Gå til innhold

Hva syntes dere om dagens byutvikling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah,liker det forslaget der.Tror det kunne gjor seg i Larvik,når det blir realisert så vil jeg misunne Larvik for dette.

 

Vil bygge skyskraper i Oslo

- Det skal bli 200 meter høyt, og skal innvies 17. mai 2014, som er 200-årsjubileet for den norske Grunnloven. Bygget skal romme 73.050 kvadratmeter som skal fordeles likt mellom kontorer, leiligheter og hotell, sier Buchardt til avisa.
Lenke til kommentar

...

 

Bergens Tidende forteller meg at da bandittfirmaet Clear Channel ville tilrane seg byrommet i Bergen, svarte vestlendingene enkelt og greit «nei takk». Så om man løfter blikket, ser man vakre husfasader, trær, himmel, buekorps og Ulrikens topp. Oslos myndigheter sa som vi vet «bare kom», slik at her får vi øynene stappet fulle av et eller annet halvpåkledd anoreksioffer hver gang vi runder et gatehjørne. Reklamemengden i Oslo er for lengst så omfattende at det ødelegger enhver mulighet for å utnytte byrommet estetisk, om noen skulle komme på den tanken. Hvilket det ikke er noen fare for.

 

...

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Ah,liker det forslaget der.Tror det kunne gjor seg i Larvik,når det blir realisert så vil jeg misunne Larvik for dette.

 

Vil bygge skyskraper i Oslo

- Det skal bli 200 meter høyt, og skal innvies 17. mai 2014, som er 200-årsjubileet for den norske Grunnloven. Bygget skal romme 73.050 kvadratmeter som skal fordeles likt mellom kontorer, leiligheter og hotell, sier Buchardt til avisa.

Som skrevet syntes jeg det er bedre at de bygger de ordtlig høyt når de først skal bygge noe slikt. Men jeg venter jeg vil heslt se fasade tegninger og plassering før jeg gjør opp min mening om bygget

 

Strålende artikkel dette her

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette er det eneste forslaget som ser bra ut ut fra bildene etter min mening. Det virker som de andre prøver litt for hardt å være moderne, spesiellt de reinsdyrhornene. :hrm: Istedenfor blir de mildt sagt stygge..

Det ser bra ut når de har lagt et blått filter over resten av byen, ja. :lol:

Lenke til kommentar

Har de virkelig ikke lagt opp til å legge sporene under bakken?! Syntes det sto "europas mest moderne", men å legge sporene over bakken blir langt fra moderne. Skal de bygge kan de jo legge opp til at det ikke skal bygges i etapper slik det er blitt gjort på dagens Oslo S

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

En liten bump. Leste om et nytt prosjekt kalt nonneseter klosterhage http://byen.org/ Øverst ser dere bilde av prosjektet, så trykker dere på "les rapporten"

 

Hva syntes dere? Prosjektet omfatter blandt annet å åpne hovinbekken gjennom hagen i midten.

Det er bygget opp som tilpassing til eksisterende bebyggelse rundt med bygårder som sammen danner kvartalet.

 

Flott sier jeg, på tide at noen verdsetter trivsel og utseende foran antall kvm/antall penger å tjene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...