Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

problem med øyet

napaIm

Anbefalte innlegg

ok, så jeg har ett litt merkelig "problem" med det høyere øyet mitt.

Du veit sånn gul greie du får i øyekroken når du våkner om mårran.

jeg har begynt å få det på øyelokket også. oO

noe som er veldig plagsomt fordi det er vanskelig å få vekk fra øyevippene, og øyelokket blir helt rødt og hovent når jeg prøver å få det vekk med pinsett.

plutselig en deg var d sånn, og nå har det skjedd hver dag i hvertfall en uke.

og det skjer bare på høyere øye, og bare på det øverste øyelokket.

jeg begynner å bli veldig lei av dette siden jeg hele tiden har et skikkelig rødt øyelokk nå.

så aner noen hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men øyet mitt ser jo helt normalt ut da.

kan ikke se noe galt med det.

jaja, jeg skal til optikern snart for å skaffe meg nye linser, kan spørre der.

høres ut som om det kan være øyekatar eller lignende. tror jeg ville ha tatt en tur til lege raskt. dessuten, ikke alle øyesykdommer og lignende som nødvendigvis sees på selve øyet.

har dessuten hørt at det kan være smittsomt, uten at jeg kan være sikker, men som sagt, bedre å sjekke opp hos lege.

Lenke til kommentar
nei, jeg har hatt øyekatar før, og det er helt annerledes

da blir hele øyet ditt rødt og hovent.

men det virker liksom ikke som det er noe galt med øyet mitt, bare at det kommer sånn greie på øyelokket.

det kan jo rett og slett være en betennelse av noe slag, ettersom det er gult det du har pukket av. kan jo selvfølgelig forsøke med saltvannsløsning slik at du får renset det, men jeg ville nok ha tatt meg en tur til lege hvis det ikke blir bedre.

saltvannsløsning kan du lage selv ved å koke opp vann med litt salt i og la det avskjøle. salt renser, og er dessuten ikke skadelig for øyet såsant du ikke bruker for mye. det skal ikke mye salt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...