Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking på G35 platform. Erfaringer/ tips? E8500 skal i ilden.

Anbefalte innlegg

Hei.

Får fin E8500 i løpet av neste uke å har lyst til å klokke den litt opp, men den skal være stabil. Jeg skal bruke et mATX hovedkort som har G35 platform. Er det noen som har erfaringer med denne platformen? Kan det bli noen problemer eller klokker det like bra som andre?

Har tenkt å klokke meg opp til 4ghz eller mer. Kommer ann på temperaturene, volten mm. Er det noe som tilsier at 4ghz vil bli et problem å nå?

Jeg har tenkt til å bruke en Thermalright Ultima 90 som kjøling.

Resten av hw:

Asus EN8800GT TOP

Asus P5E-VM HDMI

Cooler Master Real Power M520 520W

Intel Core 2 Duo E8500

Corsair 2gb (6400)

På forhånd takk for svar!

Mvh

Mr.Anki

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville hatt små håp om å nå ca 3800mhz med god kjøling. multien på e8500 er 9.5 x 400fsb (1600mhz) er 3800 om du skal klokke så er det lurt å gå for et hovedkort UTEN intrigrert grafikk kontroller.

edit: husker nå å lest den casemod tråden din der du skulle bygge en pc med wii i.

har du sjekka litt rundt på nettet hva hovedkortet klarer i fsb?

edit2: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...vm_hdmi/15.html

etter å ha lest den så har kortet faktisk noe å gjøre i overklokkings systemer. det i testen klarte 500mhz stabilt uten IGP og 450 stabilt med IGP.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

det hovedkortet du har fått vill muligens klare det samme som det i testen. han brukte ikke IGP , han hadde altså et skjermkort i PC-en når han klokka. da fikk han til 500mhz fsb 2000mhz effektivt. da får du en hastighet på 4ghz med 8 i multi. han nevnte også at han ikke ville prøvd lenger, for han var redd for å svi av kortet. pga billig komponenter

Lenke til kommentar

MSI G33M hovedkortet jeg har har max 600mhz FSB, det høyeste jeg selv har prøvd er 450mhz, får ikke tatt så mye høyere på grunn av billig ram....

G33 er jo bassert på P35 chipen, så burde være ca like god så lenge man ikke bruker IGP'en hovedproblemet er vell om hovedkortet har billige komponenter :/

edit: 50 for lite..

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
MSI G33M hovedkortet jeg har har max 600mhz FSB, det høyeste jeg selv har prøvd er 450mhz, får ikke tatt så mye høyere på grunn av billig ram....

G33 er jo bassert på P35 chipen, så burde være ca like god så lenge man ikke bruker IGP'en hovedproblemet er vell om hovedkortet har billige komponenter :/

edit: 50 for lite..

Det er stor forskjell på hva biosen oppgir som maks FSB, og hva hovedkortet faktisk klarer, jeg vil tippe hovedkortet ditt stopper på ca. 500Mhz..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg kjører min E8500 Prime95 stabilt på 4,2 GHz.

Hastverks OC, eneste jeg gjorde var å sette opp FSB, mulitplier står på maks.

fint om du hadde fortalt hvilket hovedkort du har, er det G33 basert?

Lenke til kommentar
Jeg kjører min E8500 Prime95 stabilt på 4,2 GHz.

Hastverks OC, eneste jeg gjorde var å sette opp FSB, mulitplier står på maks.

fint om du hadde fortalt hvilket hovedkort du har, er det G33 basert?

Hovedkortet er Asus Maximus Formula, med noe billig PC6400 Geil RAM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...