jonny90 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 hallo. noen som kan noe om kjøpsloven? jeg har kjøpt en moped. så merket jeg at det var noe som gjorde meg missfornøyd med produktet. slik at jeg følte meg skikkelig lurt. jeg snakket med bedriften, men de akter ikke å gjøre noe. noen som vet om jeg har noen rettigheter? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 du har vel 14 dager kjøpsrett eller noe sånt Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Loven er veldig klar her: § 15. Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell Dette vil si at om selger har holdt tilbake vesentlig informasjon for kjøpet ditt, eller har kommet med feilinformasjon rundt kjøpet, så har varen en MANGEL. Mangel betyr at du kan kreve å få problemet fikset uten kostnad, og er dette umulig, så har du krav på pengene igjen, altså heving av kjøp. Ikke gi deg i denne saken. Kan du si litt mer konkret hva selger har gjort som ble feil? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 hallo. noen som kan noe om kjøpsloven? jeg har kjøpt en moped. så merket jeg at det var noe som gjorde meg missfornøyd med produktet. slik at jeg følte meg skikkelig lurt. jeg snakket med bedriften, men de akter ikke å gjøre noe. noen som vet om jeg har noen rettigheter? Ny moped? Hva er feilen som gjør deg misfornøyd? På hvilken måte føler du deg lurt? hvorfor vil ikke bedriften hjelpe deg? Vi trenger mer fakta før vi kan hjelpe deg Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 "du har vel 14 dager kjøpsrett eller noe sånt " Hæ ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 "du har vel 14 dager kjøpsrett eller noe sånt " Hæ ? Vil tro det er angreretten han tenker på, men det gjelder kun ved fjernsalg som f.eks. telefon, internett og dørsalg. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Som andre her påpeker hadde det vært fint med litt mer fakta i saken. Hva er det du er så misfornøyd med? Lenke til kommentar
lpride Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) "du har vel 14 dager kjøpsrett eller noe sånt " Hæ ? Vil tro det er angreretten han tenker på, men det gjelder kun ved fjernsalg som f.eks. telefon, internett og dørsalg. Det må også være et salg av en næringsdrivende til en forbruker for at angreretten skal gjelde, jf. angrl. § 1. jonny09: Alastor har pekt ut noe vesentlig i denne saken, men som flere andre har gitt uttrykk for allerede, hadde det vært svært greit i denne saken å ha noe mer spesifikt å jobbe ut i fra. Endret 28. april 2008 av lpride Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå