jummers Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Kjøpte en mobil til 1 kr, der jeg skulle betale 199,- kr per måned for Tele2 Champion. Mobilen ble stjelt og jeg ringte Tele2 og sperret abonnementet. Må jeg fremdeles betale 199,- per måned for et abonnement jeg ikke har lenger? Eller stopper de alt? Dette trodde jeg men snakket med en venn som mener jeg må betale ut avtaleperioden. Har tenkt å kjøpe meg ny mobil nå men lurer på hva jeg skal gjøre. Vil gjerne ha tilbake det gamle nummeret mitt. Lenke til kommentar
dr0m Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvis du har sperra abonnementet og simkortet, så kan du ringe og be om et nytt simkort. Da blir simkortet i den stjålne mobilen inaktivt, og du kan fortsette med abonnementet på samme nummer. Lenke til kommentar
jummers Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 fikk beskjed om å dra til ekjøp e.l og få et nytt simkort med samme nummer der. da blir det vel enklest å få et helt nytt telefonnummer med et nytt abonnement. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Men da må du fortsette å betale 199 for det abonnementet og simkortet som var i telefonen som ble stjålet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Anbefaler deg (har skjedd meg tidligere) bare å få tak i en lånetelefon og bestille ny simkort fra tele2. Så senere når du finner en telefon du liker kan du kjøpe den når du føler for det. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Kjøpte en mobil til 1 kr, der jeg skulle betale 199,- kr per måned for Tele2 Champion. Mobilen ble stjelt og jeg ringte Tele2 og sperret abonnementet.Må jeg fremdeles betale 199,- per måned for et abonnement jeg ikke har lenger? Eller stopper de alt? Dette trodde jeg men snakket med en venn som mener jeg må betale ut avtaleperioden. Har tenkt å kjøpe meg ny mobil nå men lurer på hva jeg skal gjøre. Vil gjerne ha tilbake det gamle nummeret mitt. Det simkortet som ligger i mobilen din er sperret. Dvs den kan ikke brukes, mobilen din er å bare å si farvel til. Du får et nytt simkort med samme nummer ifra Tele2 enten via post eller så skal du hente det hos en forhandler(f.eks Elkjøp). Men du skal fremdeles betale resten av mobilabonemanget frem til bindingstiden din er over. Hvis du hadde valgt å ha mobil forsikring så hadde du ikke tapt så mye penger i denne situasjonen. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 virker som om trådstarter gjør samme feilen som de fleste som kjøper mobil med binding - og tror at telefonen, abonnementet og månedsprisen hører sammen. Det er ikke tilfellet. Du kjøper telefonen billigere fordi du skal betale en månedspris på et abonnement (og forhåpentligvis bruke det) i 12 måneder. Hva som skjer med telefonen du kjøpte, om den går i stykker, blir stjålet, blir brukt som badesvamp - har ikke noe med abonnementet å gjøre i det hele tatt. Abonnementet løper som vanlig, i 12 måneder (og videre utover dette også, om du ikke sier fra). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå