espenta Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Skal sette sammen en ny, passe rimelig PC, og har sett litt på disse cpu'ene: Intel Core 2 Duo E6850 AMD Athlon 64 X2 6400+ AMD Phenom 9550 De ligger i omtrent samme prisklasse, men hvilken av disse er anbefalt til en spill-PC? Har sett litt på cpu-charts på tomshardware, og det virker som Phenom'en kommer bedre ut på syntetiske cpu-tester, mens Intel'en vinner på de fleste spill. Har også inntrykk av at X2 kommer bedre ut enn Phenom på spill, og de fleste spill greier vel ikke å utnytte 4 kjerner. Har nyere spill bedre støtte for 4-kjerner slik at Phenomen er å anbefale? Intel'en virker jo også interessant med tanke på overklokking, men hvordan er de to andre? Håper noen har noen tips. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Skal sette sammen en ny, passe rimelig PC, og har sett litt på disse cpu'ene: Intel Core 2 Duo E6850 AMD Athlon 64 X2 6400+ AMD Phenom 9550 De ligger i omtrent samme prisklasse, men hvilken av disse er anbefalt til en spill-PC? Har sett litt på cpu-charts på tomshardware, og det virker som Phenom'en kommer bedre ut på syntetiske cpu-tester, mens Intel'en vinner på de fleste spill. Har også inntrykk av at X2 kommer bedre ut enn Phenom på spill, og de fleste spill greier vel ikke å utnytte 4 kjerner. Har nyere spill bedre støtte for 4-kjerner slik at Phenomen er å anbefale? Intel'en virker jo også interessant med tanke på overklokking, men hvordan er de to andre? Håper noen har noen tips. Kjøp heller en E8400 istedet for en E6850. Tips, Amentio har inne mange akkurat nå (uten kjøler vel og merke) NB de tar seg usedvanlig godt betalt for den, men den er nærmest umulig å oppdrive så det er vel årsaken. Endret 25. april 2008 av Anvil Lenke til kommentar
Refi Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Du burde selfølgelig gå får E6850 hvis det er disse tre du har valgenen mellom. Men jeg ville personlig gått for en E8400, den overklokkes lettere, og er god til å game med, men hvis du velger å gå for en E8400 så burde du kjappe deg og bestille fordi de er veldig populære og blir fort utsolgt. Jeg kjører Q6600 fordi jeg vil ha mye mer score i 3dmark , og andre benchmarker. Men hvis du bare skal bruke pcen til gaming og nettsurfing osv. så burde du gå for en E8400 uten tvil. Men E6850 er en fin prosessor den også, men du burde heller gå for en E8400. Men hold deg langt unna AMD hvis du skal game! -manidress Lenke til kommentar
espenta Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Takk for tipset! Phenom får bra på 3dmark06 da. Men det er ikke sånn at nye spill antageligvis vil kunne utnytte 4 kjerner? 8400 virket bra ja, og ikke så mye dyrere enn 6850. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Takk for tipset! Phenom får bra på 3dmark06 da. Men det er ikke sånn at nye spill antageligvis vil kunne utnytte 4 kjerner? 8400 virket bra ja, og ikke så mye dyrere enn 6850. Skal du ha en *rimelig* PC kjøper du E8400, det er ikke noen å tenke på. Det myldrer av tester på nettet som viser dens styrke. I sin prisklasse har den ingen konkurranse og på toppen kan du klokke så mye du bare tør. Quad Core er jo selvfølgelig en mulighet men her råder også Intel. Det er god pris nå på Q6600 (ca 1400,-) som kan klokkes mye, den kan ikke konkurrere med E8400 uten at du klokker den. (den er lett å klokke ) Endret 25. april 2008 av Anvil Lenke til kommentar
espenta Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Takk for svar! Da blir det nok 8400 etterhvert. Lenke til kommentar
espenta Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Prisforskjellen mellom 8400 og 8500 er ganske stor. Er det noen forskjell på disse, eller er bare 8500 klokket høyere? Gjelder i såfall dette også 8200, at den bare er klokket lavere og kan overklokkes like høyt som 8400? Lenke til kommentar
Refi Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Prisforskjellen mellom 8400 og 8500 er ganske stor. Er det noen forskjell på disse, eller er bare 8500 klokket høyere? Gjelder i såfall dette også 8200, at den bare er klokket lavere og kan overklokkes like høyt som 8400? jeg har ikke hørt så mye om E8200, men jeg ville nok personlig gått får E8400. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg kjører Q6600 fordi jeg vil ha mye mer score i 3dmark , og andre benchmarker. Men hold deg langt unna AMD hvis du skal game! -manidress Klarer ikke dy meg: FAIL Lenke til kommentar
Refi Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg kjører Q6600 fordi jeg vil ha mye mer score i 3dmark , og andre benchmarker. Men hold deg langt unna AMD hvis du skal game! -manidress Klarer ikke dy meg: FAIL Hva var galt med det? ikke noe FAIL der... Lenke til kommentar
Professional Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Må si meg enige der, AMD kan ikke konkurer med noe i fra intel så er overklokket i core 2 duo og quad serien per dags dato når det kommer til ytelse. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg kjører Q6600 fordi jeg vil ha mye mer score i 3dmark , og andre benchmarker. Men hold deg langt unna AMD hvis du skal game! -manidress Klarer ikke dy meg: FAIL Hva var galt med det? ikke noe FAIL der... Finnes ikke noe fail der. Er vel bare noen (derav meg også) som synes at det er litt rart å skal kjøpe noe kun for 3dmark score da. Men igjen, er jo ingen som kan dømme deg for å bruke maskina til det du vil uansett. Anyway. Gå for E8400. Den overklokker lett som kake. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg kjører Q6600 fordi jeg vil ha mye mer score i 3dmark , og andre benchmarker. Men hold deg langt unna AMD hvis du skal game! -manidress Klarer ikke dy meg: FAIL Hva var galt med det? ikke noe FAIL der... Finnes ikke noe fail der. Er vel bare noen (derav meg også) som synes at det er litt rart å skal kjøpe noe kun for 3dmark score da. Men igjen, er jo ingen som kan dømme deg for å bruke maskina til det du vil uansett. Anyway. Gå for E8400. Den overklokker lett som kake. hehe ok. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Høyere 3dmark score med Phenom? Ingen har fortalt min 9850BE det? Er glad jeg har en Q6600 også - for Phenom er ingen match for den (med mindre du er hyper AMD fanboy da - de tenker sånn: De leser et Phenom review med f.eks 40 forskjellige tester så klarer de å finne den ene Phenom slår Q6600 og utrope Phenom som raskere og bedre...) Lenke til kommentar
Anv Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Høyere 3dmark score med Phenom? Ingen har fortalt min 9850BE det? Er glad jeg har en Q6600 også - for Phenom er ingen match for den (med mindre du er hyper AMD fanboy da - de tenker sånn: De leser et Phenom review med f.eks 40 forskjellige tester så klarer de å finne den ene Phenom slår Q6600 og utrope Phenom som raskere og bedre...) Hehe, ja jeg har sett noen få tilfeller hvor Phenom slår Q6600 men det er før man begynner å klokke. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Og å klokke en Phenom er jo veldig spennende, de fleste 9850´er klarer maks 2.7-2.9 - min booter på 3.2ghz, men er ikke i nærheten av stabil før på 2.8ghz - sånn er 99% av dem. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Håper imidlertid at AMD kommer tilbake, det er sunt for konkurransen og ikke minst prisene. Intel har imidlertid laget en knalltøff løype (Nehalem og Sandy Bridge) som blir hard å holde følge i. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 De bør komme med 45nm Phenom snart - og den bør være bra og billig! Ellers er AMD ferdige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå