Carlgutt Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg vurderer å skaffe meg Age of Conan men er ikke helt sikker ennå, vet det er tusen andre tråder om pcen min er god nok til Age Of Conan men, men. Er ikke så veldig god med data men kjørte spillet gjennom på system Requirements Lab og fikk fail på Recommanded. Har: Ram:1022.1 Mb. CPU speed: 2.99 GHz. Video card: NVIDIA GeForce 6800. Lydkort: SoundMAX Digital Audio. Så er du noe vits å oppdatere denne Pcen til Age of Conan eller burde jeg kjøpe en ny? Som jeg sa har jeg ikke så mye peiling på data så hva burde jeg tenke på vis jeg skal kjøpe en ny pc eller oppgradere den gamle? Vurdere å vente til/vis det kommer til xbox, er det noe dato sluppet for dette? Lenke til kommentar
alike Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 I tilfelle du kunne tenkt deg å oppgradere, hva vil du da har å rutte med? Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Du vil nok slite med Conan på den PC-en der. I tilfellet ville du måtte spille på de laveste settings som er mulig. For å være helt ærlig er grafikken på lavt i slike spill som Conan og Lotro nesten til å grine av. Blir som å spille et annet spill. Anbefaler ny PC, men penger er jo allitd et problem. Hvis du skal vente på X-box må du nok belage deg på minst 1 år til med ventetid. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Xbox versjon kommer vel ett år etter. Lenke til kommentar
alike Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Bare for å vise deg hvor lite en pc som kan kjøre aoc greit koster, så har jeg satt isammen en litt fort: HK: ABIT Fatal1ty FP-IN9 CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz RAM: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB GFX: EVGA GeForce 9800GTX 512MB Superclocked Med priser fra komplett.no så kommer dette på ca 5000kr. Er da ikke så ille det? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Regner med at han må ha ny strømforsyning også + 500-800KR Kanskje like greit å spytte 2GB til så man har 4GB som er ganske normalt per dags dato. Lenke til kommentar
alike Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Regner med at han må ha ny strømforsyning også + 500-800KR Kanskje like greit å spytte 2GB til så man har 4GB som er ganske normalt per dags dato. Ja, sandt. Men nå er dette de meste sentrale komponentene da. De som utgør ytelsen. 2gb holder i massevis. Skal man ha 4gb, så må man i tilleg ha 64bit OS... Endret 25. april 2008 av Arveen Lenke til kommentar
nagina Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Likevel, så lite som RAM koster så er det like greit å ta 4GB, er snakk om par hundre kroner. 64bits kjører man uansett om man spiller AoC <3 Lenke til kommentar
alike Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ok. En liten update da HK: ABIT Fatal1ty FP-IN9 CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz RAM: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB GFX: EVGA GeForce 9800GTX 512MB Superclocked HD: Samsung SpinPoint S166 160GB SATA2 8MB 7200RPM PSU: Corsair Powersupply 620W KABINETT: AeroCool ExtremEngine 3T sort Totalt ca. 7000kr Ca 7500kr med 4gb ram. (CD/DVD, skjerm kommer i tillegg til dette da...) Lenke til kommentar
Pewr Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Plus dvd-brenner, blu-ray spiller (?), nettverkskort, minnekortleser, tastatur, mus, høytalere, musematte, neonlys. Kommer an på hvor kravstor man er, hehe. Lenke til kommentar
Pewr Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Dvd-romen funka ikke på gamlepcen, måtte bruke muttern's laptop og kobla til den via nettverket for å installere ting :!: Lenke til kommentar
alike Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Plus dvd-brenner, blu-ray spiller (?), nettverkskort, minnekortleser, tastatur, mus, høytalere, musematte, neonlys. Kommer an på hvor kravstor man er, hehe. Nettverkskort er tull. tastatur har han. Mus har han. Høytalere har han sikkert også. Neonlys kan jo hjelpe med ytelse i aoc ja...Kansje man ser bedre? Det er snakk om en pc til å spille aoc med, å ikke en Volvo 240 med felger, vinge å neonlys^^ Lenke til kommentar
nagina Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Å style volvo er samme som å sminke en gris Lenke til kommentar
alike Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Å style volvo er samme som å sminke en gris Du har skjønt det EDIT: Sorry for spam... Endret 25. april 2008 av Arveen Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Du har omtrent samme oppsett som meg ser jeg, og jeg sliter med spill som The Witcher og Gothic 3. Skal selv oppgradere til et lignende system som er postet i tråden(litt kraftigere cpu) og det vil garantert være verdt det. Å løpe rundt i et hakkete Hyboria i flerfoldige timer er ikke aktuelt. På en annen side så er egentlig alt du trenger litt mer ram iom at det er det som virkelig er flaskehalsen i pcn din. Selv om du får "failed" på system req lab så sier ikke det så veldig mye. Om jeg ikke tar mye feil så er det bare å kjøre XP istede for Vista så får man "failed". Hos meg er ihverfall skjermkortet(6800 ultra) bare et hakk under recommended, så å investere 5-6 høvdinger er langt ifra en nødvendighet. Så du har valget mellom å investere 400kr i 2gig ram og du kan kjøre AoC helt greit, eller du kan investere 5-6000 og du får med all eyecandyen. I tillegg bør du selvsagt ha vista og DX10 om du velger sistnevnte. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Hmm Er fristende å bare investere 400-500 kr i ram (blir nok litt mer siden jeg må få noen til å gjøre det for meg heh..) men det spørs jo litt hvor dårlig grafikken blir med den datan jeg har nå. Grafikk er ikke så viktig for meg og de eneste type spill jeg spiller på Pc er MMOs og det blir vell litt drøyt å invistere 7000kr+ for 'ett' spill, samtidig er jeg litt redd for at den ekstra ramen ikke skal hjelpe i det hele tatt og jeg føler at jeg har "sløst" bort penger. Har nok råd til å kjøpe ny pc vis jeg går inn for det men ja... Noen som kan anbefale en side eller to hvor jeg kan velge ut delene til datan min selv å få den satt sammen? Lenke til kommentar
alike Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Tror det skal gå ann å få gjort hos komplett.no å de andre store nettbutikkene. Men bor du i nærheten av kristiansand, så kan jeg gjøre det for deg Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ta å sjekk komplett sine ferdige gaming maskiner, får mye for pengene der altså. Her har du dem litt rimeligere gaming maskinene komplett leverer. Mens her er noe dyrere maskiner for highend gaming. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Tror det skal gå ann å få gjort hos komplett.no å de andre store nettbutikkene. Men bor du i nærheten av kristiansand, så kan jeg gjøre det for deg Det var utrolig hyggelig av deg. Jeg bor faktisk i Kristiansand, men jeg snakka med en kompis i dag og han hadde vist nok en venn som kunne hjelpe meg å sette sammen en data eller hjelpe meg å oppgradere min gamle vis jeg hadde delene klart og sånt da, Tusen Takk likevel. Hmm, frister å kjøpe en av de ferdig dataene som Larzen linka men det er vell fortsatt best å velge ut delene selv? Får høre litt mer med gutta i morgen selv om de ikke har så mye peiling selv da. Takk for hjelpen hittil all sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå