Gå til innhold

Gammel xbox, ingen hdmi? :|

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei. Har en xbox 360 som ble kjøpt i 2006 februar, ca.

Nå har det seg sånn at den aldri kom med HDMI, kun AV kabler med valg om HDMI eller en sånn annen(velger via en bryter man drar på.)

Ser heller ikke ut til at det er noen hdmi kontakter, kun en usb bak og to fremme. Er det mulig og få tak i hdmi ? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan selvsagt få 1080p på en gammel X360 også, gjennom komponent kan du dog "bare" få 720p/1080i, mens med vga kan du få 1080p (full HD).

Man trenger ikke hdmi for å nyte full pupp på grafikkfronten, du får like bra med hjelp av komponent/vga. Det at man "trenger" hdmi er bare hype.

Lenke til kommentar
Du kan selvsagt få 1080p på en gammel X360 også, gjennom komponent kan du dog "bare" få 720p/1080i, mens med vga kan du få 1080p (full HD).

Man trenger ikke hdmi for å nyte full pupp på grafikkfronten, du får like bra med hjelp av komponent/vga. Det at man "trenger" hdmi er bare hype.

Stemmer det, så sant TVen støtter 1080p via vga... Tven min støtter bare 1080p via HDMI, så det er litt kjipt. Så får man ikke spilt originals via vga pga kun 60hrz. komponent blir alt for mørkt på tven min samma åssen jeg stiller.

derfor vurderer jeg å kjøpe en arcade, men det jeg lurer på da er om det er mulig å sette den gamle harddisken på arcade maskina? non som vet?

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg da 1080P på min TV når jeg koblet via Komonent? Jeg fikk fullt. Bruker HDMI nå da.

PS: Jeg kan ikke dobbelskjekke det grunnet av at jeg har solgt kabelen til en Arcade eier...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg da 1080P på min TV når jeg koblet via Komonent? Jeg fikk fullt. Bruker HDMI nå da.

PS: Jeg kan ikke dobbelskjekke det grunnet av at jeg har solgt kabelen til en Arcade eier...

Sorry, min feil. Xbox 360 kan selvsagt sende full HD over komponent, så du kan spille spill i 1080p over komponent hvis din tv støtter dette.

Men du kan f.eks ikke se HD DVD (eller Blu-ray) i full HD over komponent, grunnen til dette er at komponent mangler hdcp (High-bandwidth Digital Content Protection), og på grunn av kopibeskyttelses hysteriet så får de kun lov å maks vise filmer i 1080i/720p over komponent.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Hurra! Det skjer faktisk over DVD også. Får en beskjed at HDCP er oppretttet vis jeg går fra HDMI til vanlig TV og så tilbake...

Så vis man kobler en Xbox via en HDMI -> DVI til en dataskjerm så kan man dermed ikke se DVD-er siden Skjermen ikke støtter kryptiering?

Det stemmer delvis. De aller fleste nye skjermer støtter HDCP, du kan jo se i prisguiden hvilke som støtter det: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...mp;submit=S%F8k

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...