Gå til innhold

Phew !

Dr.X

Anbefalte innlegg

Jeg skulle slå på maskina nå nettopp men Aquabee pumpa starta ikke !? Fikk nesten sjokk siden alt detta er helt nytt utstyr! Men etter 5 re-switch på strømbryteren starta den igjen, Phew :roll: Kanskje jeg ikke burde slå den av om natta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis maskina ikke forstyrrer søvnen (for meg må den være på, hvis ikke sovner jeg ikke) skal man ikke skru av maskina :)

og jo, glemmer man å skru på pumpa tar det egentlig ganske lang tid før du får farlig høy temp på cpu.. trust me, I know

Lenke til kommentar
hvis maskina ikke forstyrrer søvnen (for meg må den være på, hvis ikke sovner jeg ikke) skal man ikke skru av maskina :)

og jo, glemmer man å skru av pumpa tar det egentlig ganske lang tid før du får farlig høy temp på cpu.. trust me, I know

Jeg kommer aldri til å glemme å slå den på. Sånn er ikke jeg. Men den starta jo ikke.. har jo hørt at AquaBee pumpene har et lite startvolumen, men når de først er i gang går det unna! Slår alltid av maskina da.. men jeg kan sikkert la pumpa stå på... :shrug:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

[Vet at tråden kanskje er gammel, men det er ikke noe vits i å starte en nye en]

Hmm.. Har nå på vannpumpa 24/7. Men når jeg f.eks drar på LAN så skjer det ofte at den bare ikke starter når den ikke har blitt brukt på noen timer. Jeg må da slå strømbryteren på skjøteledningen av og på minst 10 ganger før den starter :/ Men den starter hvertfall! Kan den bli ødelagt av det? Skjønner ikke helt hvorfor egentlig.. Den gir ikke noen merkelige lyder fra seg og går som en klokke.. :roll:

Lenke til kommentar
[Vet at tråden kanskje er gammel, men det er ikke noe vits i å starte en nye en]

Hmm.. Har nå på vannpumpa 24/7. Men når jeg f.eks drar på LAN så skjer det ofte at den bare ikke starter når den ikke har blitt brukt på noen timer. Jeg må da slå strømbryteren på skjøteledningen av og på minst 10 ganger før den starter :/ Men den starter hvertfall! Kan den bli ødelagt av det? Skjønner ikke helt hvorfor egentlig.. Den gir ikke noen merkelige lyder fra seg og går som en klokke..  :roll:

Nei, det vil nok ikke skade pumpa på noen som helst måte at du jokker med strømmen til den starter. Det som derimot har vært diskutert er om pumpene kan ta skade av for mange start og stopp. Men så lenge motoren ikke går rundt, har den jo heller ikke startet :wink: Det som sannsynligvis skjer når du slår strøm av og på mange ganger, er at mangneten rikker på seg litt, helt den kommer i den "magiske" posisjon, å starter opp for fullt. Har jo samme dritten selv, men jeg dunker bare på pumpa/tanken den står i, og den snurrer i gang.

Lenke til kommentar

Hmm.. Har nå på vannpumpa 24/7. Men når jeg f.eks drar på LAN så skjer det ofte at den bare ikke starter når den ikke har blitt brukt på noen timer. Jeg må da slå strømbryteren på skjøteledningen av og på minst 10 ganger før den starter :/ Men den starter hvertfall! Kan den bli ødelagt av det? Skjønner ikke helt hvorfor egentlig.. Den gir ikke noen merkelige lyder fra seg og går som en klokke.. :roll:

Nei, det vil nok ikke skade pumpa på noen som helst måte at du jokker med strømmen til den starter. Det som derimot har vært diskutert er om pumpene kan ta skade av for mange start og stopp. Men så lenge motoren ikke går rundt, har den jo heller ikke startet :wink: Det som sannsynligvis skjer når du slår strøm av og på mange ganger, er at mangneten rikker på seg litt, helt den kommer i den "magiske" posisjon, å starter opp for fullt. Har jo samme dritten selv, men jeg dunker bare på pumpa/tanken den står i, og den snurrer i gang.

lol, ok thx :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...