brk Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Måtte croppe bort selve sola da den ble for overeksponert. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Var ikke mye som fanget blikket i dette bildet Lenke til kommentar
brk Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 b-real: hehe, du har rett i det ja. Er ferks med fotografi enda. Hadde dessuten ikke tid til å vente til at sola var under horisonten, så den ble forferdelig. Prøvde med forskjellige instillinger på kameraet men det nytta ikke. Noen tips om hvordan jeg bør skyte solnedgang/soloppganger? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Legg ut bildet med sola, er du snill... Lenke til kommentar
brk Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Mr. Olsen, her: http://imagebin.ca/view/PbSrfZe.html Glemte å si at jeg var en smule kreativ i acr, . Men se på fila. Jeg prøvde med både ferdige instillinger og Aperture Value mode. f5, 1/500sek. iso 100, og 46mm. utstyr som i signatur. Endret 26. april 2008 av brk Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Originalbildet var mye mer spennende enn det første du la ut, men det var litt mye himmel med Lenke til kommentar
brk Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Originalbildet var mye mer spennende enn det første du la ut, men det var litt mye himmel med Ok, Det var liksom himmelen som skulle være motivet. Men ok. Hvordan skal jeg gjøre det for at både himmel og "bakken" skal blir rett eksponert? OBS OBS, Newbie alert. hehe. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Originalbildet var mye mer spennende enn det første du la ut, men det var litt mye himmel med Ok, Det var liksom himmelen som skulle være motivet. Men ok. Hvordan skal jeg gjøre det for at både himmel og "bakken" skal blir rett eksponert? OBS OBS, Newbie alert. hehe. Ja, himmelen er motivet, men det er ikke så spennende når 1/3 av bildet er blå himmel Angående rett eksponering så kan du prøve deg på HDR eller Endret 26. april 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
brk Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Takk for den linken der sn0dig. Veldig intressant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå