Gå til innhold

Samfunnsøkonomi/Studier i Canada

EchoMaker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det noen her som har erfaring med videre studier i Canada? Først og fremst lurer jeg jo på hvilket universitet man burde tenke på dersom man har tenkt til å studere Samfunnsøkonomi. Ser at McGill kommer høyest opp på Times sin liste over de 200 beste universitetene i verden, som igjen leder til neste spørsmål. McGill University er i Quebec. Klarer man seg der uten å kunne spansk, eller burde man heller velge et universitet i en mindre fransk provins?

En annen ting jeg lurer på er "Honours" delen av undergraduate-studier. Man kan enten velge en Major/Minor fordeling, eller man kan velge Honours, som visst er mer krevende og gir mer fordypning. Men slik jeg ser det, krever Honours programmet at du allerede har noen avanserte kurs fra universitetet? Åssen funker dette?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok du klarer deg veldig fint uten å kunne spansk ;)

Men, det er vel hvertfall noen av universitetene i det franske Canada som er tospråklige såvidt jeg vet. Hvilke husker jeg ikke, men det går det vel alltids an å finne ut.

Uten at jeg er helt sikker innbiller jeg meg at jeg har lest et sted at en del Hounours-program går over 4 år eller noe.

Kanskje ikke så mye til hjelp, men det er jo tross alt litt for sent for klare tanker :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

På McGill er det engelsk det går i såvidt jeg har hørt fra de som har vært der, men det skader nok ikke å kunne snakke fransk heller. Det går jo an å ta noen franskklasser når du begynner. I USA får man såvidt jeg vet ikke støtte fra lånekassen det første året på grunn av at det er for lavt faglig nivå (for likt vgs), jeg vet ikke hvordan det er i Canada, men det er i såfall greit å undersøke.

Lenke til kommentar

Hmm.. Har visst tenkt litt for mye på spansk i det siste. Mente så klart fransk :p

Ja, på McGill går det i Engelsk. Jeg tenkte mer på livet utenfor universitetet, i og med at McGill er i Quebec.

Det er riktig at Honours programmet går over fire år ja. Men gjør ikke det vanlige major/minor systemet det også?

Lenke til kommentar

En vanlig BA eller Bsc. har vel normert studietid på tre år..

Fant noen ulike definisjoner på honours degree på denne siden: http://www.google.com/search?hl=no&rlz...on&ct=title

"Honours degrees are postgraduate qualifications comprising an additional year of study beyond the bachelor's degree in the discipline..."

"Awarded to students who choose to complete an additional year of study or, in some cases, perform particularly well during their degree course."

Endret av Thoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...