RamGuy Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Sitter her å er i crew på et lan-party Vi har 2x NOKAB 20/1mbit linjer, men opplever store ping problemer. Det er trolig på grunn av folk sitter å sluker hele nettet med torrent nedlasting, er den noen måte jeg kan blokke alt som heter torrent? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Det enkleste er faktisk å overvåke nettbruken til hver enkelt ip, for så å stenge nettet helt til de som laster ned. Når dette skjer og folk skjønner at det ikke er fritt fram for nedlastning vil problemet gå bort av seg selv. Etter en liten advarsel så åpner du selvsagt nettet for ip-en igjen - folk skjønner fort at nedlastning = null nett. Brukte iftop til dette når jeg styrte nettet i ett lan her med 50/50 fiber, og ingen lastet ned når jeg fulgte med. Edit: glemte å nevne at torrent er ca. umulig å blokkere helt, og at spesielt upload-delen kan skape kaos om man skal blokkere kun torrent. Endret 25. april 2008 av jzono1 Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Pass på å spesifisere ved salg av billetter at det er større begrensninger på bruk av nettet, bare sånn at folk ikke krever å få refundert beløpet fordi dem ikke får noe de antar at de er blitt lovet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå