sureup Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Hallo, Kan noen fortelle meg om det er noen forskjell mellom de amerikanske og de europeiske ps3ene annet enn det med størrelse og bakoverkompabilitet? Altså det jeg lurer på er om det er noe som gjør at den amerikanske ikke kan f.eks. kjøre europeisk kjøpte ps3/2 spill, norske/europeiske filmer etc? Har lyst til å spare mye penger ved å kjøpe den i usa men vil ikke gjøre det om det blir masse problemer med forskjellige ting. takker for all hjelp på forhånd Endret 25. april 2008 av sureup Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Regner med at det er som med alle andre spill og konsoller, at europa kjører PAL("systemet"), men USA kjører NTSC("systemet"). Disse er ikke kompatible med hverandre, så PAL-spill kjøpt i Norge vil ikke fungere på en konsoll for NTSC. Du vil heller ikke kunne bruke en NTSC-konsoll på en vanlig norsk TV. Kan hende det er radikale endringer når det gjelder PS3, men er dette som gjelder for alle andre konsoller. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 PS3 spill er enda sonefrie. DVD og BD har soner, du vil altså bare kunne bruke amerikanske filmer på den. Samme gjelder PS2 spill. De fleste ny TV`er klarer fint å brukes med en amerikansk maskin. Du trenger også en norsk universalkabel, slik at maskinen passer i vanlige norske kontakter. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Eller bare en vanlig kabel som du bruker på en stasjonær pc.. De fleste nye, er jo kanskje litt rart å si.. nå som de færreste gamle har problemer med det.. Begynt å bli lenge siden NTSC ble svart hvitt .. Med HDMI finnes ikke slike forskjeller heller Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 uff det var det jeg fryktet. Men om jeg kjøper hvor som helst i europa så vil jeg få samme type som den norske og dermed kunne kjøre alt som man får kjøpt her? Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Såvidt jeg vet ja.. Kan ikke komme med noen land i europa som ikke har PAL.. Nå vil ikke jeg si det er en ulempe og kunne kjøpe Blu-ray for en billigere penge fra USA men.. Og PS2 spill får du ikke spilt på noen Ps3 kjøpt her i Norge uansett.. Siden 60gb'n er utsolgt og gått ut... Tross alt det eneste du går glipp av nå er norske blu-ray filmer, ikke noe annet.. Eneste som er dumt er garanti som man da ikke har med mindre du er villig til å sende den over til statene igjen.. Min måtte inn til reprasjon, og har vært der i snart 3 måneder.. Og det ble sagt jeg måtte betale litt for det.. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvis bakoverkompabilitet er viktig kan du jo kjøpe en brukt her i Norge, men da må du nok regne med å betale litt ekstra. En kamerat la ut sin på Qxl, og den ble solgt for mer enn han ga for den. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Liste over filmer som er regionsfrie. http://Blu-ray.liesinc.net/ Men ps3 spill er regionsfrie, dvs du kan kjøpe spill hvor du vil. Og har du et nyere tv så skal det med PAL og NTSC ikke være noe problem. Med amerikansk PS3 får du 80GB harddisk, PS2 støtte og flere usb kontakter. Lenke til kommentar
blehnda Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 hva skal til for å få til en amerikansk PS3 til å godta europeiske spill? :-) sitter å lurer selv, sykt å tenke på at en PS3 koster 400dollar nå, altså 1600-2000norske kroner avhengig av kursen. mens du må ut med 3500 her i norge. Hva må byttes isåfall? Lenke til kommentar
Phanteon Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Minstekravet er at du er i stand til å åpne coveret til spillet(det europeiske altså), få ut disken og sette den inn i din PS3. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 haha! Stemmer! Men, husk at det kan bli litt med frakt og moms så.. Og at de fleste Blu-ray filmene ikke er regionfri, så du må eventuelt kjøpe de fra usa, om du skal ha noen.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) haha!Stemmer! Men, husk at det kan bli litt med frakt og moms så.. Og at de fleste Blu-ray filmene er regionfri, så du må eventuelt kjøpe de fra usa, om du skal ha noen.. Fixed edit: Men ser at linken jeg ga tidligere ikke virker grunnet feil på forumet da den endrer linken automatisk. skal ikke være bindestrek på linken. http://Blu-ray.liesinc.net/ Endret 28. april 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
sureup Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) aha ok så om bare garanti og Blu-ray greienet er ulempene så får jeg se da om det blir en amerikansk ps3 på meg men hvordan er det med kabler osv til tven? Hvordan sjekker jeg om tven min har det som skal til for å plugge den inn? noen som også vet hvor det er billigst å kjøpe ps3 i USA? hva er forskjellene mellom disse 3 untatt størrelsen? 40gig http://www.amazon.com/Sony-98007-Playstati...5951&sr=8-5 60gig http://www.amazon.com/Sony-3-PlayStation-6...5951&sr=8-5 80gig http://www.amazon.com/PlayStation-3-80GB-M...5951&sr=8-2 Endret 1. mai 2008 av sureup Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 haha!Stemmer! Men, husk at det kan bli litt med frakt og moms så.. Og at de fleste Blu-ray filmene er regionfri, så du må eventuelt kjøpe de fra usa, om du skal ha noen.. Fixed edit: Men ser at linken jeg ga tidligere ikke virker grunnet feil på forumet da den endrer linken automatisk. skal ikke være bindestrek på linken. http://Blu-ray.liesinc.net/ Har ikke følgt med helt på blu-ray fronten, bare vet det har blitt sagt at det er soner på de, og har i etterkant hørt at det ikke er det på alle. Dersom det ikke er sone inndelt på de fleste er det strålende! Godt nytt for meg! Bare jeg kunne fått igjen ps3'n min nå så kanksje jeg kunne fått testet ut en film også.. 3 måneder er lenge.. For å svare på spørsmålet om kabler.. Så kan du bruke en vanlig kompositt som følger med, anbefales IKKE, siden den ikke leverer HD bilde og har generelt dårlig bildeoverføring. Bruk enten component, som tilsvarer 5 "plugger" tilsammen, 3 til bilde og 2 til lyd, ellers HDMI som er en egen inngang, som motar både lyd og bilde. 60gb'n har støtte for PS2 spill med en egen chip for ps2 emulering, 80gb'n støtter de fleste og går på sofware, med en chip (?). 40gb'n har ikke støtte for noen ps2 spill... Som kanskje er mest aktuell, siden du sikkert ikke har så mange NTSC ps2 spill liggende.. Veldig enkelt å bytte en harddisk om du finner ut at 40gb blir for lite, selv om det burde holde for den vanlige bruker! Selv ville jeg kanskje kjøpt fra canada med vgp hvor de kan sette verdien til 20$, så slipper du moms, og sparer noen kr.. evnt finne en ebay selger som gjør det samme.. frakt blir som regel litt på vgp, ser de ikke har noen ps3 inne for øyeblikket, men de får det sikkert inn igjen om ikke lang tid! Skulle sjekke frakt, men det får jeg da ikke gjort.. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) ser 60 gig versjonen koster ca 3500 uansett så ikkenoe vits for meg ettersom jeg ikke vil bruke mye på det. Så jeg går nok heller for 40 gig versjonen som bare koster 2000kr. høres bra ut med det 20dollar hreienet sånn at jeg slipper moms, men hvor er ps3 konsollen på den websida? Klarer ikke finne det heh :/ og er det noe mer jeg må gjøre for å få dem til å sette prisen til 20 dollar? Endret 1. mai 2008 av sureup Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) De hadde den ikke inne nå, så da står den ikke på siden dems heller.. Det eneste man gjør er å sette det på ordrebeskrivelse, om de kan sette verdien til 20$ (noen sier vistnok at det ikke trengs engang, men jeg gjør det alltid for å være sikker) edit: Går som sagt å lete opp noen selgere på ebay som gjør det samme, fant en selger som selger for 209£ + 60£ i frakt.. altså ferdig levert for 2700.. Veldig raskt søkt jeg gjorde med playstation 3 + gift og søk i både tittel og descripiton, så finner du noen! Her, var den jeg snakket om Endret 1. mai 2008 av Pebble Lenke til kommentar
sureup Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) oja sry så ikke at du skrev det hmz aldri brukt ebay før men jaja jeg får checke det out. Men 60 pund i frakt er mer enn det man hadde betalt for momsen så jeg ser om jeg finner noe billigere. Men jeg vil ikke ende opp med å bli lurt lizm Kan også kjøpe det fra amazon i usa med frakt og moms for samme prisen. Noen som vet om noen flere butikker der jeg kan kjøpe ps3 billig og slippe moms? Endret 1. mai 2008 av sureup Lenke til kommentar
sureup Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 bleh amazon.com shipper ikke ps3 til norge Men noen som vet om en webside som har en prisguide greie for USA? Mye lettere da å finne ut hvor det er billigst Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Regner med at det er som med alle andre spill og konsoller, at europa kjører PAL("systemet"), men USA kjører NTSC("systemet"). Disse er ikke kompatible med hverandre, så PAL-spill kjøpt i Norge vil ikke fungere på en konsoll for NTSC. Du vil heller ikke kunne bruke en NTSC-konsoll på en vanlig norsk TV. Kan hende det er radikale endringer når det gjelder PS3, men er dette som gjelder for alle andre konsoller. Huh? PS3 har sonefri spill. Da må det være BR sonen du prater om. Men der opererer de med A, B og C. Jeg har en japse PS3 med både amerikanske og europeiske spill. Ang. amerikansk konsoll på TV kjøpt i Norge så funker det helt fint (Wii og PS2 er amerikanske). Endret 2. mai 2008 av morningstar665 Lenke til kommentar
sureup Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 jepp vi har klart å konstatere at PS3 har sonefrie spill men noen som vet hvor jeg kan kjøpe en billig ps3 40gig fra USA eller Canada etc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå