a------ C:\WINDOWS\system32\wucltui.dll.mui 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:19 25,944 --a------ C:\WINDOWS\system32\wuaucpl.cpl.mui 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:19 25,944 --a------ C:\WINDOWS\system32\wuapi.dll.mui 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:18 20,824 --a------ C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll.mui 2008-04-26 20:29 . 2008-04-26 20:29 <DIR> d--hs---- C:\Documents and Settings\Administrator\UserData 2008-04-26 20:27 . 2008-02-22 02:33 69,632 --a------ C:\WINDOWS\system32\javacpl.cpl 2008-04-26 18:50 . 2008-04-26 18:50 <DIR> d-------- C:\Programfiler\WIDCOMM 2008-04-26 18:50 . 2008-04-27 14:42 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Google 2008-04-26 18:49 . 2008-04-26 18:49 <DIR> d-------- C:\Programfiler\InterVideo 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 204,800 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeW7.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 200,704 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeA6.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 192,512 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeP6.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 192,512 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeM6.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 188,416 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizePX.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 20,480 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresize.dll 2008-04-26 18:48 . 2008-04-26 18:48 1,829 -rahs---- C:\WINDOWS\system32\drivers\103C_HP_NTBK_HP Compaq nx7400 (RH405EA#ABN)_YN_0U_QCNU72517M6_E410313093_46_I30A2_SHP_VKBC Version 40.17_B68YGU Ver. F.0B_T070418_WXP2_L414_M1016_J80_7Intel_8Core2 T5600_91.83_#080426_N14E4170C_(RH405EA#ABN).MRK 2008-04-26 18:47 . 2008-04-27 02:02 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Programdata\Symantec 2008-04-26 18:47 . 2006-08-22 08:54 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Programdata\SampleView 2008-04-26 18:47 . 2008-04-26 18:47 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Snarveier til programmer 2008-04-26 18:47 . 2008-04-26 18:47 1,024 --ah----- C:\Documents and Settings\All Users\NTUSER.DAT.LOG 2008-04-26 18:45 . 2004-08-04 01:03 21,504 --a------ C:\WINDOWS\system32\hidserv.dll 2008-04-26 18:45 . 2001-10-06 13:36 12,160 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\mouhid.sys 2008-04-26 18:45 . 2008-04-26 18:45 8,192 --a------ C:\WINDOWS\REGLOCS.OLD 2008-04-14 18:23 . 2008-04-14 18:23 7,680 --a------ C:\WINDOWS\system32\spdwnwxp.exe . (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Find3M Report )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . 2008-05-05 21:44 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared 2008-05-05 21:44 --------- d-----w C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Symantec 2008-05-05 21:39 --------- d-----w C:\Programfiler\Symantec 2008-05-05 09:19 --------- d--h--w C:\Programfiler\InstallShield Installation Information 2008-04-27 00:06 --------- d-----w C:\Programfiler\Windows Media Connect 2008-04-27 00:05 --------- d-----w C:\Programfiler\Synaptics 2008-04-27 00:05 --------- d-----w C:\Programfiler\Sonic 2008-04-27 00:05 --------- d-----w C:\Programfiler\microsoft frontpage 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Hp 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Hewlett-Packard 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fingerprint Sensor 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Tjenester 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\TiVo Shared 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\SureThing Shared 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Sonic Shared 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Java 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Elektroniske tjenester 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Analog Devices 2008-04-27 00:02 --------- d-----w C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\InstallShield 2008-04-27 00:02 --------- d-----w C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\hpqLog 2008-04-26 18:27 --------- d-----w C:\Programfiler\Java 2008-04-26 16:44 --------- d-----w C:\Programfiler\HPQ 2008-03-20 08:11 1,845,248 ----a-w C:\WINDOWS\system32\win32k.sys 2008-03-20 08:11 1,845,248 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\win32k.sys 2008-03-01 16:35 3,591,680 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\mshtml.dll 2008-02-29 08:58 70,656 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\ie4uinit.exe 2008-02-29 08:58 625,664 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\iexplore.exe 2008-02-22 10:00 13,824 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\ieudinit.exe 2008-02-20 06:52 282,624 ----a-w C:\WINDOWS\system32\gdi32.dll 2008-02-20 06:52 282,624 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\gdi32.dll 2008-02-20 05:39 45,568 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dnsrslvr.dll 2008-02-20 05:39 45,568 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\dnsrslvr.dll 2008-02-20 05:39 148,992 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\dnsapi.dll 2008-02-15 05:44 161,792 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\ieakui.dll . ((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Reg Loading Points )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . . *Note* empty entries & legit default entries are not shown REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "CTFMON.EXE"="C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe" [2004-08-04 10:00 15360] "swg"="C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" [2008-05-04 16:00 68856] "MsnMsgr"="C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.exe" [2007-10-18 11:34 5724184] "Orb"="C:\Programfiler\Winamp Remote\bin\OrbTray.exe" [2008-04-01 03:54 507904] [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "MsmqIntCert"="regsvr32 /s mqrt.dll" [] "SoundMAXPnP"="C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe" [2005-05-20 10:11 925696] "SunJavaUpdateSched"="C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe" [2008-02-22 04:25 144784] "PTHOSTTR"="C:\Programfiler\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.exe" [2006-02-14 11:56 122880] "HP Software Update"="C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe" [2005-02-16 23:11 49152] "DLA"="C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE" [2005-08-31 05:20 122940] "SynTPEnh"="C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe" [2005-11-10 20:04 761945] "igfxtray"="C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe" [2006-03-23 14:17 94208] "igfxhkcmd"="C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe" [2006-03-23 14:13 77824] "igfxpers"="C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe" [2006-03-23 14:17 118784] "hpWirelessAssistant"="C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe" [2006-02-14 10:49 454656] "CognizanceTS"="C:\PROGRA~1\HPQ\IAM\Bin\AsTsVcc.dll" [2003-12-22 20:12 17920] "QlbCtrl"="C:\Programfiler\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe" [2006-03-02 15:39 131072] "Cpqset"="C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe" [2006-02-22 08:03 40960] "Recguard"="C:\WINDOWS\Sminst\Recguard.exe" [2005-12-20 15:51 1187840] "Reminder"="C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe" [2006-01-23 16:11 802816] "Scheduler"="C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe" [2006-02-15 15:43 892928] "WatchDog"="C:\Programfiler\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe" [2005-11-08 11:59 184320] "nmctxth"="C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared\Platform\nmctxth.exe" [2008-01-08 17:20 451896] "nmapp"="C:\Programfiler\Pure Networks\Network Magic\nmapp.exe" [2008-01-18 10:32 451896] "ISTray"="C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsTray.exe" [2008-04-10 15:14 1107848] "OpwareSE2"="C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe" [2003-05-08 11:00 49152] "OPSE reminder"="C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" [2003-07-07 09:29 729088] "avgnt"="C:\Programfiler\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" [2008-05-06 14:44 262401] "WinampAgent"="C:\Programfiler\Winamp\winampa.exe" [2008-04-01 20:49 36352] [HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "CTFMON.EXE"="C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE" [2004-08-04 10:00 15360] C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\ BTTray.lnk - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\BTTray.exe [2006-02-15 16:16:02 581693] DVD Check.lnk - C:\Programfiler\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe [2008-04-26 18:49:05 184320] Hurtigstart for Adobe Reader.lnk - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe [2008-04-23 03:38:16 29696] SqueezeCenter Tray Tool.lnk - C:\Programfiler\SqueezeCenter\SqueezeTray.exe [2008-05-06 16:18:34 1740887] [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\OneCard] C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll 2005-07-25 20:41 40960 C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center] "AntiVirusDisableNotify"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center\Monitoring\SymantecFirewall] "DisableMonitoring"=dword:00000001 [HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile] "EnableFirewall"= 0 (0x0) [HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\AuthorizedApplications\List] "%windir%\\system32\\sessmgr.exe"= "C:\\WINDOWS\\system32\\mqsvc.exe"= "C:\\WINDOWS\\SMINST\\Scheduler.exe"= "%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"= "C:\\Programfiler\\Messenger\\msmsgs.exe"= "C:\\Programfiler\\Winamp Remote\\bin\\Orb.exe"= "C:\\Programfiler\\Winamp Remote\\bin\\OrbTray.exe"= "C:\\Programfiler\\Winamp Remote\\bin\\OrbStreamerClient.exe"= "C:\\Programfiler\\Windows Live\\Messenger\\msnmsgr.exe"= "C:\\Programfiler\\Windows Live\\Messenger\\livecall.exe"= [HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\GloballyOpenPorts\List] "67:UDP"= 67:UDP:DHCP Discovery Service "9000:TCP"= 9000:TCP:SqueezeCenter 9000 tcp "3483:UDP"= 3483:UDP:SqueezeCenter 3483 udp "3483:TCP"= 3483:TCP:SqueezeCenter 3483 tcp R2 ASChannel;Local Communication Channel;C:\WINDOWS\System32\svchost.exe [2004-08-04 10:00] R2 Automatisk LiveUpdate-planlegging;Automatisk LiveUpdate-planlegging;"C:\Programfiler\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe" [2006-08-03 18:08] R2 SqueezeMySQL;SqueezeMySQL;C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\Bin\MSWIN3~1\mysqld.exe [2008-03-03 10:49] [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\svchost] Cognizance REG_MULTI_SZ ASChannel . ************************************************************************** catchme 0.3.1361 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net Rootkit scan 2008-05-10 19:48:02 Windows 5.1.2600 Service Pack 2 NTFS scanning hidden processes ... scanning hidden autostart entries ... HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Cpqset = C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe??????? ???@???????????????@??????X??????(?@???????@ scanning hidden files ... scan completed successfully hidden files: 0 ************************************************************************** . --------------------- DLLs Loaded Under Running Processes --------------------- PROCESS: C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe -> C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll . Completion time: 2008-05-10 19:49:02 ComboFix-quarantined-files.txt 2008-05-10 17:48:58 Pre-Run: 56,384,131,072 byte ledig Post-Run: 56,376,483,840 byte ledig 257 WARNING -THIS MACHINE DOES NOT HAVE THE RECOVERY CONSOLE INSTALLED !! . /wow section - STAGE 41 Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. Prosessen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess. ((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Other Deletions ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . . ---- Previous Run ------- . C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Windows Media\10.0\WMSDKNSD.XML . ((((((((((((((((((((((((( Files Created from 2008-04-10 to 2008-05-10 ))))))))))))))))))))))))))))))) . 2008-05-10 18:48 . 2008-05-10 19:38 <DIR> dr-h----- C:\Documents and Settings\Administrator\Siste 2008-05-10 16:22 . 2008-05-10 16:22 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe 2008-05-10 16:17 . 2008-05-10 16:20 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\AdobeUM 2008-05-10 14:52 . 2004-08-04 01:03 91,136 --a------ C:\WINDOWS\system32\kswdmcap.ax 2008-05-09 10:41 . 2008-05-09 10:45 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\CatRoot_bak 2008-05-07 14:35 . 2008-05-07 14:35 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Microsoft CAPICOM 2.1.0.2 2008-05-07 12:46 . 2008-05-08 10:56 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\no 2008-05-07 12:46 . 2008-05-08 10:55 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\bits 2008-05-07 12:46 . 2008-05-08 10:49 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\l2schemas 2008-05-07 12:35 . 2007-02-28 18:09 2,183,936 --a------ C:\WINDOWS\system32\dllcache\ntoskrnl.exe 2008-05-07 12:34 . 2007-10-25 18:44 8,466,432 --a------ C:\WINDOWS\system32\dllcache\shell32.dll 2008-05-07 12:33 . 2007-02-28 18:09 2,139,648 --a------ C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe 2008-05-06 17:42 . 2008-05-06 17:44 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Winamp Remote 2008-05-06 17:42 . 2008-05-10 16:25 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\OrbNetworks 2008-05-06 17:41 . 2008-05-06 17:42 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Winamp 2008-05-06 17:41 . 2008-05-09 10:49 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\Winamp 2008-05-06 17:41 . 2007-03-08 01:51 129,784 --------- C:\WINDOWS\system32\pxafs.dll 2008-05-06 17:41 . 2007-03-08 01:51 9,464 --------- C:\WINDOWS\system32\drivers\cdralw2k.sys 2008-05-06 17:41 . 2007-03-08 01:51 9,336 --------- C:\WINDOWS\system32\drivers\cdr4_xp.sys 2008-05-06 16:41 . 2008-05-06 16:41 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Thecus 2008-05-06 16:18 . 2008-05-06 16:28 <DIR> d-------- C:\Programfiler\SqueezeCenter 2008-05-06 16:18 . 2008-05-06 16:28 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SqueezeCenter 2008-05-06 14:50 . 2008-05-10 17:04 <DIR> d-------- C:\Programfiler\COMODO 2008-05-06 14:50 . 2008-05-10 17:04 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\Comodo 2008-05-06 14:37 . 2008-05-06 14:37 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Avira 2008-05-06 14:37 . 2008-05-06 14:37 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Avira 2008-05-06 14:32 . 2008-05-08 12:17 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\VersionTracker Pro 2008-05-06 13:43 . 2008-05-10 19:43 <DIR> d-------- C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware 2008-05-06 13:43 . 2008-05-06 13:43 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SUPERAntiSpyware.com 2008-05-06 13:43 . 2008-05-10 19:44 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\SUPERAntiSpyware.com 2008-05-06 00:18 . 2008-05-06 00:18 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Trend Micro 2008-05-05 11:43 . 2008-05-05 11:43 <DIR> d--h----- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\CanonBJ 2008-05-05 11:43 . 2005-08-25 22:00 8,704 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNMVS7L.DLL 2008-05-05 11:41 . 2005-08-25 22:00 140,288 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNMLM7L.DLL 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SSScanWizard 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\SSScanAppDataDir 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\ScanSoft 2008-05-05 11:23 . 2008-05-05 11:23 528 --a------ C:\WINDOWS\MAXLINK.INI 2008-05-05 11:22 . 2008-05-05 11:22 <DIR> d-------- C:\Programfiler\ScanSoft 2008-05-05 11:22 . 2008-05-05 11:23 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Fellesfiler\ScanSoft Shared 2008-05-05 11:19 . 2008-05-05 11:19 <DIR> d-------- C:\Programfiler\ArcSoft 2008-05-05 11:19 . 1995-08-01 04:44 212,480 --a------ C:\WINDOWS\PCDLIB32.DLL 2008-05-05 11:01 . 1998-10-29 16:45 306,688 --a------ C:\WINDOWS\IsUninst.exe 2008-05-05 10:59 . 2008-05-05 10:59 <DIR> d--h----- C:\WINDOWS\system32\CanonMP Uninstaller Information 2008-05-05 10:59 . 2008-05-05 10:59 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\StartHtmico 2008-05-05 10:59 . 2007-07-30 19:19 271,224 --a------ C:\WINDOWS\system32\mucltui.dll 2008-05-05 10:59 . 2007-07-30 19:19 207,736 --a------ C:\WINDOWS\system32\muweb.dll 2008-05-05 10:59 . 2007-07-30 19:18 30,072 --a------ C:\WINDOWS\system32\mucltui.dll.mui 2008-05-05 10:58 . 2008-05-05 10:58 <DIR> d--h----- C:\CanonMP 2008-05-05 10:58 . 2005-08-30 06:22 221,184 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNCC500.DLL 2008-05-05 10:58 . 2005-05-30 12:47 139,264 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNCL500.DLL 2008-05-05 10:58 . 2005-08-30 06:22 69,632 --a------ C:\WINDOWS\system32\CNCI500.DLL 2008-05-05 10:58 . 2005-08-30 06:23 49,152 --a------ C:\WINDOWS\system32\cncisco.dll 2008-05-05 10:57 . 2008-05-05 11:07 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Canon 2008-05-04 17:18 . 2008-05-09 10:57 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Spyware Doctor 2008-05-04 17:18 . 2008-05-10 19:32 <DIR> d-a------ C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\TEMP 2008-05-04 17:18 . 2008-05-04 17:18 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Programdata\PC Tools 2008-05-04 17:18 . 2007-12-10 13:53 81,288 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\iksyssec.sys 2008-05-04 17:18 . 2007-12-10 13:53 66,952 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\iksysflt.sys 2008-05-04 17:18 . 2008-02-01 11:55 42,376 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\ikfilesec.sys 2008-05-04 17:18 . 2007-12-10 13:53 29,576 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\kcom.sys 2008-05-04 17:13 . 2008-05-04 17:13 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Yahoo! 2008-05-04 17:13 . 2008-05-04 17:13 <DIR> d-------- C:\Programfiler\CCleaner 2008-05-04 17:01 . 2008-05-04 17:10 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\Administrator\Contacts 2008-05-04 17:01 . 2006-11-29 13:06 3,426,072 --a------ C:\WINDOWS\system32\d3dx9_32.dll 2008-05-04 17:00 . 2008-05-04 17:00 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Microsoft SQL Server Compact Edition 2008-05-04 16:06 . 2008-05-07 14:35 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Windows Live 2008-05-04 16:06 . 2008-05-04 16:58 <DIR> d--hsc--- C:\Programfiler\Fellesfiler\WindowsLiveInstaller 2008-05-04 16:06 . 2008-05-04 16:57 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\WLInstaller 2008-05-04 16:00 . 2008-05-04 16:00 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\LogFiles 2008-04-28 15:41 . 2008-04-28 15:41 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Pure Networks 2008-04-28 15:40 . 2008-05-04 17:00 <DIR> d----c--- C:\WINDOWS\system32\DRVSTORE 2008-04-28 15:40 . 2008-04-28 15:40 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared 2008-04-28 15:40 . 2008-04-28 15:40 <DIR> d-------- C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Pure Networks 2008-04-28 15:40 . 2008-01-08 17:16 25,272 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\purendis.sys 2008-04-28 15:40 . 2008-01-08 17:16 23,992 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\pnarp.sys 2008-04-27 02:17 . 2008-04-27 02:17 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\i386 2008-04-27 02:17 . 2008-04-27 02:17 60 --a------ C:\WINDOWS\system32\SYSDRV.DAT 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:19 43,352 --a------ C:\WINDOWS\system32\wups2.dll 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:18 34,136 --a------ C:\WINDOWS\system32\wucltui.dll.mui 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:19 25,944 --a------ C:\WINDOWS\system32\wuaucpl.cpl.mui 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:19 25,944 --a------ C:\WINDOWS\system32\wuapi.dll.mui 2008-04-26 20:30 . 2007-07-30 19:18 20,824 --a------ C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll.mui 2008-04-26 20:29 . 2008-04-26 20:29 <DIR> d--hs---- C:\Documents and Settings\Administrator\UserData 2008-04-26 20:27 . 2008-02-22 02:33 69,632 --a------ C:\WINDOWS\system32\javacpl.cpl 2008-04-26 18:50 . 2008-04-26 18:50 <DIR> d-------- C:\Programfiler\WIDCOMM 2008-04-26 18:50 . 2008-04-27 14:42 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Google 2008-04-26 18:49 . 2008-04-26 18:49 <DIR> d-------- C:\Programfiler\InterVideo 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 204,800 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeW7.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 200,704 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeA6.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 192,512 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeP6.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 192,512 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizeM6.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 188,416 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresizePX.dll 2008-04-26 18:49 . 2002-11-21 10:57 20,480 --a------ C:\WINDOWS\system32\IVIresize.dll 2008-04-26 18:48 . 2008-04-26 18:48 1,829 -rahs---- C:\WINDOWS\system32\drivers\103C_HP_NTBK_HP Compaq nx7400 (RH405EA#ABN)_YN_0U_QCNU72517M6_E410313093_46_I30A2_SHP_VKBC Version 40.17_B68YGU Ver. F.0B_T070418_WXP2_L414_M1016_J80_7Intel_8Core2 T5600_91.83_#080426_N14E4170C_(RH405EA#ABN).MRK 2008-04-26 18:47 . 2008-04-27 02:02 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Programdata\Symantec 2008-04-26 18:47 . 2006-08-22 08:54 <DIR> d-------- C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Programdata\SampleView 2008-04-26 18:47 . 2008-04-26 18:47 <DIR> d-------- C:\Programfiler\Snarveier til programmer 2008-04-26 18:47 . 2008-04-26 18:47 1,024 --ah----- C:\Documents and Settings\All Users\NTUSER.DAT.LOG 2008-04-26 18:45 . 2004-08-04 01:03 21,504 --a------ C:\WINDOWS\system32\hidserv.dll 2008-04-26 18:45 . 2001-10-06 13:36 12,160 --a------ C:\WINDOWS\system32\drivers\mouhid.sys 2008-04-26 18:45 . 2008-04-26 18:45 8,192 --a------ C:\WINDOWS\REGLOCS.OLD 2008-04-14 18:23 . 2008-04-14 18:23 7,680 --a------ C:\WINDOWS\system32\spdwnwxp.exe . (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Find3M Report )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . 2008-05-05 21:44 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared 2008-05-05 21:44 --------- d-----w C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Symantec 2008-05-05 21:39 --------- d-----w C:\Programfiler\Symantec 2008-05-05 09:19 --------- d--h--w C:\Programfiler\InstallShield Installation Information 2008-04-27 00:06 --------- d-----w C:\Programfiler\Windows Media Connect 2008-04-27 00:05 --------- d-----w C:\Programfiler\Synaptics 2008-04-27 00:05 --------- d-----w C:\Programfiler\Sonic 2008-04-27 00:05 --------- d-----w C:\Programfiler\microsoft frontpage 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Hp 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Hewlett-Packard 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fingerprint Sensor 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Tjenester 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\TiVo Shared 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\SureThing Shared 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Sonic Shared 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\Java 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Elektroniske tjenester 2008-04-27 00:04 --------- d-----w C:\Programfiler\Analog Devices 2008-04-27 00:02 --------- d-----w C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\InstallShield 2008-04-27 00:02 --------- d-----w C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\hpqLog 2008-04-26 18:27 --------- d-----w C:\Programfiler\Java 2008-04-26 16:44 --------- d-----w C:\Programfiler\HPQ 2008-03-20 08:11 1,845,248 ----a-w C:\WINDOWS\system32\win32k.sys 2008-03-20 08:11 1,845,248 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\win32k.sys 2008-03-01 16:35 3,591,680 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\mshtml.dll 2008-02-29 08:58 70,656 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\ie4uinit.exe 2008-02-29 08:58 625,664 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\iexplore.exe 2008-02-22 10:00 13,824 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\ieudinit.exe 2008-02-20 06:52 282,624 ----a-w C:\WINDOWS\system32\gdi32.dll 2008-02-20 06:52 282,624 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\gdi32.dll 2008-02-20 05:39 45,568 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dnsrslvr.dll 2008-02-20 05:39 45,568 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\dnsrslvr.dll 2008-02-20 05:39 148,992 ----a-w C:\WINDOWS\system32\dllcache\dnsapi.dll 2008-02-15 05:44 161,792 ------w C:\WINDOWS\system32\dllcache\ieakui.dll . ((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Reg Loading Points )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . . *Note* empty entries & legit default entries are not shown REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "CTFMON.EXE"="C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe" [2004-08-04 10:00 15360] "swg"="C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" [2008-05-04 16:00 68856] "MsnMsgr"="C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.exe" [2007-10-18 11:34 5724184] "Orb"="C:\Programfiler\Winamp Remote\bin\OrbTray.exe" [2008-04-01 03:54 507904] [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "MsmqIntCert"="regsvr32 /s mqrt.dll" [] "SoundMAXPnP"="C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe" [2005-05-20 10:11 925696] "SunJavaUpdateSched"="C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe" [2008-02-22 04:25 144784] "PTHOSTTR"="C:\Programfiler\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.exe" [2006-02-14 11:56 122880] "HP Software Update"="C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe" [2005-02-16 23:11 49152] "DLA"="C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE" [2005-08-31 05:20 122940] "SynTPEnh"="C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe" [2005-11-10 20:04 761945] "igfxtray"="C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe" [2006-03-23 14:17 94208] "igfxhkcmd"="C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe" [2006-03-23 14:13 77824] "igfxpers"="C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe" [2006-03-23 14:17 118784] "hpWirelessAssistant"="C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe" [2006-02-14 10:49 454656] "CognizanceTS"="C:\PROGRA~1\HPQ\IAM\Bin\AsTsVcc.dll" [2003-12-22 20:12 17920] "QlbCtrl"="C:\Programfiler\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe" [2006-03-02 15:39 131072] "Cpqset"="C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe" [2006-02-22 08:03 40960] "Recguard"="C:\WINDOWS\Sminst\Recguard.exe" [2005-12-20 15:51 1187840] "Reminder"="C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe" [2006-01-23 16:11 802816] "Scheduler"="C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe" [2006-02-15 15:43 892928] "WatchDog"="C:\Programfiler\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe" [2005-11-08 11:59 184320] "nmctxth"="C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared\Platform\nmctxth.exe" [2008-01-08 17:20 451896] "nmapp"="C:\Programfiler\Pure Networks\Network Magic\nmapp.exe" [2008-01-18 10:32 451896] "ISTray"="C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsTray.exe" [2008-04-10 15:14 1107848] "OpwareSE2"="C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe" [2003-05-08 11:00 49152] "OPSE reminder"="C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" [2003-07-07 09:29 729088] "avgnt"="C:\Programfiler\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" [2008-05-06 14:44 262401] "WinampAgent"="C:\Programfiler\Winamp\winampa.exe" [2008-04-01 20:49 36352] [HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "CTFMON.EXE"="C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE" [2004-08-04 10:00 15360] C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\ BTTray.lnk - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\BTTray.exe [2006-02-15 16:16:02 581693] DVD Check.lnk - C:\Programfiler\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe [2008-04-26 18:49:05 184320] Hurtigstart for Adobe Reader.lnk - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe [2008-04-23 03:38:16 29696] SqueezeCenter Tray Tool.lnk - C:\Programfiler\SqueezeCenter\SqueezeTray.exe [2008-05-06 16:18:34 1740887] [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\OneCard] C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll 2005-07-25 20:41 40960 C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center] "AntiVirusDisableNotify"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center\Monitoring\SymantecFirewall] "DisableMonitoring"=dword:00000001 [HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile] "EnableFirewall"= 0 (0x0) [HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\AuthorizedApplications\List] "%windir%\\system32\\sessmgr.exe"= "C:\\WINDOWS\\system32\\mqsvc.exe"= "C:\\WINDOWS\\SMINST\\Scheduler.exe"= "%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"= "C:\\Programfiler\\Messenger\\msmsgs.exe"= "C:\\Programfiler\\Winamp Remote\\bin\\Orb.exe"= "C:\\Programfiler\\Winamp Remote\\bin\\OrbTray.exe"= "C:\\Programfiler\\Winamp Remote\\bin\\OrbStreamerClient.exe"= "C:\\Programfiler\\Windows Live\\Messenger\\msnmsgr.exe"= "C:\\Programfiler\\Windows Live\\Messenger\\livecall.exe"= [HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\GloballyOpenPorts\List] "67:UDP"= 67:UDP:DHCP Discovery Service "9000:TCP"= 9000:TCP:SqueezeCenter 9000 tcp "3483:UDP"= 3483:UDP:SqueezeCenter 3483 udp "3483:TCP"= 3483:TCP:SqueezeCenter 3483 tcp R2 ASChannel;Local Communication Channel;C:\WINDOWS\System32\svchost.exe [2004-08-04 10:00] R2 Automatisk LiveUpdate-planlegging;Automatisk LiveUpdate-planlegging;"C:\Programfiler\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe" [2006-08-03 18:08] R2 SqueezeMySQL;SqueezeMySQL;C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\Bin\MSWIN3~1\mysqld.exe [2008-03-03 10:49] [HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\svchost] Cognizance REG_MULTI_SZ ASChannel . ************************************************************************** catchme 0.3.1361 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net Rootkit scan 2008-05-10 19:48:02 Windows 5.1.2600 Service Pack 2 NTFS scanning hidden processes ... scanning hidden autostart entries ... HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Cpqset = C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe??????? ???@???????????????@??????X??????(?@???????@ scanning hidden files ... scan completed successfully hidden files: 0 ************************************************************************** . --------------------- DLLs Loaded Under Running Processes --------------------- PROCESS: C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe -> C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll . Completion time: 2008-05-10 19:49:02 ComboFix-quarantined-files.txt 2008-05-10 17:48:58 Pre-Run: 56,384,131,072 byte ledig Post-Run: 56,376,483,840 byte ledig 257 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxx Hijackthis: O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ? O4 - Global Startup: DVD Check.lnk = C:\Programfiler\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe O4 - Global Startup: Hurtigstart for Adobe Reader.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe O4 - Global Startup: SqueezeCenter Tray Tool.lnk = C:\Programfiler\SqueezeCenter\SqueezeTray.exe O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\btsendto_ie_ctx.htm O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Blogg dette - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programfiler\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blogg dette i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programfiler\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Programfiler\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupd...b?1209234571984 O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shoc...ash/swflash.cab O20 - Winlogon Notify: OneCard - C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programfiler\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Programfiler\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlegging - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\bin\btwdins.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programfiler\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE O23 - Service: Pure Networks Net2Go Service (nmraapache) - Pure Networks, Inc. - C:\Programfiler\Pure Networks\Network Magic\WebServer\bin\nmraapache.exe O23 - Service: Pure Networks Platform Service (nmservice) - Pure Networks, Inc. - C:\Programfiler\Fellesfiler\Pure Networks Shared\Platform\nmsrvc.exe O23 - Service: PC Angel (PCA) - SoftThinks - C:\WINDOWS\SMINST\PCAngel.exe O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Programfiler\Spyware Doctor\pctsSvc.exe O23 - Service: SqueezeMySQL - Unknown owner - C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\Bin\MSWIN3~1\mysqld.exe -- End of file - 11891 bytes MVH rstrr Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Quote:Originally Posted by greghuart Hello This message Windows - no disk Exception Processing Message c0000013 Parameters 75b6bf9c 4 75b6bf9c appears everytimes I start running my computer . Do you know this kind of problem. Has someone a solution? THX Greghuart This problem is due to a defect in the uninstaller of Norton Antivirus. The uninstaller fails to cleanly remove some components and as a result, leaves your Windows Media Center edition in a bad state. To fix the problem you can either: a) Reinstall Norton Antivirus. b) Close Media Center c) Reinstall Windows Media Center edition d) Contact Symantec and complain about this problem to get them to acknowledge the problem and fix their product. Bruk denne. Norton-Removal-Tool Last ned kjør CCleaner 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t. Kjør register-renser og"svar ja til og reparere" Du har surra 3 combofix-logger og du har ikke fått med deg hele hijackthis-loggen. Etter dette restart og en ny hel hijackthis-logg. Endret 10. mai 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
rstrr Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Quote:Originally Posted by greghuart Hello This message Windows - no disk Exception Processing Message c0000013 Parameters 75b6bf9c 4 75b6bf9c appears everytimes I start running my computer . Do you know this kind of problem. Has someone a solution? THX Greghuart This problem is due to a defect in the uninstaller of Norton Antivirus. The uninstaller fails to cleanly remove some components and as a result, leaves your Windows Media Center edition in a bad state. To fix the problem you can either: a) Reinstall Norton Antivirus. b) Close Media Center c) Reinstall Windows Media Center edition d) Contact Symantec and complain about this problem to get them to acknowledge the problem and fix their product. Bruk denne. Norton-Removal-Tool Last ned kjør CCleaner 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t. Kjør register-renser og"svar ja til og reparere" Du har surra 3 combofix-logger og du har ikke fått med deg hele hijackthis-loggen. Etter dette restart og en ny hel hijackthis-logg. Takler ikke nedlasting fra Norton. Ska man ha Bittorrent for å kunne nedlaste en free program fra Norton! Finns det noe alternativ for Removal tool Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 http://www.dump.no/files/04a49009173c/Nort...emoval_Tool.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå