Hyzer Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hei, har hørt at det er krav til bagasje for reising til USA, dvs at man må ha låser som er godkjente slik at sikkerhetstjensten / tollvesnet kan åpne bagasjen for inspeksjon med universalnøkler. Stemmer dette - og isåfall hva slags bagasje er godkjent...? -M Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei Har sjøl reist mye til og fra USA de siste årene og aldri hatt noe problem med bagasjen. Jeg bruker en vanlig samsonite med lås av type tallkombinasjon. Har opplevd at det ligger ett brev i kofferten fra myndighetene når kofferten har vært under inspeksjon. Tror de takler de meste av låser! M Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvis du ikke har en Tsa-approved lås kan det hende de som sjekker bagasjen må klippe opp låsen din, hvis de finner noe mistenkelig når de skanner bagasjen. Hvis du kjøper en TSA lås så har de en universalnøkkel så de slipper å klippe låsen. Les mer om det på sidene til myndighetene: http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/assistant/locks.shtm Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det enkleste i USA er å ikke låse baggasjen. Hvis du låser den med en ikke-TSA-approved lås, vil denne bli klippet! De selger TSA-approvede låser i de fleste veskebutikker. I tillegg skal all baggasje du sender med fly være pakket av deg selv, og du må ikke frakte noe du ikke vet hva er, for andre. Lenke til kommentar
Jokke666 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Slenger meg med her jeg. Hva er maksvekt før det blir straffegebyrer? Hva er kravene til håndbagasje? Kan man ta med elektroniske duppeditter (Laptop, PSP, MP3-spiller)? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Elektronikk er null problem. Hvilket selskap skal du fly med? Normalen til USA er 2 kolli inntil 23 kilo hver. Lenke til kommentar
miamia Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Kolli på 2 x 23 kilo, gjelder dette selvom man mellomlander i feks. frankrike på vei til usa? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hvis du har en gjennomgående billett med f.eks. AirFrance, så ja. Hvis du forteller meg reiseruten din, flyselskapet og hvordan du kjøpte billetten, så kan jeg fortelle deg mer. Endret 9. juni 2008 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
Jokke666 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Har ikke tenkt å reise ennå, men en gang i nærmeste framtid;) Menn takk, du har i hvert fall gitt meg en pekepinn. Lenke til kommentar
miamia Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvis du har en gjennomgående billett med f.eks. AirFrance, så ja. Hvis du forteller meg reiseruten din, flyselskapet og hvordan du kjøpte billetten, så kan jeg fortelle deg mer. Vi reiser med KLM og mellomlander i Nederland begge veier. Oslo - Amsterdam - Atlanta, også ble billetten kjøpt på internett, tror det var med en søkemotor som fant billigste reise. men kan undersøke dette nærmere:) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Miamia, da er det 99 % sjanse for at du kan ta med deg to kolli av 23 kilo. Pass dog på å fordele vekten, du har ikke lov til å ha et kolli av 30, og et på 10. Det står på billetten din om du har lov til å ha med "2PC" (Two pieces) eller "20K" (20 kilo). Jeg jobber for KLM i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå