FullColor Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Emne tittelen sier vel det meste Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Kjetting og hengelås? Eller tenker du på å overføre filer mellom dem og sånt? Da kan du bruke spesielle USB-kabler med en dings i midten og lage et nettverk på den måtem, eller du kan bruke vanlig nettverksutstyr. Begge PC'ene må da ha et nettverkskort, enten innebygd i PC-en eller i form av et PCI-kort som monteres i PC-en. Deretter kobles begge PC'ene til en hub/switch med vanlig nettverkskabel. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Har vanlig nettverks kabel, rj45 tror jeg det heter, og ja begge pc'ene har nettverkskort. Men trodde ikke jeg måtte ha en hub\switch ? Det har jeg dessverre ikke. Meningen med det hele er å overføre noen filer fra den gamle 98 PC-en til den nye med xp. Har hatt dem koblet sammen og satt workgroup til mshome på begge, satt også nettverks maske til 255.255.255.0 og valgte en tilfeldig ip addresse. Bortsett fra at jeg mangler hub\switch er det riktig ? Endret 25. april 2008 av AllColer Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hei. Hvem har sagt at du må ha en Switch/Hub? Jeg fikk meg ny laptop her for ikke lenge siden, og jeg ville kopiere noen av filene fra den stasjonære PC`en min over på den nye laptopen, og siden at det tar såpass lang tid å kopiere via trådløst nett (Som her går på hastighet av 54 mbps) så tok jeg å kobla dem direkte PC til PC via en vanlig nettverkskabel. Uten noe Hub/Switch. Det var litt makkverk å sette opp delinga i Windows Vista, men når jeg fikk satt opp rettighetene riktig, så fikk jeg delt filene fra laptopen min og det fungerte greit. Selvfølgelig må man huske på å være i samme Arbeidsgruppe. Også må man godta eventuelt nettverket /nettverkskortene i eventuell Brannmur som man har. Det var også noe av det som stoppa at jeg ikke kom inn på laptopen fra den stasjonære maskina mi. Jeg hadde ikke godtatt nettverkskortene i Kaspersky eller hva det var for noe, men ellers skal det normalt gå greit. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Har fortsatt ikke fått det til, har foressten bare skrudd av alle branmurer så det er ikke noe problem. Hvordan kan man gjør det, ingen av dem finner hverandre. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 DCC mellom Win 98 og XP har aldri fungert skikkelig. Ellers trenger du en switch mellom pc'ene forutsatt at du ikke har en krysset nettverkskabel-riktignok er det enkelte nettverkskort som kan bytte om automatisk og få det til å fungere likevel men har du en såpass gammel maskin at den kjører Win 98 tviler jeg sterkt på at den har denne funksjonen. Så du trenger altså enten en Switch eller en krysset nettverkskabel. Lenke til kommentar
Speculator Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Emne tittelen sier vel det meste Hei! Clas Ohlsson ( www.clasohlsson.no ) har en USB 2 nettverkskabel til kr. 249,-; nr. 38-2433. Funker mellom en PC med Win 98 SE og en med Win XP Home SP2 hos meg. Grensesnitt a la Explorer; "Easy Suite". Litt snål driver; trenger omstart av og til for å funke. Vises som stasjon i Explorer. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Okey takk for forslagene, da blir det vel enten en krysset nettverkskabel siden jeg tenker det er mer nyttig siden jeg ikke trenger en switch til noen andre ting, eller en sånn ubs greie fra clas olsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå