Gå til innhold

Kan du sjekke denn lista for meg?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på (slik som de fleste gjør) om dette oppsettet jeg har funnet ser bra. Etter det jeg hvet skal alt passe sammen, men det hadde vert fint om noen med litt mer peiling enn meg sjekket det.

Si gjerne ifra om dere ser noe som kan byttes ut med noe mer passende og/eller gjerne billigere (da tenker jeg først og fremst på kabinettet).

Her er listen.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del er fornøyd med Q6600 og har ikke hatt ett eneste problem med den i nye spill.. Den tar alt og jeg har ikek klokket den opp til 3.0 en gang... noe som skal være en enkel sak har jeg fått høre.

Synes opsettet ditt ser fint ut, jeg valgte Vista 64 og har ikke ahtt noen problemer med det heller... selv om jeg ble advart bak og frem om at både Vista og 64bits var en hengemyr for gamere.. Ikke opplevd noe problemer rundt verken drivere eller spill. Fordelen er at jeg kan utnytte ennå mer RAM npr jeg velger å feks putte inn 8GB isteden for 4 som jeg bruker nå.

Med andre ord så ville jeg beholdt opsettet du har i listen din, men tatt Vista64 og en kjøler til Q6600. Den som følger med er bråkete som fy. Når det gjelder å klokke opp til 3.0 GHz så må du spørre noen andre om RAM, jeg fulgte en her inne når det gjalt det valget, men jeg går utifra at kanskje mitt oppsett nå er blitt litt gammelt. (se sigg)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ville ikke byttet. Du kan klokke Q6600 med stock vifta til 3,2 ghz uten problem. Da har du E8500 + 200 mhz + 2 kjerner til.

Lenke til kommentar
Med andre ord så ville jeg beholdt opsettet du har i listen din, men tatt Vista64 og en kjøler til Q6600. Den som følger med er bråkete som fy. Når det gjelder å klokke opp til 3.0 GHz så må du spørre noen andre om RAM, jeg fulgte en her inne når det gjalt det valget, men jeg går utifra at kanskje mitt oppsett nå er blitt litt gammelt. (se sigg)

Du nevnte annen kjøling til Q6600, er det om jeg skal klokke? Eller anbefaler du det bare fordi det medfølgende bråker for mye?

Har du (eller noen andre) noen anbefalinger. Vil gjerne ha noe i den lavere prisklassen :D

Lenke til kommentar

Jeg synes den bråker for mye og har jeg makinen i samme rom som jeg oppholder meg mye i, derfor valgte jeg å sette inn en annen kjøler med 120mm vifte. Noctua gikk for å være det beste akuratt da + at den ga bra resultater for å klokke opp og er stille. Faktisk flere som har nevnt det at maskinen er nesten lydløs, selv synes jeg det er HDD som bråker mest der nå :)

Jeg vil råde deg til å kjøpe med en annen kjøler med større vifte og sette den på med en gang likesågreit. Stock vifta bråker mye, men alt kommer jo ann på hva du er vant med fra før. Noctua er ett godt valg og du finner det sikkert i en lokal databutikk eller i prisguiden. Min kosta ca 500 tror jeg på datakjeden på møllergata i oslo.

Det kommer jo ann på om du har andre vifter som bråker da, men vanligvis så kommer ikke kabinetter med mindre enn 120mm vifter og da er det som regel ikke noe problem. Tingen er at stock vifta er en ilter liten krabat i form at den kjøler bra men går veldig fort, derfor en ule lyd. Du kan regne med at under stress så har den høy rpm for å flytte luften i forhold til en større vifte og 4 kjerner blir varmere enn 1 eller 2. Jeg merket bråket etter kort tid da jeg belastet cpu med feks en film eller spill.

Den var litt kronglete å sette på plass i og med at den har en bakplate + fjering over cpu siden den bygger ca 15cm ut over cpuen og veier 700gr, så jeg brukte litt tid på det i og med at jeg hadde allrede stockvifta på og måtte ut med HK og allt mulig. Følger du instruksen som er med burde det ikke gi deg noe problemer. Husk kjølepasta ... jeg bruker Artic Silver 5

Riggen jeg bygde var ment for å klokke opp, men jeg har faktisk ikke kommet så langt ennå selv om jeg har hatt den en stund.

link til Noctua NH-U12F

Så ingen i prisguiden, men da regner jeg med den er kommet i ny versjon.

Edit: skrive feil og litt tillegs info.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...