Joffer Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Kjører i dag en Windows Server 2003 R2 Standard x64 SP2 med noen disker i software-raid5. Til vanlig ville jeg mene at det går greit å reinstallere windows osv uten å miste data, men er litt usikker på hvordan det går om jeg går fra x64 til x86? Noen som har erfaring med dette? Trenger x86 i stedet siden jeg trenger å kjøre et par applikasjoner som ikke er glad i x64 eller WoW (windows on windows). Ser i disk-management at diskene er dynamic. Det er jo vanlig når man bruker software-raid. Men jeg husker at jeg kikket litt på "gpt" og husker ikke om jeg enablet det eller hva jeg gjorde. Har kanskje gjort det siden raid5'n er på nesten 3TB? Er det noe sted jeg kan sjekke det? Er det av viktighet i forhold til mitt spørsmål? Update: Ser ut til at GPT er støttet i Windows Server 2003 x86 SP1 og senere helt fint A GPT disk uses the GUID partition table (GPT) disk partitioning system. A GPT disk offers these benefits:• Allows up to 128 primary partitions. (MBR disks can support up to four primary partitions and an infinite number of partitions inside an extended partition.) • Allows a much larger volume size - greater than 2 TB, which is the limit for MBR disks. • Provides greater reliability due to replication and cyclical redundancy check (CRC) protection of the partition table. • Can be used as a storage volume on all x64-based platforms, including platforms running Microsoft Windows XP Professional x64 Edition. Windows Server 2003 SP1 also enables support for GPT in x86 versions of the Windows Server 2003 family. Link: http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/GPT-on-x64.mspx Endret 25. april 2008 av Joffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå