Gå til innhold

Guide: Mastiff lager HDPC - del 2

Anbefalte innlegg

Lurer også på dette med OS... har en ganske up2date HTPC (E6600)

Kjører XP MCE pr dags dato, men vurderer Vista.

XP'n booter jo jækla kjapt dah!?!

Men, Er det best med et ATI HD-xxxx-kort?

(eller duger nVidia sin PureVideo-greier også?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikke hatt noe imot to utgaver av denne tråden: en med og en uten unødvendige poster (som denne :green:)

Men en sides sammendrag hadde vært greit.

Regner med at han får betalt pr ord eller side eller noe sånt :p

Han kunne jo klart å fått all nødvendig info inn i en artikkel på størrelse med en av de 3 delene han lager nå.

Lenke til kommentar
Og så var det løftet: Den neste artikkelen i serien skal ikke bli forsinket! Den kommer før 17. mai. Den kan faktisk ikke bli forsinket, ellers kommer den ikke før til høsten! Dette blir nemlig min travleste sommer noen gang, med et forhåpentligvis stort kull av små mastiffvalper etter de nevnte paringen (på fire bein, jeg snakker fremdeles ikke om mine og fru Mastiffs eskapader, litt privatliv må man ha i fred!) i begynnelsen av juni, en garasje som skal bygges i de to siste ukene av mai og diverse småting som må gjøres på huset, regner jeg ikke med å få hodet over vannet igjen før i september.

Så vi ses før flaggene heises!

Flaggene er heist, og løftet er brutt!

Så da får bare de som er interessert i del 3 vente til høsten

Lenke til kommentar

Jeg skulle akkuratt til å poste dette!

Mastiff holder ikke løfter, det er vel et relativt dårlig tegn? Jeg har ikke noe problem med at han skal lage artikler her på HW.no, men med tanke på hvor seriøst HW.no og deres nettverk er, synsn jeg det er tåpelig å kalle disse artikkel seriene for guider.

Hva med "Mastiffs verden", "Mastiffs Biografi" eller noe lignende. Å kalle dette for en guide er å villede folk.

Lenke til kommentar
løfter? tror fyren skreiv at han håpte han skulle få til en artikkel til før 17., men at familie og slikt kom foran.

Tro kan du gjøre i kirken :p Les siste siden i HDPC - del 2, eller se sitatet på min forrige post.

Lenke til kommentar
løfter? tror fyren skreiv at han håpte han skulle få til en artikkel til før 17., men at familie og slikt kom foran.

Tro kan du gjøre i kirken :p Les siste siden i HDPC - del 2, eller se sitatet på min forrige post.

legg merke til den delen om travleste. gjetter meg til at det ble rett og slett for travelt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har prøvd i flere dager med å få laget 3 partisjoner med fremgansmåten her i guiden, men jeg får det ikke til :-( Begynte på nytt etter første problem, og da mener jeg at jeg fulgte guiden til punkt å prikke, og brukte akkurat de programmene som er nevnt. Problemet skjer når jeg skal inn med Vista nr 2, da får jeg alltid problemer med at den ene Vista partisjonen ikke vil starte. Vanligvis får jeg feilmeldingen "autochk not found -", mens noen ganger så blir det bare sort skjerm etter at Vista loadingen og maskinen bare restarter.

Jeg installerer Vista, og den fungerer fint. Oppretter partisjon foran og bak, og den fungerer fortsatt, og jeg tar backup. Flytter den så til høyre, tar en "repair", og den starter fortsatt fint opp. Lager en partisjon foran til Vista1, og tar en backup etter det. Så legger jeg tilbake Vista fra den første Vista backupen jeg tok, som primary.

Men det ender alltid opp med at den ene Vista partisjonen ikke vil starte, så jeg har egentlig kommet frem til den konklusjonen at dette ikke vil fungere på min PC.., men jeg vurderer å begynne på nytt enda en gang, uten at jeg helt kan se hvorfor det skulle gå bedre denne gang.

Virker som om de to Vista partisjonene klarer å "krasje" med hverandre på en eller annen måte uansett, selv om den ene partisjonen er helt sjult når jeg legger tilbake den andre... De fungerer jo fint hver for selv på riktig partisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...