Gå til innhold

Må ha meg nytt Hovedkort... Forslag?

Anbefalte innlegg

Har følgande oppsett:

CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+

RAM: 2GB DDR2 667MHz DIMM (...dårlig RAM, men skal få oppgradert den og etter kvart...)

GPU: nVIDIA GeForce 8500GT (...skal skaffe meg nVIDIA GeForce 8800GT...)

Kabinett: Multicom 700 Power (bygde på den)

PSU: Ikkje sikker...

Kortet må ha muligheit for SLI, då eg sannsynligvis kjem til å skaffe meg to 8800GT etter kvart. Må også ha AM2/AM2+ socket (CPU). Kanskje helst AM2+ :p . Ein brukarvennlig og lettfattelig BIOS hadde vore bra :yes: (overklokkar litt)

Pris: rundt 1500kr (helst ikkje meir utan at det trengs ;) )

Takkar for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja... Ikke noe problem å selge en 6000+ - hører fremdeles - "ja men AMD er mye bedre enn Intel så - det har en kompis som har peiling sagt..." hver eneste dag jeg ;-)

Hmm... Lite sannsynlig at eg kjem til å selge den, men omtrent kor mykje trur du eg kunne fått for den då? Kan jo selvfølgelig tenke på det, men som sagt skal eg først kjøpe meg nytt skjermkort. Det er uansett det viktigaste... CPUen kosta visstnok 1167kr som ny, og eg har jo fått overklokka den litt (til 3,24GHz), så det trekker vel litt opp, eller?

Men kor stor forskjell er det egentlig mellom Intel- og AMD-CPUane? Har lest og høyrt ein del om begge, men det virkar liksom ikkje som det er så veldig stor forskjell...

Tja... Ikke noe problem å selge en 6000+ - hører fremdeles - "ja men AMD er mye bedre enn Intel så - det har en kompis som har peiling sagt..." hver eneste dag jeg ;-)

Hmm... Lite sannsynlig at eg kjem til å selge den, men omtrent kor mykje trur du eg kunne fått for den då? Kan jo selvfølgelig tenke på det, men som sagt skal eg først kjøpe meg nytt skjermkort. Det er uansett det viktigaste... CPUen kosta visstnok 1167kr som ny, og eg har jo fått overklokka den litt (til 3,24GHz), så det trekker vel litt opp, eller?

Men kor stor forskjell er det egentlig mellom Intel- og AMD-CPUane? Har lest og høyrt ein del om begge, men det virkar liksom ikkje som det er så veldig stor forskjell...

Lenke til kommentar

Generellt yter Intel CPU´er ganske så mye mer ved samme frekvens, og skal du overklokke er det rått parti i Intels favør - så forskjellen er ganske stor.

Men når det er sagt, det er ikke noe spes handikap å ha en 6000+ i dag til spilling og normal t bruk, og har du ett AM2+ hovedkort kan du jo altids putte i en Phenom når/hvis de får skikkelig skikk på dem.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

@PerUlv2:

Kan du anbefale noken Intel CPU? Helst med rundt 3,0 GHz, men kan også vere lavare dersom den er overklokkingsvennlig. :innocent: Får sjå litt etter prisar o.l. og sjå om det kanskje blir et bytte der etter kvart.

Er der ein spesiell serie med gode Intel CPUar?

Dette var forresten ikje berre til PerUlv2. Alle som har noke å komme med må gjerne gjere det! ;)

Lenke til kommentar
Det er enkleste sak i verden. Intel E8400! - klokker som regel opp i rundt 4ghz uten noe spesielt hokus pokus.

Hmm... interessant, men vanskelig å få tak i.

Leste forresten om priskuttet til Intel for noken dagar sidan (eller var det i går? Tida går så fort :p ). Det første eg tenkte var at eg kanskje kunne spare noke der, men var ikkje sikker på om det var smart. Har jo allereie ein som eg er relativt fornøgd med, men kanskje det blir noke av likevel då.

Lenke til kommentar

E8400 har begynt å piple inn nå og det er flere som har den på lager - ellers så har Q6600 gått ned i pris nå og er UTROLIG mye for pengene, den er jo billigere enn AMD Phenom 9850BE som den faktisk slår på det meste uklokket - og overklokker du blir forskjellen enda større (har begge tilfeldigvis)

Lenke til kommentar
E8400 har begynt å piple inn nå og det er flere som har den på lager - ellers så har Q6600 gått ned i pris nå og er UTROLIG mye for pengene, den er jo billigere enn AMD Phenom 9850BE som den faktisk slår på det meste uklokket - og overklokker du blir forskjellen enda større (har begge tilfeldigvis)

Q6600 er jo faktisk dyrare enn E8400, så dersom det skulle bli ein av dei ville det nok bli E8400... Grunnen til høgare pris er vel duo mot quad core, eller?

Lenke til kommentar

Holdt på å si det spiller ingen rolle - det er samme rælet alt ;-) Men, regner med du ikke vil gå over til DDR3, da et i tilfelle et 790i kort aktuelt, ellers ville jeg valgt EVGA 780i, mest fordi EVGA har meget bra support og garanti. XFX 780i er samme kortet, men XFX er ofte litt treigere med bios´er, og support/garanti er ikke så bra som hos EVGA.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Holdt på å si det spiller ingen rolle - det er samme rælet alt ;-) Men, regner med du ikke vil gå over til DDR3, da et i tilfelle et 790i kort aktuelt, ellers ville jeg valgt EVGA 780i, mest fordi EVGA har meget bra support og garanti. XFX 780i er samme kortet, men XFX er ofte litt treigere med bios´er, og support/garanti er ikke så bra som hos EVGA.

Ser veldig bra ut! :thumpup:

Så dette HKet og en Intel E8400 CPU passar altså sammen, dersom eg skulle komme til å kjøpe det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...