Gå til innhold

Kjør litt uforsiktig og få piskeslag hvem land? Iran, kom det som sjokk?


Anbefalte innlegg

Det er ingen dans på roser når du bryter trafikkreglene i Iran. Nylig ble en mann idømt 74 piskeslag for å ha kjørt uforsiktig.

 

Hva mener dere? Bot eller piskeslag?

 

Verdt å få med seg at i de siste 5årene har 100 000tusen dødd i trafikkulykker i Iran

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Iran det er snakk om.

 

Regjeringen der begynner med dette da dødstallet har vært for høyt og ikke har "andre" alternativer...

 

Men jeg mener at folk vil bli mer nervøse av dette og kanskje gjøre flere feil enn vanlig.

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar
Jeg trodde det ikke var trafikkregler i Iran jeg. Man setter seg i bilen og håper på det beste. Om Gud vil så overlever man turen.

 

Nja. Man stopper ved et gatekryss hvis det er en politimann væpnet med en snikskytterrifle innenfor en radius av 50 meter. :)

 

 

(Sitat Omid Djalili)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-140898
Dette landet burde vært fjernet fra planeten, patetisk og veldig lite humant!

 

Jeg tror du burde holde kjeft jeg. Jeg ser at du ikke vet NOE om iraner. Jeg er iraner selv, og er kjempe stolt over det. Ja, kanskje regimet burde dra til helvete. Hvis du har noen gang snakket med en iraner her, så hadde du aldr sagt det før.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Det er jo mer komfortabelt å få en bot enn pisken. Men det kan vel hende piskeslag er mer effektivt? Også er det mer "likt for alle". Noen med 1 million i året bryr seg vel mindre om en bot på 2000kr enn uføretrygdede. Jeg ville nok kjørt mer forsiktig om jeg visste at jeg ble pisket 74 ganger. Det er egentlig altfor mye.

 

Men så er vel kanskje bot mer humant.

Lenke til kommentar

Iran's styrere er noen forbanna idioter, det er jeg enig i. Det er og mange i Iran som er totalt skrud i toppen. Men det er og mange som ikke er det og som kun holde snavla fordi de vet at et vondt ord om regjeringen så ender de i enden av en renneløkke. Frykt for livet er den beste måten å holde opprørere i sjakk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Dette landet burde vært fjernet fra planeten, patetisk og veldig lite humant!

 

 

Jeg synes admin burde ta vekk det du har skrevet. Usaklig sagt fra din side. SKjønner INGENTING at ingen har reagert på dette, spesielt fra mod\admin.,,,,,,

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...