Gå til innhold

Krav til bagasje for reise til USA?

Anbefalte innlegg

Hei,

har hørt at det er krav til bagasje for reising til USA, dvs at man må ha låser som er godkjente slik at sikkerhetstjensten / tollvesnet kan åpne bagasjen for inspeksjon med universalnøkler. Stemmer dette - og isåfall hva slags bagasje er godkjent...?

-M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har sjøl reist mye til og fra USA de siste årene og aldri hatt noe problem med bagasjen. Jeg bruker en vanlig samsonite med lås av type tallkombinasjon. Har opplevd at det ligger ett brev i kofferten fra myndighetene når kofferten har vært under inspeksjon. Tror de takler de meste av låser!

M

Lenke til kommentar

Det enkleste i USA er å ikke låse baggasjen. Hvis du låser den med en ikke-TSA-approved lås, vil denne bli klippet!

De selger TSA-approvede låser i de fleste veskebutikker.

I tillegg skal all baggasje du sender med fly være pakket av deg selv, og du må ikke frakte noe du ikke vet hva er, for andre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvis du har en gjennomgående billett med f.eks. AirFrance, så ja.

Hvis du forteller meg reiseruten din, flyselskapet og hvordan du kjøpte billetten, så kan jeg fortelle deg mer.

Vi reiser med KLM og mellomlander i Nederland begge veier. Oslo - Amsterdam - Atlanta, også ble billetten kjøpt på internett, tror det var med en søkemotor som fant billigste reise. men kan undersøke dette nærmere:)

Lenke til kommentar

Miamia, da er det 99 % sjanse for at du kan ta med deg to kolli av 23 kilo. Pass dog på å fordele vekten, du har ikke lov til å ha et kolli av 30, og et på 10.

Det står på billetten din om du har lov til å ha med "2PC" (Two pieces) eller "20K" (20 kilo).

Jeg jobber for KLM i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...