Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Plywood-pc. Sketchup og tilbakemeldinger

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å lage et plywood kabinett. Jeg har noen spesifikke kriterier som skal oppnås. de er:

God plass

God luftsirkulasjon rundt GPU

Viftestyring

Har lagd en sketchup. Konstruktive tilbakemeldinger er velkomne!

sketcheu5.jpg

sketch2dl6.jpg

sketch3ws8.jpg

Beskrivelse:

Høyde: Rundt 50-60cm

Bredde: 25cm

Dybde: 60cm

Vifteplasser: 8(kun kabinettet, inkluderer ikke PSU, CPU osv) hvorav 4 er i front, to under og to bak. Disse skal ha leds med en av disse fargene, blå, rød eller grønn.

2 stk plexiglass(største i siden og en på toppen)

6 eller 7 stk 5.25 brønner.

2stk HDD racker med plass til 4 HDDer i hver. ( noen som vet hvordan jeg kan skaffe det? Vil bare ha racken, ikke med vifter forran osv)

en stor startknapp i front, en liten reset ved siden av, to USB porter under startknappen.

Skal begynne et søk etter sponsorer på grunnlag av at jeg generelt er raka fant. Hvis jeg ikke finner sponsorer selges kabinettet eller så bruker jeg noe gammelt skrap på loftet( Intel P3, 6200LE, 256mb ram)

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Kan bli et veldi bra kabinett det. Men jeg ville ha ungått å hatt vifter i bunn. Dette er pågrunn av at støv vil komme letter inn der. flytt de heller opp på toppen.

Det er strengt talt ikke noe problem dersom disse er utsug. Plasserer man vifte rpå toppen, må man passe veldig godt på at aldri noe blir lagt oppå kassa.

Lenke til kommentar

Støv blir ikke noe problem. Skal trolig plassere feite filtere på viftene..

det er btw innsug.. For at 2*8800ultra ikke skal overhetes^^

Ellers har jeg vurdert å sette HK opp ned og "inverte" hele kabinettet. Så blir 8800ultra korta øverst i kabinettet. kan ha innsugsvifter der istedet..

Er jeg helt på jordet?^^

Lenke til kommentar

Hei.

Ingen problem med vifter i bunn. Da blir den varme luften, som naturligvis stiger, suget ut i toppen av kabinettet.

Har radiator i bunn med 3x120 vifter. har brukt filter for komfyr og laget festet selv, ellers kan du bruke filter fra microplex

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=FF120&mcat=

Selv har jeg kabinettet på skrivebordet,- kort avstand til dvd skuffen og nesten 0 støv

Lenke til kommentar
Hei.

Ingen problem med vifter i bunn. Da blir den varme luften, som naturligvis stiger, suget ut i toppen av kabinettet.

Ofc.. Har også to stk ultra kort som krever mye fersk luft.. så det spørs om lufta kommer så langt^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...