Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Nå skal det sies jeg har et lite kabinett, men jeg har testet TF2 og Crysis på max og high respektivt. Først trodde jeg skjermkortets vifte bråket men tok feil. Tror heller det er PSU'en for jeg hører ingen særlig forskjell etter å justere GPU og CPU viftehastighetene. Andre som synes denne PSU'en er bråkete? Skjermkortet er 9800GX2 fra xfx. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Mulig PSU viften kjører i høy hastighet pga tempratur i kabinettet? Det er mange PSU vifter som er tempraturstyrte og hvis lufta i kabinettet er varm så vil PSU'n varmes opp og dermed vifta spinne fortere også.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hos meg er den i alle fall heilt stille. Har god utlufting i kabinettet ellers, though. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Ingen problemer med støy fra min. Har også testet 750W versjonen. Men det stemmer at vifta er temperaturstyrt, og kan støye ved høyt turtall. Sørg for god luftgjennomstrømning i kabinettet. Helst bør PSU hente kald luft utenfra. Men det er få kabinett dette er mulig på. Endret 25. april 2008 av Loke_h Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Tusen takk for gode svar. Har tenkt å bestille Cosmos S kabinett fra Cooler Master, der PSU ligger nederst og trekker inn luft (med støvfilter) Et annet alternativ kunne ha vært Thermaltake Armor+ men det er tungt og har PSU i toppen. Cosmos S har også mulighet for 3 stk vifter i toppen av kabinettet mens Armor+ har 1. Dere treffer nok spikeren på hodet når dere nevner temperaturstyrt PSU for med en gang jeg tar av sidedøren går viftestøyen ned. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Bra du fant grunnen til at det støya så fælt. Har du noen vifter som drar ut varm luft av kabinettet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 I mitt Nzxt Hush kabinett er det en 120mm vifte nederst foran og en tilsvarende øverst bak. CPU kjøleren blåser luft rett mot den bakerste viften og videre ut av kabinettet. Noe annet enn det har jeg ikke nå, og det er veldig trangt i kabinettet. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Mulig det er for lite lufting.. Men et nytt kabinett med greie vifter gjør underverker for temptraturer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå